{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

hvor langt cykler i med jeres hunde..? {{forumTopicSubject}}

Temmelig enkelt spørgsmål, med et hav af svar muligheder..
Men jeg er så småt begyndt at cylkle med hundene, og de er vidt forskellige på deres aktivitets niveau, så tæven får en kort tur og hannen en længere tur.
Men er der en lille tommelfinger regl til hvor langt man må cykle med sin hund..? Tæven er lidt overvægtig, så hun blir luftet i lavere tempo, for lige at komme igang, hannen er hyper aktiv så der blir der trådt igennem når vi cykler.
Men hvor langt kan jeg så'en presse dem, og vi er stadig i opstartsfasen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor langt cykler i med jeres hunde..?
  • #1   5. apr 2012 Jeg cykler ca 6km med Layney (9år og i god form). De sidste 2 km går hun ned i tempo, så hun skal ikke mere end det. ALTID kun i trav!
    Min mening: (som du selv siger er der nok mange)
    Med en overvægtig hund ville jeg ikke cykle mere end 3 km. Det er hårdt ved leddene når de har lidt ekstra på sidebenene. En hund i god form kan du godt cykle 10km med. Men hold den i et hurtigt trav - det er det der "giver mest" og er bedst for leddene. Hvis du cykler på asfalt så hold øje med poterne efter hver tur - det kan slide en del.

• #2   5. apr 2012 Puha, 3 km med den tykke Freja, good luck, så langt får jeg hende ALDRIG til at lunte afsted.. Hehe..

Vi cykler i mark og skov, for at få lidt varrierende terræn.

• #3   5. apr 2012 Det længste jeg har cyklet med Tess er 4 km. og det er selvfølgelig i trav uanset hvor langt man skal, selvom hun gerne vil spurte afsted.

• #4   5. apr 2012 Soren - griner - det er da bare super hun selv siger fra. Det skal nok komme med tiden smiley

• #5   5. apr 2012 Jeg cykler omkring 5 kilometer med mine 3 gange om ugen. Det er i skiftevis højt tempo og rolig trav. Og der er bestemt ikke krav om at mine skal trave! De skal faktisk helst give den god gas i galop indimellem. Men naturligvis ikke galop på asfalt - det er p blødt underlag.

• #6   5. apr 2012 3-5 km, er det længere end det, er det ikke mere motion, men slidtage, og trav er det mest skånsomme for hunden at løbe i.
    Jeg er lige startet op med min den mindste på 1½ år, vi tager nogle små ture her i starten, så vi kan finde det bedste tempo.

• #7   5. apr 2012 Det kommer jo helt an på hvad formålet er med at cykle med hunden. For mine hunde er det konditinstræning og her eren travetur ikke meget bevendt. Jeg rider også med dem et par gange om ugen og her er det kun i galop. Og naturligvis på blødt underlag.
    Generelt så traver mine hunde (bordere) sjældent. Der er to gear - fuld stop, fuld fart

• #8   5. apr 2012 jeg cykler hver dag med min 8 årige han og hans 5 årige datter 6-8 km - når vi kommer hjem cykler jeg med min han igen og min 1årige tæve, men det er en kort tur endnu - jeg har prøvet at cykle med de 2 tæver på een gang, men den 5-årige har lidt svært ved at være sød ved den yngste - der går ligesom konkurrence i hvem, der kan løbe hurtigst og det er ikke det cykle turene drejer sig om - det er motion hvilket den gamle så får en del af men sålænge han kan lide og klare det fortsætter vi som hidtil - det er mere mig, der er ved at være lidt slidt af at cykle hvilket mærkes på mine knæ .....

• #9   5. apr 2012 Altså formålet med cyklingen er at vi skal være klar til sommeren, hehe, dvs både hund og ejer skal smide lidt kilo.. ( selvfølgelig ikk udelukkende cykling vi bruger)
    Jeg cykler skam ikk hurtigt men med hanhunden er det meget op og ned, hvor tæven får mere ligeud..
    Tæven får et par kilometer MAX, men hanhunden ku fortsætte 24/7 med at løbe.
    Men eftersom at det er Store racer begge 2, så vil jeg ikk bare piske dem rundt og skade deres led, specielt hofterne..

• #11   5. apr 2012 jeg vil sige man skal være konsekvent med at cykle - det skal være på regelmæssig basis, helst ikke kun i weekenden eller når man har lyst for så at cykle 20 km med hunden .......... så hellere små ture hver hveranden dag

• #12   5. apr 2012 Vi er startet op på en lille cykelcyklus, så det ikk kun er når vejret er godt og jeg lige har lyst..
    Og nu er det 15år siden jeg sø'en rigtig cyklede i skoven, så skal selv ligr op på hesten igen, så derfor blir de stille og roligt vænnet til at cykle og løbe, det foregår alt sammen i mark og skov, pga jeg har dårlig knæ, så må ikk selv løbe på asfalt..

Men lader til at være den rette metode vi bruger.

Kommentér på:
hvor langt cykler i med jeres hunde..?

Annonce