{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Forvirret! Lære hund at gå i snor {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er blevet lidt forvirret over hvilken fremgangsmåde, der er bedst til at træne en hund til at gå i snor og lade sig føre. Jeg har flere gange læst, at man skal opmuntre hunden, når den går pænt, ved at tale til den og rose den. Jan Fennel derimod skriver, at man ikke skal sige noget som helst, med mindre det er nødvendigt.
Jeg havde glemt, hvad der stod i hendes bog, da jeg havde Cosmo med på første gåtur, og derfor talte jeg opmuntrende til ham hele vejen, hvilket gjorde, at vi flere gange havde god kontakt, og han holdt sig fint tæt på min venstre side. Når jeg ikke taler, har han tendens til at trække, hvilket dog ikke er mere end, at han stopper med det, når jeg står stille.
Hvilken erfaring har I gjort jer?
Skal lige siges, at vi starter til træning på lørdag, så der finder jeg jo ud af, om jeg har gjort det helt galt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forvirret! Lære hund at gå i snor
  • #1   9. jan 2012 Jeg taler også opmuntrende til Silje på vores gåture. Synes bare du skal blive ved med at gøre det du gør, hvis det fungere fint. :o)

• #2   9. jan 2012 Tak for det! Fik bare den der følelse af: "Nu har jeg virkelig fucket det op", da jeg genlæste afsnittet om hundeføring, og der stod, at man ikke måtte rose smiley Specielt da vi nu, har kastet os over en mere krævende race.
    Cosmo er en meget følsom hund, som reagere mere på ros end på godbidder, så jeg tror bare, at jeg fortsætter. Om ikke andet, synes jeg det er helt utrolig flot, at han på så få dage har lært, at gå forholdsvis pænt i snor, trods det, han overhovedet ikke anede hvad det var, første gang vi gav ham snoren på

• #3   10. jan 2012 Det er jo forskelligt fra hund til hund, hvad der fungerer. Så hvis det fungerer for dig, så bliv endelig ved.
    Personligt har jeg ikke sagt noget til Bertram overhovedet, når han har været i snor. Jeg har givet en godbid, hver gang han kigger op på mig. På den måde skaber han selv kontakten og bliver positivt forstærket hver gang, han gør det. Efterhånden kigger han op det meste af turen, og hele hans fokus ligger på mig.
    Det var sådan, vi lærte det til hvalpetræning. :o)

• #4   10. jan 2012 Man finder frem til det som fungere for en... Jeg snakker normalt ikk som sådan til tessa.. i hvertfald ikk sådan for at hun skal gå pænt.

• #5   10. jan 2012 Nu er jeg absolut ikke fan af Jan fennell og hendes sære "krigsførelse" når det gælder hundehold... men her i huset er det nu hundens opgave at linen er slap, ikke min smiley

Så jeg taler ikke når vi bare snakker alm gå pænt træning... Her stopper jeg bare - går evt. lidt baglæns... når linen bliver slap igen kan vi gå videre. Min voksne tæve kan jeg dog godt finde på at tale til - minde hende om at hun har snor på altså, hvis hun bliver for ivrig.... Hvalpen får ros når linen er slap og vi går videre.... Men jeg taler ikke for at få kontakten og den slappe line, den skal hun selv give mig uden opmuntring...

Taler vi lineføring hvor de skal gå klinet op af mig med kontakt, så taler jeg og roser og opmuntrer.... men det er så nok fordi jeg dyrker rally og ikke lydighed - så det "må" jeg gerne smiley

Kommentér på:
Forvirret! Lære hund at gå i snor

Annonce