{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Træk i snor {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har den dejligste han hund på 10 mdr. Han er en grand danois og derfor temmelig stærk på nuværende tidspunkt. Han er rigtig god i mange henseender og vi er meget glade for ham.

Jeg har dog et problem med ham. Når vi møder andre hunde så VIL han hen og hilse. Hvis jeg hanker op i ham inden og siger "plads" og gør ham det på den måde klart at vi ikke skal hilse og bare skal gå forbi, ja så kan han godt relativt pænt gå forbi... Men hvis jeg stopper op og begynder at snakke, så bliver det for meget for ham. Så springer ham frem mod den anden hund i et kæmpe spring for at hilse. Han er meget godmodig og vil bare lege men er altså lidt voldsom og bliver meget kåd og det er lige lidt et problem. Min ryg har det efterhånden ikke så godt:-/

Det jeg gør er at jeg siger nej, får ham hevet tilbage, og jeg prøver så vidt muligt at han først får lov når han ikke hiver i snoren...

Er der nogle der har et forslag til hvad jeg skal gøre? Gør jeg det forkert? Skal jeg holde en pause med at han får lov til at lege med andre hunde, indtil han bliver lidt mere rolig? Han adlyder eller rimelig godt, undtagen når der kommer andre hunde. Så er han i en anden verden. Han er ikke modtagelig over for godbidder når der er en anden hund han vil hilse på...

Håber der er nogle der har nogle gode tanker:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træk i snor
  • #1   15. jul 2012 Han skal aldrig have en succes ud af at trække, det lærer ham at det virker, hold snoren helt stram mens du snakker så han kan mærke at du er opmærksom.

Nogen har glæde af et kvæler halsbånd, der er delte meninger, men brugt korrekt kan det gør en stor forskel så han bremser allerede når han hører kæden rasle

• #2   15. jul 2012 Ved ikke om du går til træning med ham, men hvis ikke så skulle du gøre det, man får så mange gode råd alle steder fra men det er altså noget helt andet at få vist hvad der virker af nogle kompetente mennesker der ved hvad de laver , jeg ved det fra mig selv, det har givet mig rigtig meget at gå til træning og opleve hvad der virker på lige præcis min hund.

• #3   15. jul 2012 Put en træksele på ham.. de koster ikke særlig meget og skulle eftersigende være meget effektive.. dog skal den kun gåes med en overgang og ikke permanent smiley

Kommentér på:
Træk i snor

Annonce