{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Når børn springer alt for højt med deres hund! {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg set en masse videoer hvor børn mellem 10 og 14 år træner springning med deres hund. Det er sådan set også fint nok lige bortset fra at størstedelen af dem får deres hund til at langt over en meter.
Så lige en video med en pige der lod hendes hund springe 110 INDENDØRS OG PÅ TRÆGULV! Jeg rystede virkelig på hovedet. Folk prøvede at forklare at det ikke var godt for hunden at springe den højde men hun ville ikke lytte og begyndte i stedet at svine folk til og give deres hund lav!
Et andet eksempel var da jeg så en lille dsg springe over hestespring som også var langt over en meter. Igen ville personen ikke lytte men blev ked af det fordi folk skrev det ikk var godt for hunden. Hun var 11. Derudover havde hun også skrevet i hendes profil at hvis hendes hund fik middel eller lav så ville hun hævne sig så stort.
Barnlig opførsel synes jeg godt nok!
Helt ærligt så synes jeg der burde være en aldersgrænse her på hg der hedder minimum 15 eller 16 år. No fence. Ved godt der er nogen på 12 og 14 der kan opføre sig ordentligt og der er også voksne brugere der ikke altid opfører sig pænt men synes det er enormt tit man ser de yngre brugere svine andre til, give lav som hævnkarakter osv.
Hva mener i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når børn springer alt for højt med deres hund!
  • #1   11. feb 2012 er faktisk enig!!!

  • #2   11. feb 2012 Mener det er synd for hunden og farligt ikke mindst. At forældre burde kikke efter hvad deres børn laver med familiens hund. Og bruge deres sunde fornuft, så de kan se det er galt.


  • #3   11. feb 2012 100% enig.. syntes endda aldersgrænsen godt kunne være 18 år.. da det er det du kan købe lovlig hund.

  • #4   11. feb 2012 What:
    Ja men når folk skriver til de forskellige at der findes agility eller fortæller om højden i agility så er undskyldningerne bare: Jeg gider ikke følge agilityreglerne, min hund elsker at springe så højt ellers ville den jo nok ikk gøre det vel, min hund er sund og rask selvom den springer halvanden meter osv osv.
    Børnene tænker ikke over at de faktisk forringer deres hunds livskvalitet og hunden får måske pludselig et meget kortere liv pga gigt.


  • #5   11. feb 2012 Brug hjernen:
    Er 100% enig med dit indlæg.
    Ja jeg har også været 12 år hvor jeg sprang med min westie ude i haven men det var slet ikk i den højde. Tror det var max 40 cm.


  • #6   11. feb 2012 Fordi folk er 11,12 eller 50, er det jo ikke ensbetydende med at de vil lytte efter gode råd...

    Men lige netop springvideoer er der bare mange af, desværre tænker de ikke så langt og har nok aldrig stået med en skadet hund


  • #8   11. feb 2012 Just me: Det vil sige når et barn sviner andre brugere til som f.eks at skrive dumme møgtøs, din hund får en lav fordi du ikk giver min en høj så er det helt i orden?
    Reglerne er da ens for alle. Man skal snakke pænt og det synes jeg bare man ser rigtig tit at de yngre brugere skriver grimme ting.


  • #9   11. feb 2012 Just me: Ja som jeg skrev i mit første indlæg er der også voksne der ikk skriver pænt men synes bare oftest man ser at børn skriver nogle grimme ting smiley

  • #10   11. feb 2012 Det kan være meget farligt ja - Der er givet lov af brugeren til at dele historien sådan http://www.hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=18499



  • #11   11. feb 2012 Meget uheldig !!! har også virkelig sympati for de to !

  • #12   11. feb 2012 F&Z: Tror det ville være en god idé at ligge det link ind til de brugere der springer så højt med deres hund og bare ikk vil lytte. Kan være hvis de læste historien at det ville være anderledes.
    Kan også huske den historie med den hund. Virkelig tragisk og sørgeligt smiley


  • #13   11. feb 2012 Jeg er til dels enig.. smiley
    Jeg bryder mig bestemt ikke om at de skal springe så højt og mange gange er hunden end ikke gammel nok..

    Men på den anden side, hvis de her unge ikke kan komme et sted hvor der er voksne, så får de aldrig af vide at det de gør er forkert og de får aldrig et godt råd med på vejen..

