844 visninger
|
Oprettet:
indkald (igen igen) {{forumTopicSubject}}
i får lige forhistorien:
http://hundegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?Msg_ID=504474
Hvad gør man for at "straffe" hunden når den er løbet væk?
Selv tænker jeg at den jo selvfølgelig ikke skal have lov til at snakke med den hund den er løbet hen til men i stedet for i snor og så et "PUHA" ??
Hvad gør/gjorde i?
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 877
"puha" læser jeg som om man selv skal tænke, fordi der ikke skete et uheld eller noget...
Men ts: jeg ville nok tage snor på hunden og ikke give den lov at snakke. Dog har jeg kun prøvet det én gang og det var fordi Viska så sin bedste legeven og jeg ikke var tydelig nok omkring at hun skulle blive indtil jeg havde givet fri. Da lod jeg hende lege...
Men i bund og grund skal der jo trænes mere inden du har din hund fri. Så på med den lange line indtil det sidder i skabet.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
pibe rulle rundt på ryggen alle mulige underlige ting så det hver gang er meget spændende at komme til dig.
og i starten uden at lave et indkald - indkaldet sætter du først på når hun kommer hver gang du gør dig interresant - og så skal du prøve at gøre dig interresant på tidspunkter hvor hun ikke lige er ved at jagte en mus, men hvor det måske er lidt kedeligt det hun laver - og derfor endnu mere spændende at du står på hovede
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 129
nu så du jo hvordan Dina var i søndags og umiddelbart "plejer" der jo ikke at være de store problemer... Men nej, hun må få snoren på mens vi går i parken i hvert fald og så må jeg øve og øve og øve og SKAMROSE ...
tæller ned til hundetræningen starter!
jan 2012
ved ikke... følte mig magtesløs i dag og ud af at føle sig sådan kommer intet positivt
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 877
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
-altså skal det gøres mens den er ulydig, ikke når den får snøvlet sig sammen til at komme.
Og nej, den skal self ikke have lov at snuppe sig en belønning i form af leg med en anden hund.
Men med det sagt, så gælder det jo om at få så få af den slags episoder som muligt, for ellers finder hunden jo hurtigt ud af at der er noget at hente ved at stikke af.
Så går du et sted hvor du er usikker på om hunden kan kaldes hjem (f.eks. på grund af andre hunde) så hold snoren på.
Og træn så indkaldet (osse med distraktioner) under mere kontrollerede forhold.
jan 2012
Var din kæreste inde at se Jeppe på bjerget i dag?
Michelle: Har fundet en veninde hvis hund muligvis kan være lokkedue og så kan vi træne
Hun kan sagtens plads, bliv osv når man fx kaster bolden (på samme måde som at apportere) men så snart der er hunde indblandet er hun ret døv! Men jeg skal helt sikkert være bedre til bare at gå
Væk fra hunden!
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
Men det er MEGET vigtigt at disse situationer undgåes for selv med en irettesættelse, kan det meget vel have været det hele værd at hilse på den anden hund. Så få en lang line på hende og reagere hun ikke på indkaldet træder du lige på snoren, når hun så kigger tilbage kalder du igen og så masser af ros når hun kommer:o))
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
Min hundetræner har sagt, at det er en dum ide, som ejer at gå hen og fjerne hundene fra hinanden, når din er løbet hen - så kan hunden opfatte dig som den sure, der fjerner den fra leg.
I starten da vi begyndte træning, og de andre hunde var noget så sjove, når vi trænede indkald. Løb jeg den modsatte vej af hunden og var endnu mere sjov
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
indkald (igen igen)