{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.924 visninger | Oprettet:

Hvor hurtigt renlig? {{forumTopicSubject}}

indspireret af en tråd i et andet fora, Så vil jeg gerne spørger jer

Hvor længe syntes du det er acceptabelt at en hund er om at blive renlig?

Jeg er ret så konsekvent omkring renlighed da jeg simpelthen ikke kan fordrage hunde der ikke kender forskellen på ude og inde, og mener derfor at en måned er MAX.. Vores yngste blev renlig på 3 dage, hvilket jeg slet ikke have regnet med, men det var bestemt fortjeneste fra opdrætter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor hurtigt renlig?
  • #1   22. nov 2011 1 mdr max det var godt nok ikke lang tid du gav der.... der er stor forskel fra hund til hund, nøjagtig som det er fra barn til barn, nogle er hurtigerer til det end andre....... en af mine hunde var først renlig ca 4 mdr efter jeg fik hende hjem, også selvom jeg var ude med hende meget meget tit.... så det der med at sætte tid på er fuldstændig uhørt for mig....

  • #2   22. nov 2011 jeg synes det er lidt forskelligt fra hund til hund. nu er det lang tid siden jeg har haft hvalpe, så det kan godt være at jeg husker lidt forkert, men jeg gjorde det at den første uge vi havde hvalp gik jeg hver anden time (også om natten), efter den uge gik vi ned til 6 turer om dagen.
    Så jeg lærte simpelhent hvalpen at det var uden for at det foregik simpelt ved at vi var udenfor når den skulle, og mener at have husket at Lucky kun havde to uheld i den periode og det tog ca en måned så var hun klar over at det var udenfor det foregik


  • #3   22. nov 2011 min er 6 måneder og renlig nu. vi har aldrig haft de vilde uheld så jeg synes 6 måneder er fint for os:) hvis der var gået et år vil jeg tænkte..hvad fanden har jeg gjort galt:).

    men jo større hun blev jo renligere blev hun også kunne jeg fornemme.


  • #4   22. nov 2011 tais: 12uger:)
    tøzen:12-13uger:)(skete et enkelt uheld:()


    men det er jo forskelligt fra hund til hund:)
    tag det hundens tempo og IKKE mennesket:)


  • #5   22. nov 2011 Nej det er ikke ret lang tid..
    Min erfaring er bare at hvis man virkelig giver den en skalle lige fra du får hvalpen hjem, så har man hurtigt en renlig hvalp..
    Vi har altid sagt, sovet, ud, spist, ud, leget, ud.. og lige så snart den rør på sig om natten, ud.. også er det guffere og dygtig osv.. Og der er aldrig gået mere end en måned..


  • #6   22. nov 2011 tøzen og tais havde et par smuttere efter 11-12 uger men sjældent:)

    idag er de så renlige at de ville slikke deres eget uheld op...ja det er set:)klamt, men de ville aldrig drømme om at gøre det indenfor:)


  • #7   22. nov 2011 Siger ikke at jeg vil afskaffe hunden hvis den ikke bliver renlig.. Men så vil jeg klart kigge på hvor mit problem ligger..
    er hunden ikke renlig indenfor en måned, så er det ejer der er noget galt med og der skal nye metoder i brug eller mere intensitet omkring træningen smiley


  • #8   22. nov 2011 Jeg har haft forskellige oplevelser og har ikke et max på hvornår hunden SKAL være renlig.

    1 hund der blev renlig efter 2 uger
    1 hund der blev renlig efter 2 måneder
    1 hund der blev renlig efter 5-6 måneder og blev urenlig igen da hun var 1 1/2 år, det viste sig at hun led af nyresvigt.

    Min hvalp er 14 uger og har været i behandling for blærebetændelse, så hun er ikke renlig endnu, men det er ikke mange uheld mere.


  • #9   22. nov 2011 Det afhænger vel også af hvor meget hvalpen skal være alene hjemme.

  • #10   22. nov 2011 Jeg vil ikke sætte tid på, det er meget forskelligt fra hvalp til hvalp, hvor hurtigt de fatter pointen.

    Ghini har tisset inde én gang siden jeg fik hende som 9 uger gammel, men jeg har haft gravhunde der var 7-8 måneder før de var helt renlige.

