{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Alenehjemme - problem. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi har haft vores lille hundehvalp hjem i onsdags. Og begyndte allerede træningen dagen efter. Det går som sådan rigtig fint, udfra de tips vi har læst på nettet og i bøger.
Vores problem er, at vi ikke ved hvad vores næste skridt er i forhold til træningen.

Han græder hvis han bliver lukket i et rum alene, selvom han stadig kan se os. Det forsætter 1-2 minutter, og så bliver han helt stille (Vi har prøvet i op til 40 minutter uden et problem).
Men nogle gange kan han finde på at ligge ude i køkkenet alene i flere timer, uden noget problem.
Hvis vi prøver at gå helt uden for døren, og han er optaget af noget f.eks. hans madbold, så er der intet problem. Når vi åbner døren så kigger han lige på os, og så leger han enten videre eller bare ligger sig ned. Vi har ikke turde at blive derude i alt for lang tid, hvis han nu skulle få en dårlig oplevelse af det. Men skal vi prøve det?

Han kan altså nemt være alene, men så ikke helt alligevel. Hvad er vores næste skridt vdr. træning?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alenehjemme - problem.
  • #1   23. jul 2012 jeg ville ikke begynde alenehjemmetræningen så tidligt.. han skal først falde til og føle sig tryg inden man går i gang.

• #2   23. jul 2012 Vent et par dage med mere træning. Opfør jer normalt. Tag tøj på og af, rasl med nøgler, åben døren, luk døren. Alt skal være normalt. Snak ikke til hunden mens i går rundt. Det er ikke noget særligt at folk bevæger sig, går ud af døren og lign.

• #3   23. jul 2012 Louise - Det er du den første der siger. I og med, at han selv tager ting fra sin kasse, går rundt over alt i lejligheden, og ikke klister os op ad os, så føler vi egentlig at han er faldet godt til.

N&M - Skulle det kunne hjælpe? Eller spurgt på en anden måde, hvad skulle det hjælpe?

Vi plejer at øve af 3 gange med cirka 30 sekunder uden for døren (efter den ikke græder mere), efter 3 gange holder vi en pause på flere timer og prøver igen. Kan vi godt sænke intervallet?

NB. Er det egentlig gråd eller snak, når han leger med hans mad bold, og han så (hvad der lyder for os, græder) mens han prøver at få mere mad ud.

• #4   23. jul 2012 (link fjernet)

her står der i første sætning... De første dage skal hvalpen overhovedet ikke efterlades.

(link fjernet)

Her står der... når hvalpen er faldet til efter et par dage.

Så hvis det er første gang du støder på det, så har du ikke læst ret meget om alenehjemmetræning.

I min verden er det meget hurtigt at starte alenehjemmetræning dagen efter man har fået sin hvalp... min mening.

Man kan sagtens efter en par dage.. eller når man føler hvalpen er faldet til ro... begynde at "efterlade" den i rum.... men igen uden at lukke af...

Prøv at google emnet... der er masser af gode råd.

• #5   23. jul 2012 At han selv vælger at være i et rum alene af og til er desværre ikke noget der betyder at han kan være alene. Hunde har en forbløffende evne til at vide, hvornår døren er lukket ind til os eller ej. Jeg har haft to hunde med sep.angst, som begge har kunne være i haven i halve og hele timer, så længe døren står på klem! Ellers ikke.

Nå, men jeg ser ikke noget galt i at I er gået igang allerede, hvis bare hunden er tryg og faldet til tror jeg egentlig det er fint at den lærer at det at I går ud og ind ad døren er noget der bare er en del af hverdagen.

Dog tror jeg måske, I er gået for hurtigt frem, siden han piver. Jeg ville gå tilbage til så lidt uden for døren at han ikke piver, måske det kun lige er at lukke døren og så komme ind igen. Og så gå langsomt frem, og sørg for engang imellem at gøre opholdet kortere end der i er nået til.

Ang madbolden, piver han også hvis I er der? Det gør min hvalp nemlig, hun piver når hun tygger ben og andet hvor "maden ikke kommer med det samme".

• #6   23. jul 2012 Jeg skrev vi fik ham i onsdags, det er altså 6 dage siden nu, og jeg har læst op til flere steder at man allerede skal begynde samme dag med at træne hvalpen.

Ja, han sidder ved mig i sofaen lige nu, og piver når det ikke lige kommer ud med det samme.

Vi prøver at gå et skridt tilbage, hurtig ud og ind af døren. Hvor mange gange kan jeg blive ved med det? Jeg læser lidt på denne her side ((link fjernet) - Men der står ikke noget om hvor mange gange i træk man skal gøre det, hvad har i er erfaring?

• #7   23. jul 2012 Ja 6 dage siden... men du skriver selv i første indlæg, at i startede dagen efter at i fik ham... det er i min mening alt for tidligt.

Alle de links jeg har læst skriver, at man ikke skal gå i gang før hvalpen har været i det nye hjem et par dage.. Jeg gav min egen en uge før jeg startede, og det var ikke fordi han var utryg, men jeg ville bare gøre det langsomt.

Linket virker ikke....

• #8   23. jul 2012 Når du åbner linket, så tilføjer den et ")" bare slet det, så er der intet problem.
    Men hver Hund er ikke ens, og vi følte at han godt kunne rumme det.

Men da du så begyndte at træne ham, hvor ofte gjorde du det så? Snakker vi, at du gik ud af døren en gang, og ventede noget tid før at træne igen, eller gik du ud af døren op til flere gange, og derefter holdte en pause?

• #9   23. jul 2012 Jeg ved godt, at alle hunde ikke er ens... men der er ingen grund til at forhaste sig, når det kommer til træningen, da det er byggestenen for en hund, som ikke har noget imod at være alene hjemme.

Jeg fulgte faktisk råd fra dette link.

(link fjernet)

Jeg trænede det flere gange det med at gå ud, og ind igen... og så det samme igen.. men hvor jeg kun lige var ude og så retur med det samme igen.

• #10   23. jul 2012 altså, jeg begyndte også at træne med min hund dagen efter jeg fik hende, i det jeg har bedst oplevelser med det & har ingen problemer overhovedet med hende.

Jeg synes det er godt i allerede begynder at træne nu, fordi det er noget hvalpen skal lærer!

held og lykke med jeres lille ny. smiley

• #11   23. jul 2012 Ja det hjælper at desensibilisere på de lyde, der normalt udløser alenehjemmefrygt hos hunde.
    For mange hunde er det nøglerne, skoene og jakken der udløser stressen.
    Prøv at læse lidt mere om emnet.

• #12   23. jul 2012 Tak for alle rådene, det er dejligt med lidt hjælp :).

Louise - Synes heller ikke vi forhaster os, og vi føler på hunden hele tiden. Men jeg kan godt se hvad du mener, og hvad din pointe er. :).

Kommentér på:
Alenehjemme - problem.

Annonce