{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.828 visninger | Oprettet:

Gode råd til træning af Chihuahua?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde elskere.

Jeg er en lykkelig ejer til en lille chihuahua hvalp på knap 9 uger.

Jeg skal starte på gymnasiet her til August, og derfor skal han helst lære at være alene hjemme inden.

Jeg har prøvet dem med at gå ud, og så komme igen 10 minutter senere, og det gør jeg gerne et par gange om dagen, og når jeg så kommer ind, så venter jeg lidt med at hilse på ham, indtil jeg har "lagt min jakke og nøgler".

Er der nogen som har nogle andre ideér til nogle øvelser?

Det samme med hensyn til renlighed, han bruger sine aviser rigtig flittigt, men når jeg så går ud med ham istedet for at lade ham besørge på aviserne - ( Jeg går gerne ud med ham én gang i dagtimerne ) - men han vil ikke tisse eller noget andet, det eneste er at han giver sig til at "ryste" - ??

Håber i har nogle gode forslag.

Tak på forhånd (-:

- Michelle og Balou smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til træning af Chihuahua??
  • #1   16. mar 2012 Du bliver da nødt til at gå ud mere end én gang om dagen med din hund? Ellers bliver den da utryg ved at være udenfor??? er det mig der misforstår?

Da min var hvalp var vi ude hver time.....

• #2   16. mar 2012 King Of Heaven; Jeg er ude én gang i dagtimerne, hehe. Jeg har måske formuleret mig lidt forkert smiley

Kezia B: Det lyder godt! Jeg er glad for jeg er på rette vej, der er en masse ting man lige skal ind i når man nu er så heldig at eje en Chi. smiley Men så fortsætter jeg bare som jeg gør nu.

- Har du nogle gode forslag til godbidder?, fordi han er ikke specielt interesseret i dem jeg giver nu. (-:

• #3   16. mar 2012 Haha. Jeg er så heldig at bo på et nedlagt landbrug, så der er masser af græsplæne og heste folde at boltre sig på. (-:

Men jeg må da indse at det næsten giver mere gevinst at have en lille hvaps, end at gå i fitness, hehe (-:

• #4   16. mar 2012 Jeg ville droppe aviserne smiley Så ud ved vaffi en gang i timen, så er renligheden på plads i løbet af kort tid!

• #5   16. mar 2012 mine 4 chi'er er helt tosset med godbidder af fisk og de små mini kødben man kan købe. det er gode træning's godbider også:) held og lykke med den lille fyr. det skal nok gå:)

• #6   16. mar 2012 Så er jeg ikke sikker på hvad du mener med du tager den ud en gang i dagtimerne?
    Da min var hvalp startede vi med at gå ud en gang i timen, men det gav ingenting, så hver anden time virkede smiley Det er bare om at give det god tid, at han ryster kan være utryghed eller fordi han fryser. Du må bare væbne dig med tålmodighed! Min blev rost rigtig meget med stemmen i starten, selvom nogle mener man ikke må - men her virkede det. Om natten havde han så kun adgang til mit værelse, da han ellers tissede og sked i huset. Derefter blev han utrolig hurtig renlig.

Alene hjemmetræning har jeg ikke nogle gode råd til, da min far næsten altid er hjemme. Men jeg siger selv "nu skal du blive hjemme" "hej hej", lukker mellemdøren og siger dygtig!!!! Så er det overstået, så han glad når jeg kommer hjem igen. Er vi alle hjemmefra kan vi se han kommer nede fra mit værelse og har sovet der. Når min far er hjemme med ham, ligger han også bare på mit værelse og sover, så det har helt klart været godt for ham med et rum hvor han føler sig tryg selvom han der har adgang til hele huset smiley

Af godbidder har vi også haft prøvet diverse, af købegodbidder kan han lide agility og royal canins. Ellers til hundetræning, benytter vi kogt kyllingefilet, cocktailpølser, skinketern etc. Men jeg skal skærer alting ud i meget små stykker smiley

• #7   16. mar 2012 michelle Chiahuahua lover H: Lækkert, jeg fik afvide at opdrætteren at de elskede skinketern - men er det sundt for dem? (-:

*C*: Hehe, jeg kan se på det hele, at jeg ikke har formuleret mig ordentligt. Jeg er ude med ham én gang i timen, i alle dagtimerne (-:

• #8   16. mar 2012 jeg køber kylling tern til mine når det er og så får de lakseolie i deres foder hver dag...mine små fiske hunde...man bor vel ik i gilleleje for ingen ting;)

• #9   16. mar 2012 Michelle B
    Jeg tror ikke skinketern er super sundt, da der er meget salt i, men jeg selv fx benytter det hver tirsdag når vi er til hundetræning, der træner vi intenst i 1 time så der er det vigtigt at have noget han elsker smiley

• #10   16. mar 2012 enig med maja t:) så heller kylling tern...

