har brug for hjælp hurtig! {{forumTopicSubject}}
Har en hvalp på 9 uger, dvs. vi har kun haft ham i en uge. jeg er hjemmegående og er derfor ved ham hele tiden, men efter sommer skal jeg igang med at læse så han skal være alene hjemme. jeg har prøvet gå og lukke døren bag mig, har ikke hørt noget piveri endnu. igår var jeg ude og spise så var væk fra ham i 2 timer ca. og da jeg kom hjem og åbnede døren sad han bare i sin kurv og kiggede på mig, han kom ikke engang hen, først da jeg lige kaldte på ham. han havde lavet stort et sted(han fik mad da jeg gik, og er somsagt kun 9 uger, så ikke renlig endnu) men han havde hverken tisset eller haft fat i noget han ikke måtte, så jeg var lidt overrasket! Har en fransk bulldog også(bor hos mine forældre), som jeg husker have MEGET svære ved at være alene, hun pev, og havde tisset osv over det hele da jeg kom hjem.
Ja som jeg har beskrevet skal han jo lære det, og derfor jeg prøver lade ham være alene lidt af gangen, men har et spørgsmål, hvis han skal være alene om natten altså hvis hverken jeg eller min kæreste er hjemme, kan han så det? altså mærker hunden at det om natten den er alene og ikke dagen? og er somsagt hos ham hele dagen, da jeg er hjemmegående så han oplever ikke være alene både nat og dag. men har nogle veninder der bliver studenter til sommer, og skal derfor til studenterfester, kan han være alene så?
ved ikke om racen betyder noget, han er en mops/dsg, og det er helt klart dsg sind der træder mest igennem.
håber mit spørgsmål er til at forstå
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
Det er ikke smart at gå fra ham to timer sådan på een gang, du skal stille og roligt øge den tid hvalpen er alene. Stille og roligt er 2 min - 5 min - 10 min osv.
Går du for hurtigt frem, bliver det meget svært at lære hvalpen at være alene!
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 305
Til det med alene om natten, så hænder det da at Frida skal være alene om natten, og der er tilsyneladende ingen problemer i det heller, får en glad hilsen når jeg kommer hjem og naboerne har da heller ikke brokket sig over støj fra hende...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
For når først hunden er inden for hjemmets fire vægge, så er den en højere prioritet end studenterfester er.
Ud over det, vil jeg læne mig op af Lisbeths svar. Pas på med at gå for hurtigt frem.
Derudover vil jeg ikke anbefale dig at fodre hunden lige inden den skal være alene - det sætter gang i fordøjelsen og så vil den ganske givet gøre sig ren, når du ikke er hjemme.
Nu er det ikke aktuelt for din race, men for større racer, hvor mavedrejning er et issue, er det også en god ide at observere hunden efter spisetid.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 305
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 58 Svar: 290
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
Havde forladt ham lidt efter lidt med 5, 10 min. altså hvor jeg bare havde lukket døren bag mig, som jeg beskrev. så havde prøvet ham lidt af. og ja jeg bekymre mig for meget, og er også super glad for min oplevelse bare med de 2 timer jeg var væk. og ja det var forkert give ham mad lige inden, så tager det også på min egne skulder at jeg lige skulle gøre gulvet rent da jeg kom hjem, kan jo regne ud han ikke kan holde det i sig
men syntes også tit han bare går rundt for sig selv i lejligheden på 92 kvm, og jeg som er nervøs følger tit lige efter for at se om han laver ballade, men gør han ikke, han vil bare gerne gå lidt rundt tror jeg, hvilket ikke ligger så meget til dsg, som tit kan bliver for omklamrende, er han nogle gange, især når han vil slappe af, så det helt op i ens ansigt han gerne vil ligge for det meste.
men tak for svar.
aug 2008
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Jeg ved at mine er mere vågne om natten end jeg først regnede med, for de ligger samme sted når jeg vågner som når jeg går i seng, men jeg kan se på deres madskåle at alle 3 er oppe og spise om natten, og jeg har da også hørt dem luske rundt og hoppe op i vinduet for at kigge ud. Godt nok er de vant til at blive luftet om natten når det er varmt, men selv om vinteren foretrækker de at spise om natten, så det er ikke kun pga.varmen at de er aktive om natten.
Jeg ville ikke lade mine være alene en nat, men om dagen kan de godt være alene nogle timer.
aug 2008
aug 2008
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 504
Hvis vi har været til fest, kommer Gilbert (mops) næsten ikke ud for at sige hej, fordi han ligger og snorksover, og hvis han kommer ud er det med meget søvndrukne øjne;)
Derimod virker han enormt glad når vi kommer hjem efter arbejde/skole, og der kan man virkelig mærke at han har savnet os, så tror ikke det er helt så slemt at han er alene om natten, da han bare sover alligevel..
aug 2008
Men tak for svar, der jo ikke så meget andet end bare prøve det, og se, for ja han sover ihvertfald om natten den dreng
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 9 Emner: 4 Svar: 15
Du skal bare ikke lave vilde lege med den for så kan den have svært ved at falde til ro efter du er gået.
Held og lykke med din lille nye hvalp.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 691
Om natten er han lukket inde på mit værelse sammen med mig, da han ikke kan kapere hele huset om natten. Der var én nat jeg skulle være væk, hvor jeg sov hos en veninde, min søster tilbød ham at sove hos hende, og mine forældre tilbød ham at sove hos dem, men han sov i min seng på mit værelse, fordi han er vant til det. Det tog han helt uden problemer
har brug for hjælp hurtig!