    Desuden, så går jeg altså ikke op i om min hund får høj eller lav.. Det er ikke det jeg er her for..
    hvis man som voksen bliver fornærmet over at få en lav stemme, så går man i lidt for små sko og er ikke en disse bedre end de unge smiley
    Så en aldersgrænse er ikke løsningen tror jeg.. smiley


  • #14   11. feb 2012 Molly: Jeg har heller ikk op i karakterne. Det var bare fordi jeg havde set en der gav lav til en anden hund bare fordi ejeren til hunden havde skrevet at det ikk var sundt for hunden at springe så højt

  • #15   11. feb 2012 Det lød bare som om der blev gået meget op i det.. smiley

    Altså de ved jo ikke bedre, mange af dem.. Såå.. tag det med et smil på læben..


  • #16   11. feb 2012 Selvfølgelig skal folk lærer at der er en grænse for hvor højt en hund må springe smiley

    Selvfølgelig skal alle snakke pænt og ordentligt.
    men de unge der taler grimt, hvorfor ikke bare melde det til en admin ligesom man gør hvis det er en voksen som taler grimt?

    Jeg synes ikke jeg ser så mange meget unge herinde. så en alders grænse ville nok ikke betyde så meget, men jeg synes nu alle skal have lov til at være her og hvis der er nogen som har en grim opførelse, så er det bare at kontakte en admin.. : )


  • #17   11. feb 2012 Nana: Jeg har prøvet hvor en 10 årig skrev grimt til mig. Det meldte jeg til en HA og der fik jeg et svar tilbage fra HA at hun kun var 10 år så det var ikk nødvendigt at give en advarsel.
    Hvis de helt unge ikk får noget af vide af HA'erne så kan de jo nærmest bare gøre som de vil.


  • #18   11. feb 2012 Hej herinde

    Jeg er 15 herinde, men har haft en profil herinde fra jeg var 12 år gammel. Jeg mener personligt at jeg ALDRIG har svinet nogen til, og det har altid betydet meget for mig at opføre mig ordenligt, af den grund at jeg ikke ville være skyld i at "børn"skulle ses ned på herinde. Har selv været ude for at en 13 årig pige, skrev at jeg bare skulle holde mig langt væk og jeg var bare en idiot (holder emnet for mig selv).
    Det synes jeg IKKE er i orden!
    Men vil sige at jeg også har været ude for at en voksen kvinde, skrev grimt til mig da jeg lavede en fejl.

    Så det jeg bare vil med dette indlæg, er at sige at jeg ikke synes her skal være aldersgrænse, synes bare helt generelt at folk skulle snakke ordenligt til hinanden herinde, synes tit jeg ser indlæg med folk der er grove overfor hinanden, så tror bare vi skal have genindført den almene kutyme og venlige tone herinde på HG, så der er plads til alle smiley
    Tror at langt de fleste herinde er enige med mig.


  • #19   11. feb 2012 Catharina: Super Indlæg! Ved godt det kan virke hårdt at jeg skriver der burde være aldersgrænse. Det er bestemt ikke for at støde nogen, men det er bare de erfaringer jeg har haft med, at de unge mellem 10-12 år har det med at snakke grimt, hvis det hele ikke lige går efter deres hoved og ved heller ikke om jeg altid synes børn er gamle nok til at begive sig ud på nettet i en alder af 10 år.
    Men er enig med dig i, at nogle voksne brugere også skriver grimt og det er bestemt heller ikke i orden!
    Jeg har også prøvet at bevare en god tone herinde. Selvfølgelig kan jeg også skrive sure indlæg eller hvad man nu skal kalde det hvis trådstarter selv ligger op til en kæmpe diskussion, eller skriver noget der er helt hen i vejret.


  • #20   12. feb 2012 er hundene hvalpe er det for meget med for megen spring men der er da intet galt i en voksen hund springer hvis den kan lide det ,man ´skal vel heller ikke nu og gå og begrænse hundenes levevis pga de kan få skader

    de kan få skader af det meste hundesport noget mere end andet men sådan er det jo


  • #21   19. feb 2012 Altså.. Jeg er 14 år, men ville dog aldrig lade min hund springe over 1 meter :i.. Han har så engang selv gjordt det, da han så en hund på den anden side af vores hegn, hvor han så sprang over..

  • #22   19. feb 2012 Altså, idet hele taget ville jeg kun lade Buster springe på hans egen ryghøjde, og MEGET LiDT over..

Kommentér på:
Når børn springer alt for højt med deres hund!

Annonce