477 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Forvirring? Forvirring?
Hej derude :o)
Jeg har lært Paco en del tricks, de 'nøvendige' som sit, dæk og så nogle som gi pote og sådan. Men jeg føler lidt at han er meget forvirret omkring hvilke komandoer der betyder hvad. Og jeg har gjort meget ud af at være konsekvent når jeg har trænet med ham, og kun sagt komandoen én gang til han gjorde hvad han skulle, brugt klikker efter jeg havde 'vænnet' ham til den osv. osv. Men føler stadig han har lidt svært ved at finde ud af, hvad der er hvad.
Er der nogle der kan hjælpe mig? Hvad kan jeg gøre for ikke at skabe forvirring hos ham så han kan lære hvad der er hvad?
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
sit bliver her sagt med en lys stemme
dæk er kort og lidt mørk
stå er langtrukket, stååååå
osv og så bruger jeg håndtegn
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 128
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 24
det med håndtegn tror jeg er meget på til en selv om man vil indføre. da det er meget forskelligt efter hvem man sprøger. selv bruger jeg det ikke, da jeg ønsker at hunden kun skal reagere for det man siger fx sit eller dæk.
nu ved jeg ikke hvor lang tid du har brugt på at øve tricksne, men giv hunden tid til at indlære tricksne og lad være med at gå igang med at lære hunden flere tricks før du føler hunden har styr på tingene.
og selvfølgelig ja vær meget tydelig i din måde du siger fx sit og dæk på
men husk når du over tricks med din hund og du faktisk sammen tidig aktivere din hund, da den jo skal tænke over hvad komandoerne betyder.
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.826
Husker du at ændre tonelejet i de forskellige kommandoer? Og så ville jeg også bruge håndtegn før noget andet
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 128
Forvirring?