{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Hvalp der bider meget {{forumTopicSubject}}

Vi har en old english bulldog hvalp på 13 uger og som alle hvalpe så bider ham meget vi kan noglelunde aflede ham i at bide i os men nogle gange så er det som om han få et flip og bliver en smule mere vild og bider meget hårdt i os. Og her kan vi ikke aflede ham.
Jeg gå til hunde træning med ham og min tæner siger jeg/vi skal leget ham træt og vinde lege så han til sidst ikke gider men det har vi prøvet men han køre bare ind nu mere op og er meget svær og falde ned igen??

Nogle gode råd til hvad vi skal gøre indtil vidre har vi givet ham en time out også er han faldet lidt ned men det dette okay at gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp der bider meget
  • #1   12. sep 2019 Jeg niver hvalpen og siger av, og efter et par gange skal jeg bare sige av, så slipper de. Her leger vi først så vildt når hvalpen har lært at stoppe ved av. For ja selv min 6 årig kan kamme over i leg og ja den anden dag bed han mig i mave. Da jeg sagde av stoppede han med det samme og så nussede vi stedet for.

  • #5   12. sep 2019 Eller evt et godt ben den kan bruge tid på at gumle i.

  • #6   12. sep 2019 Her trænede vi kommandoen "nej", i mange forskellige setups, så lærte Sam hurtigt at stoppe en adfærd, når vi gav kommandoen.
    Ofte hvis han fik en hvalpe flip, åbnede jeg havedøren og så løb og løb han rundt ind og ud, det tog altid et par minutter, og så var det overstået, men ville han bide i os, og han ikke responderede på nej, så fjernede vi os bag et gitter i nogle sek, det tog meget kort tid før han fattede budskabet smiley
    Og herhjemme havde vi godbidder stående et par steder, så han hele tiden kunne blive belønnet for en adfærd vi gerne ville have smiley


  • #7   12. sep 2019 Hvis han har svært ved at falde til ro, så hjælp ham til det, på med en snor, og giv ham noget han kan tygge i eller fyld en kong med noget lækkert, og afvent til han går til ro.

  • #8   12. sep 2019 Herhjemme giver vi noget der gerne må tygges i eller spreder godbidder ud i haven, når det er ulvetime smiley

  • #9   12. sep 2019 Alle hvalpe bider ikke. Vi har aldrig problemer med den slags. De får energien brugt af anden vej.
    Indlær et solidt nej. Få brugt energien mere optimalt. Tilbyd tyggeting - det frigiver beroligende stoffer i hvalpen.


  • #11   12. sep 2019 Da min ene hund skulle lære at han ikke måtte bide (hårdt), så piv jeg, det var et sprog han forstod og fik hurtigt lært hvor grænsen går.

  • #13   12. sep 2019 Det havde Hera også gjort, da hun var lille. Og jeg kan se TS har en OEB, der virker piv nok heller ikke.....

  • #14   12. sep 2019 Han har mange tygge ting men det er som om vi ikke rigtigt han aflede ham når han nå der op? Det kan vi gost hvis han bare bider en “lidt” så kan man give ham legetøj tyggeben eller andet.

    Nej har vi også prøvet det hjælper ikke lige i den her situation ??

    Nej vi træner ikke i Faxe men i Sorø ??




  • #15   12. sep 2019 Nogle hvalpe reagerer perfekt hvis man siger et “PIV” (altså lyden), andre ikke.

    En kong med fyld eller kødben eller lign kan forhindre mange flipture under opsejling.

    Min sheltie bed ikke rigtig som hvalp, men min mas gør, jeg tror det veksler meget fra individ og race.


Kommentér på:
Hvalp der bider meget

Annonce