{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning - 2.del {{forumTopicSubject}}

Vi er ved at træne alene-hjemme.
Det virker til at det går ok. Men jeg er faktisk i tvivl om hvordan jeg helt præcis er sikker på at det nu også går ok - giver det mening?!

Altså vores hvalp er 5 måneder, og han har max været alene i 2 timer indtil videre - og det har han kun prøvet 2 gange. Vi har masser af tid til at træne alene-hjemme, men engang imellem har vi brug for at kunne lade ham være alene hjemme i måske 3-5 timer af gangen. Men jeg er helt i tvivl om hvornår jeg kan vide at han er klar på at være alene så længe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme træning - 2.del
  • #1   5. dec 2011 Altså vi sprang bare ud i det - dog med naboen hjemme, og her er meget lydt, så hun ville kunne høre hvis den var helt gal, og så gå ind og tage hende med ind til sig selv eller være hos os. Derudover havde kæresten mulighed for at være hjemme i løbet af meget kort tid.

Men Vega har simpelthen klaret det over sl forventning, det eneste hun har ødelagt er en kuglepen. Hun sover bare smiley

Før jeg går giver jeg hende en aktivitetsbold med godbidder i og en tyggepind, så hun har lidt beskæftigelse. Derudover er radioen tændt, så der er lyde, så hun ikke bliver forskrækket hvis der er pludselige lyde udenfor eller i opgangen.

Ellers så sæt en babyalarm og lyt til den i et par timer? smiley

Vega er 5 mdr. forresten.

• #2   5. dec 2011 Vi gik i gang med alene hjemme træning ved de 4 mdr. og jeg tror det er en fordel hvis man kan det, fordi hunden så har lært lidt om dit og mit, altså hvad må man bide i og hvad må man ikke.

Vi startede på 5 minutter og steg roligt deropad, og snart var vi ude at handle en time, og så 2 og så 4 og 5 og han ligger bare og sover når vi ikke er hjemme.

Du kan evt. købe et webcam med bevægelses sensor, hvis du vil se hvad han laver når han er alene. De kan købes for helt ned til nogle hundrede kr. på nettet.

Vi har så lavet et ritual med at smide en håndfuld mad på gulvet inden vi går, og så går vi bare stille og roligt uden at lave et stor påstyr ud af at sige farvel og sådan.

• #3   6. dec 2011 Tak for Jeres svar. Det er nok bare at springe ud i det.

De dage hvor han har været alene hjemme har han umiddelbart ikke gjort noget. Men han kan godt finde på at "hygge-tygge" i sko, bordben, gulvtæppe, men det tager jeg ham også i når vi er hjemme. Det bliver mere og mere sjældent at han gør det, og når vi går fra ham tager vi sko mv. væk.

Vi har nogle kameraer i forvejen, så jeg tror faktisk at det ville være en god idé at sætte et op, bare for at se hvad der rent faktisk foregår når han er alene.

• #4   6. dec 2011 Vores er også 5 måneder og har været alene i op til en del flere timer end det du nævner.. Da han var mindre og skulle lære det, kom min mor eller en veninde forbi imens vi var i skole og liftede og hyggede lidt.. Men nu er han bare alene imens vi er i skole., det går super og han sover som regel bare

• #5   6. dec 2011 vores er 6 mdr nu og han er i køkkenet da han ikke kan finde ro i store rum... han har radio tændt og aktiveringsblod og ben med leverpostej i, og han har engang været alene op til 7 timer uden nogen problem..

• #6   6. dec 2011 Jeg sprang ud i det idag. Han har tidligere været alene hjemme uden problemer i 2-2½ time. Idag træk jeg den så der gik 3 timer inden jeg kom retur.
    Da jeg gik ud af døren listede jeg mig tilbage igen for at høre om han hylede - der var intet. Det skal lige siges at han havde sin aktivitetsbold, så den har nok fanget hans opmærksomhed.
    Det lod til at gå godt, som det jo plejer at gøre. Men nej det var bare slet ikke gået godt.
    Da jeg kom tilbage i indkørslen kunne jeg høre ham pive og små gø smiley Da jeg kom ind var stuen et stort rod. Han havde haft fat i alt der ikke var skuret ind i væggen smiley

Jeg har det SÅ dårligt, jeg var sikker på at vores træning gik godt, men det her er noget af et tilbagefald.
    Da jeg var kommet hjem skulle jeg lige ud med skraldet (det han havde revet i stykker mv.) og der var ikke noget at høre eller mærke på ham.

Da jeg så skulle køre senere, der var min kæreste og vores søn hjemme, men tiltrods for det gik han ud til døren og pev og små gøede?!

Jeg går ud fra at vi skal starte forfra med alene hjemme træningen?

En anden ting jeg har tænkt - måske har han for meget plads, han kan komme i entréen, stue og køkkenet nu?!
    vores gamle tæve havde vi alene hjemme problemer med, det viste sig at hun simpelthen ikke kunne klare at have for lidt plads omkring sig, og alle problemer stoppede da hun fik mere plads. Derfor har jeg slet ikke tænkt på om det er for meget plads vores hvalp måske har nu?!

Kommentér på:
Alene hjemme træning - 2.del

Annonce