alene hjemme. alene hjemme.
Hej. Kort sagt bryder min dobermann sig ikke om at være alene hjemme.
Hun stresser fuldstændig, står og gør fra vi forlader lejligheden til vi kommer hjem igen, og ofte har hun også pisset på gulvet når vi kommer hjem.
Vi har prøvet at tage vandet fra hende 2 timer før, og gå en rigtig lang tur med hende lige inden vi forlader lejligheden, men ligemeget hjælper det.. vi har radioen tændt og gradinerne rullet for når vi ikke er der, så hun ikke bliver forstyrret at hverken lyde eller forbipasserende.
Jeg har prøvet at træne hende ved at jeg sidder ude i opgangen og bede hende om at tie stille hver gang hun gør, men føler ikk rigtig vi kommer videre..
Da vi bor i lejlighed er naboerne ikke særlig begejstret for hendes gøen.. hvad gør vi forkert? Hjælp.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.783
Har noget ændret sig i hverdagen?
Bliver hun aktiveret og stimuleret korrekt? Det kræver meget at holde dobermann - der er jo tale om en brugsrace. Efter min mening bør racen ikke holdes i lejlighed. De skal have plads omkring sig.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 3
maj 2007
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
Selv om en hund kan være alene et sted, er det absolut ikke ensbetydende med at den kan det et andet sted også.
Jeg flyttede i oktober med min hund, og først i december var hun faldet nogenlunde til, og var klar til at jeg kunne starte med alene-hjemme-træningen igen.
Det tog så heldigvis kun 3 uger at lære hende det igen, men fra oktober til midt i januar hvor hun igen kunne være alene, havde jeg hende med på arbejde, så hun ikke var alene før hun havde "lært" det igen...
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
maj 2007
alene hjemme.