678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Gør hvis lære nyt trick Gør hvis lære nyt trick

Ja undskyld den mystiske overskrift. *GG*

Når man skal lære hunden et trick hvor diverse ting er inkluderet, så er det jo sådan.

Jeg har prøvet at gemme en lækker godbid under en kop, hvor hun så skulle kunne vælte/skubbe/tage koppen, og derved få godbidden.

Jeg har prøvet at binde et reb til en skuffe, så det kunne blive trukket ud, og derved få godbid.

Silje gør at tingene som hun skal bruge som redskab. Dvs, at hun gør af koppen og rebet, og sådan lærer hun jo på ingen måde tricket. Hun går helt beserk og gør meget, er det fordi hun ikke forstår hvad hun skal, og hvordan skal jeg få hende til at forstå det?

Har jeres hunde nogen sinde gjort det? Må indrømme det irritere mig en del, da der jo også ligger noget hjernearbejde i det, men uanset hvad - så gør hun af redskaberne. Heeeeeeeelp..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør hvis lære nyt trick
  • #1   9. feb 2012 Ja Elli gøer også hvis hun ikke ved hvad hun skal. Jeg tror hun bliver rigtig frustreret. Måske skal du hjælpe hende lidt mere. Måske løfte koppen lidt, så hun lige kan få snuden ind under og få godbidden. Og rose rigtig meget.

• #2   9. feb 2012 Det kunne lyde som frustration... Måske skal du starte med noget nemmere og opbygge en vis selvtillid hos hende.

• #3   9. feb 2012 Jeg har løftet koppen og gør det konstant, når hun har snuden lidt under, lukker jeg koppen igen, og hun gør igen..

Tina; hvordan skal jeg oprette selvtillid ved hende?

• #4   10. feb 2012 Jeg tænker også det er frustration, og så hjælp mig dog mor, hvad er det jeg skal gøre.
    Jeg ville også starte med nogle nemmere ting så hun mere og mere tror på hun kan : ) Så får hun mere og mere selvtillid : )

• #5   10. feb 2012 Åh jamen hvad fx? smiley

Hun kan diverse kommandoer som sit, dæk, rul rundt, kom, goddag, pote, fange, nej, ind, ud, touch, dutte, twist, danse, osv.. Kig evt. hendes profil. Hvad skal det ellers være? Jeg har prøvet at lære hende at bakke, men hun rykker sig ikke ud af flækken, og det ender med at jeg går over hende. smiley

• #6   10. feb 2012 Hvad synes hun er sjovt?
    Vi bruger søgning af godbidder, spor, agility og hyrdning til at give Elli mere selvtillid. Hyrdning har vi kun prøvet en gang, men Elli vidste bare at hun skulle ind til de får og viste ingen tegn overhovedet på usikkerhed. Man kunne se på hende at det var det hun var blevet født til:) Vi håber at med tiden når hun har fået rigtig meget succes med det hun synes er sjovt og det hun faktisk er rigtig god til, så vil hun få noget mere selvtillid. Hyrdning er selvfølgelig ikke en mulighed for dig, men så vidt jeg husker er Cavalieren en jagthund? Spor og søgning vil hun sikkert synes er sjovt(det gør de fleste hunde). Udvid det og byg på det når hun har forstået hvad det går ud på.

• #7   10. feb 2012 hi hi jeg synes Silje lyder rigtig dejlig : ) Kan lige se for mig du må gå hen over hende : )
    Hun er jo ikke så gammel endnu, du skal nok få lært hende det hele.
    måske du kunne gøre en sok vildt spænende og lærer hende at trække den er din fod, så lærer hun ordet trække og det kan du så bruge når hun skal trække i rebet.
    Der være ting hun ikke er klar til at lærer lige nu, men som hun så blive klar til, sådan er det i hvert fald med Joy, og sådan var det også med faith. stort kram til dig og silje.

• #8   10. feb 2012 Stella * Ja, Silje ELSKER at søge godbidder, og det gør vi også i stor stil herhjemme. smiley Jeg tror ikke hun ville kunne følge et spor, men det må da prøves engang i fremtiden. smiley

Camilla H: Åh tak, begyndte næsten at tro min hund var unormal. ;-)Det med foden tror jeg hun tager for meget til sig, og vil trække sokken af foden konstant. Er det okay hvis man trækker den over hånden? smiley Stort kram tilbage til jer, fra Silje og jeg. smiley

• #9   10. feb 2012 Vaks gør det samme, men plejer at gøre alt muligt, bare for at finde ud af, hvad jeg vil have ham til xD
    - Så han plejer at fatte den til sidst, og så snart han gør noget, som er i nærheden af rigtig, i det der tilfælde ville det nok være at røre koppen med snuden, så får han en godbid.

• #10   10. feb 2012 Mor til Puttehunden Prinsesse Silje! : Det er ikke så svært at gå spor. De fatter det ret hurtigt. Start med godbidder. Senere kan du bruge duft, feks et spor at leverpostej blandet op med vand og for enden lidt godbidder. Der er sikkert nogle andre der har mere erfaring med det end jeg har.

• #11   10. feb 2012 Stella * Jeg har prøvet at ligge spor med godbidder, hun forstod intet af det, så tænker om jeg bare skal prøve med det postej-vand. smiley

• #12   10. feb 2012
    Mor til Puttehunden Prinsesse Silje! : Hvor langt et spor lægger du?

• #13   10. feb 2012 Omkring 1-2 meter. smiley

• #14   10. feb 2012 Jeg tænkte 1-2 meter var rigeligt da hun lige skulle lære det, men der tog jeg nok fejl. smiley Ja tror bestemt også hendes gøener frustration, og egentlig er det vel lidt synd at hun ikke forstå det mor prøver at vise.. Må bare dele det op i små bidder som du siger. smiley Tror du at du kan beskrive herinde hvordan man ligger et spor? Er det ikke også noget med, at sporet skal ligge sådan, at vinden blæser det hen imod hunden så den nemmere opfanger det? Eller er jeg helt galt på den? smiley

• #15   11. feb 2012 Mange tak for linket, det var bestemt interessant læsning. Det skal afprøves. smiley

Kommentér på:
Gør hvis lære nyt trick

Annonce