    De er alle renlighedstrænet på samme måde, dvs. ud hele tiden og så igen smiley


  • #11   22. nov 2011 har en på 1 år hvor jeg stadig ikke stoler 100 % på hans renlighed

    dette skyldes helt bestemt mig, da jeg var så "smart" at få et sæt kuldsøskende hjem
    hans søster er helt renlig nu, men det tog da også lige 6-8 måneder før det var helt på plads

    begge dele syns jeg er lige i overkanten, men igen.... det min egen skyld da jeg jo bare ku lade være med at få kuldsøskende der i stedet for at vise tegn bare leger videre

    de andre har været 2-6 uger om det


  • #13   22. nov 2011 Suuuk...Hvor meget tid mon ts sætter af til de børn som måske kommer engang???

  • #14   22. nov 2011 Snow - I min verden er der stor forskel på børn og hunde.. MEGET stor!

    Så mit kommende barn har intet med hvordan jeg træner hunde at gøre..

    At jeg har et krav om at min hund skal være hurtigt renlig, er fordi det er synd for både hunden og mig at der skal pisses og skides på gulvet.. Hunden ved det er forkert og bliver flov, og jeg bliver hammer irriteret over det.. smiley
    Jeg har gjort en utrolig stor indsats for at min hund skal blive hurtigt renlig, nok mere end hvad de fleste gør.. og det bærer frugt ved at hunden syntes det er dejligt at tisse og skide udenfor.. smiley
    Vi har fået det hurtigt overstået for at vi kan koncentrere os om andre ting..


  • #15   22. nov 2011 Molly - Så er malou vidst glad for at hun bor med mig, Malou bliver 4 år til febuar og lider af stress når hun er alene hvilket bevirker at hun både tisser og skider når jeg er på arbejde, sådan har hun altid været vi har lavet alene hjemmetræning hver gang jeg har ferie og hun er cheket og der har været konsulent på hende.
    Jeg gør rent som det første når jeg kommer hjem og jeg får hende passet så ofte som muligt for at hun ikke skal være alene.

    Hun laver dog intet når jeg er hjemme og har aldrig gjort det. Nogen gange kan jeg da også tænkte at nok er nok, men jeg fungere ikke uden malou og vi har det ellers rigtig godt. Så jeg er nok ret large når det kommer til renligheden.. smiley


  • #16   22. nov 2011 Sanne - Okay.. Jeg har vidst ikke fået skrevet " der er forskel på om hunden er 100% rask eller ikke er, evt har adfærdsproblemer"

    Men en ganske normalt fungerende hund syntes jeg skal blive hurtigt renlig.. Der er jo selvfølgelig altid undtagelser.. havde min hund stress så ville jeg nok også kunne leve med at den sked på gulvet.. men det har ikke lige været mit tilfælde


  • #18   22. nov 2011 Regitze - hvordan har han levet før?
    Det kan have meget at sige..


  • #21   22. nov 2011 hvor meget spiser/drikker han?

  • #23   22. nov 2011 Hvornår er en hund renlig ?

    Er det når den siger til hver eneste gang den skal ud ?

    De uheld Floyd og Fie har haft, der var det hver gang min egen skyld.


  • #24   22. nov 2011 Hmm.. har i overvejet kun at fodre ham en eller to gange dagligt?

  • #25   22. nov 2011 Rene - Ja, det ville jeg ihvertfald mene smiley

  • #27   22. nov 2011 Så var Fie meget lang tid om at blive renlig, for hun nåede som regel ikke at sige til......

  • #28   22. nov 2011 Der er meget forskel på en hund som man får fra en god opdrætter og på en hund fra internat/gaden..
    Gadehunde er overhovedet ikke menneskepræget og det kan have meget at sige.. :S


  • #30   22. nov 2011 Det kommer an på hunden. Nogle hvalpe er hurtigere end andre. Jeg ville aldrig sætte en 1 måneds deadline på sådan noget som renlighed. Min første hund var 10 dage om at være 100% renlig. Ved Lia tog det omkring 9 uger. Stort set samme race, samme køn, samme træningsmetode, men 2 forskellige hvalpe, og hvor min første hund kunne holde sig 3-4 timer om dagen og 7 timer om natten fra dag 1 af, så kunne Lia slet, slet ikke. Hun skulle ud 1 gang i timen om dage og en gang hver anden time om natten. Det var virkelig mikroblære.

