{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.031 visninger | Oprettet:

Hvalp der bider. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Min kæreste og jeg har en carin terrier hvalp, på snart de 13 uger. Men hun bider simpelthen så overdrevet meget. Og stort set altid, når man går. Hun springer simpelhen på ens fødder. smiley det er ikke fordi hun fejler noget, men fordi hun ganske simpel er fræk.
Er der nogen af jer, der har en god ide til hvordan man kan få hende til at holde op med det. Syntes det er noget voldsommere end så mange andre hvalpe. smiley

-Trine.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp der bider.
  • #1   10. jul 2012 indlære et nej. (:

  • #2   10. jul 2012 Har ikke de gode råd, andet end at sige, det går over med tiden....

    Guud hvor jeg ikke savner den tid.


  • #3   10. jul 2012 Hun ved godt hvad nej det bryder. Det har hun lært. Hun stopper bare ikke rigtig. Ikke lige ved det med at bide, men ellers så gør hun.

  • #4   10. jul 2012 Puha, er glad for du siger det går over med tiden. smiley hehe ja, det er nu rart med et lille nyt familie medlem. smiley

  • #5   10. jul 2012 jeg ville simpelthen bare tage sådan en kattelegestav-ting og gå med den foran hvalpen..

    Så bider hvalpelil i legesager frem for fødder - finder den fødderne igen er det bare om at stå stille med fusserne og vifte med legesagerne =)

    Med det indlærte nej bør der også være et ja - kommuniker lidt i stedet for bare at forbyde =)


  • #6   10. jul 2012 Overvej at købe en enetime hos en prof. hundetræner/adfærdsbehandler, som kan hjælpe jer med de værktøjer og tips - og vælg nu en der bruger de bløde metoder!! smiley

  • #8   10. jul 2012 Tusind tak allesammen for de rigtig gode svar. smiley de skal helt sikkert prøves af. Vi begyndte til hundetræning lige da vi fik hende, så det er ikke sådan
    at vi ikke for hjælp. Men jeg syntes i kom med nogle gode forslag. Og som jeg vil gå igang med med det sammen. smiley
    Glæder mig bare til bide tiden er over. smiley


  • #9   10. jul 2012 Min carin terrier, bider UTOLIG meget! smiley

  • #11   10. jul 2012 Vi har trænet bidehæmning som Pernille har skrevet det. Hvalpen fanger enormt hurtigt fidusen i det, for den er jo interesseret i at lege, og det er jo ikke sjovt, når legekammeraten ikke gider smiley

    Man kan godt føle sig lidt dum ved at sidde og lave hvalpehyl, men det hjælper smiley


  • #12   10. jul 2012 Vi har prøvet det der med at hyle, også vil vi rejse os og gå, el. vende ryggen til. Men så sidder han bare i vores ankler? Hvilket han åbenbart synes er mindst lisså sjovt som hvis vi sad på gulvet og legede med ham .. Også går det smarte af ideen jo lidt af :o) hvad gør man??

  • #13   10. jul 2012 Det er bare utroligt, syntes jeg. smiley
    Mine forældre har to jagthunde. Den ene må hun ikke være sammen med, for den er kun interesseret i og knække nakken på hende. Men den anden må hun gerne. Men nu hun siger ret voldsomt fra, så bliver vores bare ved alligevel. Skide irreterende, og mærkeligt. Vi bliver nødtil at tage vores væk, for det er synd for den
    anden hund. Vores respektere overhovedet ikke den grænse. Det er ikke sådan vores forældres hund bider eller noget. (hun har været plejemor for en helt anden
    race) så hun er rigtig god til hvalpe. Men hun knurre meget, og gør rigtig meget. Plus at hun går væk fra vores. Men vores Ginger respektere det som sagt bare overlevet ikke. Er det normalt? smiley


  • #14   10. jul 2012 Håber teksten kan læses. Kan se der er en del tastefejl. smiley

  • #15   10. jul 2012 Den er stadig en hvalp det skal man også tage hensyn til smiley
    Men hvis det bliver for meget må man jo sige nej, har en lille chihauhau på 12 uger som simpelthen også bare er super fræk!!! Men det er en stadig lille baby, så man skal være tålmodig og så må man sige fra. De skal jo også opdrages smiley


  • #16   10. jul 2012 Jamen hvordan siger du fra?

  • #17   10. jul 2012 Katrine S - ignorer det indtil han stopper. Når han stopper, kan du give ham opmærksomhed. Til sidst vil han finde ud af at bid i anklerne = ingen opmærksomhed = kedeligt, og at ingen bid i anklerne = opmærksomhed = sjovt smiley

  • #18   10. jul 2012 Disen var stormester i det der. Bide i ankler når man gik rundt, bide i hår når man sad i sofaen osv. Hun fangede hurtigt det med ikke at bide under leg, da legen så stoppede, men det andet var sværere, for vi var jo ikke i gang med en leg, når vi lige skulle hente noget i køkkenet eller på toilettet.

    På råd herindefra fik vi bugt med det på et par uger, vil jeg tro. Vi ignorerede hende ganske enkelt. Kom vi gående og hun sad i bukser eller ankler, stoppede vi op, lagde armene over kors, vendte ryggen til og stod helt stille, til hun var stoppet. Sad jeg i sofaen og hun gik i gang med håret, rejste jeg mig og stod på samme demonstrative måde, til hun havde lagt sig.

    I starten tog det sin tid. En tur fra stuen til køkkenet krævede måske tyve stop, for hver gang, vi bevægede os det mindste, sad hun der igen, men jeg synes, der var fremgang at spore RET hurtigt.

    Det krævede bare 100% konsekvens og 200% tålmodighed smiley


  • #19   10. jul 2012 Pernille - Ja det var også vores tanke. Men .. Det viiirkelig svært og ignore sådan en par hvalpe tænder der går gennem buksebenet og lige i skindet. AVS ;o)

  • #20   11. jul 2012 Jamen det skal da helt sikkert prøves. Det lyder jo som om det virker. smiley

Kommentér på:
Hvalp der bider.

Annonce