1.181 visninger
|
Oprettet:
Hund alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Jeg skal snart have en hund, for første gang. Jeg ville høre hvordan man træner den til at være alene hjemme. Det er en Golden Retriever hvalp jeg skal have.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.319
Denne side er rigtig god i forhold til en god start med en vov og alle de spørgsmål man har :o)
http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/ny_hvalp_i_huset.html
Her er specifikt om alenehjemmetræningen: http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/alene_hjemme.html
*Træn alene hjemme med din hvalp; (før der opstår problemer)
Efter nogle dage, når hvalpen er faldet til i jeres nye omgivelser, er tiden inde til at starte alene hjemme træningen. Da hunden er et flokdyr er det meget unaturligt for den at blive efterladt alene. Derfor bør man gerne få sin hvalp hvor man har ferie, og gerne 2-3 uger sammenlagt.
Begynd træningen når din hvalp er træt, og har været ude og besørge ...det er meget vigtigt at du placere den et sted, hvor du ved at den føler sig tryg og er vant til at opholde sig. Afled dens opmærksomhed ved at smide små godbidder ud på gulvet, eller giv den et stor ben den kan lide at gnave i, og smut så ud af huset i et par minutter. Lad gerne radio eller tv køre og sluk ikke lyset, det skal være sådan at den tror at du stadig er i huset....Nu skulle du gerne nå tilbage, inden den bette bliver urolig, men hvis den har nået at starte med at pibe skal du trække den lidt længere, gerne til den har været i ro i ca. 2 min. Ignorer hvalpen når du genser den ( Jeg ved at det er meget svært, men hvis du sætter dig ned og ynker den...opfatter den det, som værende, at du synes at det er slemt for den, og at den derfor bliver ubevidst kodet til at synes det er slemt at være alene hjemme) så Gentag denne træning gerne flere gange om dagen, i bare få minutter ad gangen, og øg gradvist tidsrummet du er væk...men gå ikke for hurtigt frem......det er vigtigt at hvalpen føler sig tryg, og vænner sig langsomt til at den sagtens kan være alene, for du kommer jo lige om lidt...
Skaf evt. en dagpleje eller tag hunden med dig, indtil den har lært at være tryg ;0)
Det handler om at lære vovsen at du ALTID, uden undtagelse, kommer tilbage igen :o)
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Det er egentlig samme teknik som Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar
Men har haft stor glæde af hans hjemmeside, da Walde har mange skavanker efter den måde han er blevet behandlet på af sine tidl. forskellige ejere, en af dem er seperationsangst som vi øver med ufattelig succes på bare 2 dage!!
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Hund alene hjemme