    Jeg vil så sige, at er en hund ikke renlig når den er 6 måneder gammel og man virkelig har været på dupperne og konsekvent med renlighedstræningen, så er det tid til et besøg hos dyrlægen for at sikre sig at der ikke er noget fysisk galt med den.


  • #31   23. nov 2011 Molly...Du glemmer en vigtig ting, som faktisk både hvalpe og babyer har til fælles.... De skal have en vis biologisk alder før de kan være renlig..Dvs. før det at tisse og som du kalder skide, det bliver en vilje bestemt handling....
    Vi kan hjælpe dem på vej, men det som er biologisk betinget, ja det kan du ikke gøre noget ved...Og der kan være store forskelle fra individ til individ....Fuldstandig som der er forskle her på de enkeltes meneinger og svar..


  • #32   23. nov 2011 den første var renlig i løbet af få dage - men hun er også utroligt "sippet" og nærmest katteagtig - synes det er ulækkert at blive våd / beskidt osv...

    Nr 2 er en rigtigt "møgunge" hahahah hun elsker skidt og lort og klamheder... hun var først renlig omkring de 5-6 måneder og havde fx ingen problemer med at tisse på et tæppe og så sove i det bagefter *aaaadddddr!*


  • #33   24. nov 2011 Hmmm så er min 5-årige hund ikke renlig. Han siger aldrig til.

    Jo det passer ikke- en gang har han vækket mig og pevet helt vildt, lukkede ham ud, og det stod ud af ham.

    Hvis hunden er under et år, så synes jeg det er ganske normal indlæring. Der er bare nogle hunde, som ikke fatter det, selvom man gør PRÆCIS det der står i lærebøgerne. Der kommer jo som regel også noget alene tid ind inden den er renlig, som forlænger processen.


  • #34   24. nov 2011 Min første tæve sagde ikke til med mindre det var et hastetilfælde og det er det samme med Lia, hun holder sig indtil jeg går ud med hende, og det er nok noget jeg mere eller mindre ubevidst har lært dem for jeg har set så mange hunde misbruge det og gøre deres mennesker til automatiske døråbnere uanset om de vil ud fordi de skal tisse eller bare fordi de synes at de lige har lyst til det. smiley

  • #35   24. nov 2011 Både Gizmo og Fluffy var meget længe om at blive renlige, men Gizmo havde aldrig været uden for da jeg fik ham og synes faktisk det var farligt, han var nok tæt på 7 mdr før det lykkes.

    Fluffy er jo født på gaden i Grækenland og var jo vandt til at lave der hvor man var, hun var 6 mdr da hun var renlig.

    Bazil ja han var renlig i løbet af en uge, han siger pænt til når han skal ud og har fra dag 1 sovet igennem om natten, han kan have et uheld ind i mellem men kun når jeg ikke er hjemme og så er det jo også svært at komme ud *GG* Men han er 5 mdr og har måske 1-2 uheld på en måned nu og igen kun når jeg ikke er hjemme, ellers iger han pænt til hver gang han skal ud.


  • #36   24. nov 2011 M. I - Så er Ghini heller ikke renlig, hun holder sig også bare.
    Alfa går bare ud, hvis døren ikke er låst og hun er så sød, at hun også åbner døren, når Xingu står og bjæffer smiley


  • #37   24. nov 2011 Kirsten H: Meget hjælpsom hund du har der. smiley

  • #38   27. nov 2011 Molly kiki: jeg syntes det er nogle Hårde ord at sige at du ikke kan fordrage hunde der ikke er renlig efter en måned.!!?
    jeg er nok en af de hunde ejere der virkelig prøver at gøre ALT for at min hvalp på 18 måneder bliver renlig! men hun har svært ved at holde sig om natten, og jeg står konsekvent op hver gang hun skal tisse om natten så hun ikke tror at det er okay at tisse indenfor!!? men eftersom din hund blev så hurtigt renlig må du have nogle magiske forslag til hvad jeg skal gøre. råd modtages gerne.
    ps. jeg tror ikke at man kan sætte et bestemt tidspunkt på hvornår en hvalp burde være renlig..? det er vel op til den enkle?


Kommentér på:
Hvor hurtigt renlig?

Annonce