{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

tips søges til at klæbe på plads {{forumTopicSubject}}

Dixie og jeg går til hundetræning og her i november skulle vi gerne bestå en prøve for at komme på agility holdet, men der er et par ting vi ikke helt kan få styr på ved egen hjælp.

Dixie vil nemlig ikke "klæbe" så når hun går på plads er det ca 20cm til venstre for min fod, og gerne et skridt bagud i forhold til mig.

Hun vil ikke komme tættere på mig, eller på min fod, og jeg tror det hænger sammen med at jeg er meget klodset og har jogget hende over tæerne før, og min sarte lille sheltie kommer ikke bare over den slags, hun er af den type at hvis du én gang kaster hende i vandet, holder hun sig så langt fra alt vand i fremtiden at hun dehydrere..

Til træning har vi fået en øvelse hvor vi står med en opvaskebalje der vender på hovedet foran os og så skal hunden gå rundt om den med forpoterne på den, sådan at hunden til sidst står klæbet op af vores ben.
Jeg har lavet øvelsen både med og uden baljen, og samme resultat, dixie stopper når hun står vinkelret i forhold til mig og jeg kan ikke komme videre her fra.
Hvis jeg venter længere inden jeg belønner, står hun af og går om til start position, efter lidt længere tids venten går hun modsatte vej så hun står vinkelret til højre, når jeg ikke belønner for det giver hun op og går væk.
Jeg har øvet det meget og jeg har øvet det længe, jeg kan bare ikke få hende til at tage ét skridt tættere på mig..

Jeg har så prøvet at gribe det an på andre måder, jeg har forsøgt at holde guffer forskellige steder i forhold til mig for at se om det kunne få hende til at gå tættere på mig, men det får hende bare til at gå udad med måsen, gå om foran mig eller bare tage mere afstand til mig så hun bedre kan se mig..

Så har jeg prøvet at gå langs en mur, men det dur slet ikke, hun tør ikke gå op mellem mig og muren og bliver 2-3 skridt bag mig..

jeg har så prøvet at lave meget snævre vendinger i håb om at hun vil komme til at ramme mit ben i svinget.. Men hun er SÅ meget hurtigere end mig..

Nu kan jeg kun se én mulighed tilbage... At tape hende til mit ben med gaffa-tape, men tror nu næppe dommerne vil godtage det.. (tror så også det kunne give problemer under "bliv" øvelsen..) smiley

Spøg til side.. Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan prøve?

Jeg bruger klikker når jeg træner men hun er for hurtig i forhold til mig så jeg har svært ved at klikke på det rigtige tidspunkt, så det vil være bedst hvis jeg kan undgå at bruge den (så går det hurtigere) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tips søges til at klæbe på plads
Kommentér på:
tips søges til at klæbe på plads

Annonce