723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Træning med to hunde på én gang? Træning med to hunde på én gang?

Vi overvejer at starte et hold i klubben, hvor man kan træne to hunde på én gang/ét hold. Det skulle ikke bare være "træn én, bind den anden af", men øvelser hvor begge hunde skal arbejde på én gang.

Det kunne være helt alm. lydighedsøvelser, rally-øvelser (Jeg har også selv forsøgt mig med at gå en hel rally-bane som synkrontræning) men i høj grad også tricks (fx. at dække den ene hund af, og få den anden til at springe over, lade den ene hund holde halsbåndet, som den anden så skal tage på, osv. osv.)

Er der nogen, der har andre forslag til, hvad man evt. kunne lave på sådan et hold?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning med to hunde på én gang?
  • #1   21. aug 2012 lyder som en god ide.

sådan en hold har jeg efterlyst længe. gad godt kunne træne med mine hunde på en gang smiley

• #2   21. aug 2012 Jeg ved at Irene Jarnved har tilsvarende hold - men det er LAAANNNGGGTT oppe i Nordsjælland, og bliver for langt væk for mig fx. smiley

• #3   21. aug 2012 hvis der er nogen på fyn som vil lave sådan et hold, så starter jeg smiley

• #4   21. aug 2012 har en gang gået på sådan et hold for mange år siden,det var ikke godt da hundene havde svært ved at koncentrere sig når den hund min kone gik med hørte min stemme og omvendt.Vi gik så på hvert sit hold samtidig men langt væk fra hinanden.

• #5   21. aug 2012 John - det var slet ikke sådan det skulle være. Men tværtimod at én fører kunne træne to hunde. Det andet kan være rigtigt svært, hvis hundene ikke er vænnet til det fra hvalpe af (mine drenge har fx. altid trænet på samme lydigheds- og agility-hold, med henholdsvis min kæreste og jeg uden nogle problemer)

• #7   21. aug 2012 Ulla - DET ville være en superøvelse. Jeg har også selv tænkt lidt på noget position-skifte, men hvor hundene skulle indtage hver deres position. Dvs. den ene i dæk, den anden i sit. Så fra dæk til stå med den ene, og fra sit til dæk med den anden, osv... smiley
    Det vil blive på Amager, hvis jeg får de andre instruktører med på ideen smiley

• #9   21. aug 2012 Årh det lyder da totalt cool. Det gad jeg ellers godt med mine...

• #10   21. aug 2012 Ej det lyder bare som et super fedt hold..

• #11   21. aug 2012 Det var ihvertfald ét jeg gerne selv ville gå på med Lanka og Aqui.. Jeg har nogle gange synkrontrænet med enten Lanka/Aqui eller Lanka/Qimmit, hvis jeg har haft alle tre med på pladsen, men kun har haft to timer til at træne dem i. Men så har det bare været på alm. lydighedshold, og det har været ganske udfordrende smiley

• #12   21. aug 2012 så er det jo noget helt andet, det er godt nok noget af en udfordring,det kræver godt nok et par afballangserede hunde.

• #13   21. aug 2012 John - ja, ingen tvivl om, at det er udfordrende. Derfor er det også vigtigt for mig, at have øvelser "i hovedet" til alle niveauer. Jeg kan nok ikke bare planlægge ud fra mine egne hunde, der altid i et vist omfang har været vant til at blive trænet sammen/samtidig...

• #15   21. aug 2012 Hih Trine, jeg har også løbet en agility-for-sjov bane med dem begge på en gang. Noget med bare at starte på et bord, og så rundt over nogle lave spring, igennem en tunnel i et U, flere lave spring og så tilbage til bordet igen. Det var heller ikke nemt, når Aqui er 15 cm højere og 5 år yngre - han nåede jo nærmest tilbage til bordet inden Lanka nåede ind i tunnellen. Men det var RIGTIG sjovt!!

• #17   21. aug 2012 Aj nogle gode billeder!!! Ja indkald har jeg selv kæmpet meget med. Det har været så nemt, bare at kalde på "flokken", så jeg har virkelig trænet det med, KUN at kalde på én, og hvis de andre så også valgte at komme, så vankede der altså ingen godbidder. Det er en rigtig god øvelse!

• #19   21. aug 2012 Jeps - og det kan være supersvært både at få belønnet den ene hund for at blive og den anden for at komme smiley

• #21   21. aug 2012 Jeg har gjort det modsat. Jeg har sat den hund af, der skulle kaldes ind - på afstand. Og så stillet mig ved den, der var dækket af. Så kunne jeg belønne løbende... Og så har jeg stille og roligt flyttet mig - og den hund der skulle kaldes ind. Mine hunde har lidt svært ved at træne med klikker, når de skal lave forskellige øvelser på samme tid - så bliver timingen RIGTIG svær....

• #23   21. aug 2012 Mine er også endt med at være ved siden af hinanden nu - enten siddende eller liggende smiley

• #24   21. aug 2012 Jeg har før taget begge tæver med til træning, lydighed på en gang.
    I dch.

Ikke fordi det blev så seriøst.....
    men jeg er frisk.

Et hold tæt på middelfart,.......der hopper jeg gerne med.
    Syntes selv jeg kan en hel del.
    Men holdet kunne jo evt. sammensættes, så alle ejere kunne komme med træningsforslag.

• #28   21. aug 2012 Det er Amagerlands Agility- og Lydighedscenter. Men vores spot-kurser er kun for foreningens medlemmer, så der bliver ikke åbnet for kursister udefra smiley

• #31   22. aug 2012 Finkaninus - man bliver medlem af foreningen, når man melder sig til lydighedstræning. Som medlem får man så mulighed for at deltage i spotkurser, fordrag og andre aktiviteter smiley

Kommentér på:
Træning med to hunde på én gang?

Annonce