{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Renlighed {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min kæreste og jeg har 4 chihuahua. De er nogle dejlige hunde og de elsker hinanden smiley
Vi har to hanhunde og to tæver. Den ene hanhund volder os dog en del problemer. Han markere indenfor, selvom han er ude flere gange om dagen. Vi har prøvet rigtig mange forskellige ting, for at komme problemet til livs.
For to år siden blev han kastereret og det har ikke hjulpet. Der ud over har vi syet en dragt til ham, som han skal have på når han er indenfor. Han bryder sig ikke synderligt om dragten, derfor vil vi jo helst undvære den. Vores aller største udfordring er at vi aldrig tager ham i at markere. Han er nemlig en snu lille bandit, men vi ved at det er ham pga. videoovervågning. Vi ved at det ikke nytter at skælde en hund ud, med mindre man tager den i fejlen lige med det samme.
Vores anden hanhund er ikke kastereret og han har aldrig tisset indenfor - Heller ikke oveni den anden hanhunds urin.

Til sidst kan vi tilføje at vores lille bandit er den eneste af vores fire hunde, som vi ikke har haft fra hvalp.
Og renlighed/markering har altid været et problem for ham.
Jeg håber der er nogen der ude med et godt råd til os! Vi er på randen af frustration.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed
  • #1   1. okt 2012 Måske et strintebælte? Eller have ham i snor indendøre en periode..

    Også vask grundigt af i rodalon alle de steder han har strintet


  • #2   1. okt 2012 At han altid tisser/markere når i ikke ser det, KAN være fordi han er blevet skældt ud for at tisse inden for... Enten hos jer eller tidligere ejere.
    Selvom i tager ham i at tisse indenfor hjælper det IKKE at skælde ud. Tværtimod kan i ende med at stå med hund som gemmer sig hver gang den skal tisse, da den har troet den fik skæld ud for selve det at tisse, og ikke for at tisse indenfor...

    Mit råd er, at sørge for at rose ham når han tisser udenfor... Så gå med ham ud, og sørg for at rose så han synes det er "hyggeligt" at tisse udenfor.


  • #3   1. okt 2012 Er det et par dråber som markering eller tisser han en hel sø ?

  • #4   1. okt 2012 Han tisser dråber - Men det er stadig "så meget" at vi kan se det. Han tisser op af vores sofa, lænestol, spisebord og plastic poser, hvis de står på gulvet. Men måske kan det være en ide at rose ham når han tisser udenfor - Altså ligsom hvis han var en hvalp. Han er fem år - Det er vel aldrig for sent? - Mange tak for jeres råd!!!

  • #5   1. okt 2012 Vi skal forresten flytte i hus - og vi vil gerne have at Anders, som vores han hund hedder skal have den bedste start - og vi vil helst undgå at han begynder at tisse i det nye hus... Molly*Kiki - tror du at det vil hjælpe hvis han er i snor, når han skal "møde det nye hus"?

  • #6   1. okt 2012 Jeg ville også prøve det her med at rose, evt give godbidder når han tisser udenfor. min tæve er 5 år og jeg roser stadig smiley så det er altid hyggeligt at tisse udenfor herhjemme, også selvom det regner :b Har i prøvet med gå væk hund ? eller noget der hedder "piss off"

  • #7   1. okt 2012 Jeg ville ihvertfald, som de andre siger, rose og rose.. Ligesom han var en hvalp.. Også når han er indendøre tage ham i snor en periode, så i ved hvor han er..

  • #8   1. okt 2012 Er der nogen der har erfaring med "piss off"? Jeg forestiller mig, at det ikke virker...
    Jeg tror bestemt at ros er vejen frem... Det må vi forsøge i nogle uger, og se om det lykkedes. Med hensyn til rodalon, så har vi flere gange vasket gulv og sofa betræk i rodalon, men det har ikke umiddelbart nogen virkning på Anders.


  • #9   1. okt 2012 I skal vaske hver evig eneste gang lige så snart i har opdaget at han har tisset..

Kommentér på:
Renlighed

Annonce