• #11   16. mar 2012 Tak allesammen. Jeg har da noget jeg kan prøve mig frem med, fordi han er absolut ikke interesseret i hverken godbidder fra Pegiree ( Som vist heller ikke er super godt for en Chi ) eller andre godbidder - han er måske lidt en madøre istedet, hehe (-:

• #12   16. mar 2012 mener du peedigree? ved godt at hunde er forskellige men ville aldrig give mine hunde noget derfra...men det er bare mig der nok er for god ved de kære dyr jeg har. har ingen børn så de får som var de "børn" ik misforstå...i dag har jeg købt 2 lammeskind til dem. de skal da have skal de...tossede mig;)

• #13   16. mar 2012 Michelle B
    Ork min anede ikke at godbidder var til for at spise, han tog dem i munden og kastede med dem, rullede sig i dem og legede med dem smiley
    Han er heller ikke glad for mad, så der er sikkert en masse du kan finde til ham smiley

• #14   16. mar 2012 Hehe, jeg ved ikke om det ligger til chihuahua at være kræsne, men jeg kan i hvert falde ikke bruge andet end "rigtig" mad som godbidder til Eddie.. Sådan nogle tørre hundekiks, det er ikke fint nok til herren (:

• #15   16. mar 2012 michelle Chihuahua lover H: Ja, jeg mente Peedigree, hehe. Stavefejl længe leve (-: Hæhæ.

Jeg har valg ikke at fodre med Peedigree, da jeg har hørt det skulle være meget usundt - til samligning at vi levede af junkfood?
    Så jeg fodre istedet med Royal Canin Junior lige pt.

Er der forresten nogen der ved hvor meget sådan en Chi på 600 g. skal have?
    Lige pt. Lader jeg ham bare spise så meget han kan, tre gange om dagen, fordi fodrings skemaet går kun fra 2 kilo og op ad på min pose??

• #16   16. mar 2012 mine 2 hvalpe får også RC jounior...giver dem kun om aften nu for de får så mange godbider i løbet af dagen. her belønnes stort nemlig;) men også fordi jeg har 5 og det er kun de 2 små der får det samme ellers har vi en på acana, RC energy og en på RC bulldog. så for at de ik skal spise hinandens er der fast spisetid:) jeg har et målebærger som man kan få i dyrehandelen men alt i mellem 30-50 g alt efter str. ville jeg mene. jeg tror min "ske" er på en dl. den bliver næsten fyldt alt efter hvem af dem det er til:)

• #17   16. mar 2012 Michelle B
    Jeg fodrer selv med royal canin, hvis du ser ordentlig efter på posen burde der stå voksenvægt, så de antal kg der står på posen, er den forventede voksenvægt for din hund smiley

• #18   16. mar 2012 som maja siger...ellers kan det googles(elsker den sætning)

• #19   16. mar 2012 Jeg ville måske ikke gå så hurtigt frem, du siger du forlader5 hvalpen 10 min ad gangen - men du kan jo ikke se/høre hvordan den reagerer så?

Mit "trick" er at hver gang man f.eks. skal på WC eller ud med vasketøj osv så dukke døren efter sig, så vænnes hvalen til at du kommer tilbage - jeg ville dog ikke lave ting der tager mere end 2 min ad gangen de første par gange... Her kan du så finde ud af hvor meget tid hvalpen kan "klare" alene, hvis han begynder at pive/gø efter f.eks. 4 min. jamen så skal du starte ved 3½ minut ad gangen og derefter gradvist (og langsomt) sætte tiden op - og heller ikke FOR meget træning på det hver dag smiley

• #20   16. mar 2012 Maria D: Min hvalp piver bare jeg lukker døren på klem, faktisk allerede inden jeg har nået at lukke den.

Jeg plejer at vente et par meter væk fra døren, og så vente til han holder op med at pive, og så gå ind og "lade ham være" de første 5-10 min. og derefter så hilse fint på ham, som jeg ville gøre på et hvilket som helst andet tidspunkt. (-:

Nogle gode råd til dette?

• #21   16. mar 2012 Maja T: Jeg mener den forventede voksenvægt for en Chihuahua er omkring 1.5 - 3 kg. Og der står på posen ud fra 2 kg - 40g

Skal jeg så give ham 40 g om dagen??

• #22   17. mar 2012 Michelle B
    Du kan ikke bare regne med den generelle vægt smiley min chihuahuas forældre vejer fx 2,8 og 4 kg, så jeg forventer min ender omkring de 4 kg fordi han er en han - det sagde dyrlægen i hvertfald smiley

Lige noget andet; Min dreng piber også når jeg tager hjemmefra, fordi det mig der har det fulde ansvar for ham, men min mor siger han stopper hurtigt igen smiley der er jo så ogs andre hjemme

• #23   17. mar 2012 Men ja princippet med aflæsningen passer smiley det bare vigtigt at huske det kun er vejledende smiley

• #24   17. mar 2012 Okay.Tusind tak. Jeg prøver mig frem (-:

• #25   17. mar 2012 Ja hvis bare han stoppet igen efter kort tid burde der ikke være problemer smiley Jeg snakker om hvis du lukker døren - der går 3 min uden den har sagt noget og SÅ begynder at pive/gø smiley

Kommentér på:
Gode råd til træning af Chihuahua??

Annonce