{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.499 visninger | Oprettet:

Min hvalp kommer ikke når jeg kalder {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley
Jeg har en skøn lille Malteser hvalp på 12 uger..
Når jeg kalder på ham (når vi f.eks. Skal ud og gå), så kommer han ikke.. Han løber hen og ligger sig i sin kurv..
Jeg vil rigtig gerne have at han lærer at han skal komme når jeg kalder..
Jeg har ikke på noget tidspunkt skældt ham ud, men kun givet ham et bestemt "nej", når han gør ting som han ikke må, da jeg tror på at ros er vejen frem..
Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an?? Så jeg håber at i kan komme med nogle gode råd til mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp kommer ikke når jeg kalder
  • #1   15. nov 2012 Måske er din hvalp ikke helt tryg ved den store verden udenfor, og den har nok lært at når du går hen til døren og kalder, så betyder det at I skal derud.

    Start med at kalde, når du ved hvalpen vil komme alligevel, og brug tid på at rose når den kommer.
    Giv lækre godbidder og find det bedste legetøj frem og leg lidt.
    Det skal være noget legetøj hunden ikke har liggende til fri afbenyttelse


  • #2   15. nov 2012 Orvs... Og det jeg skrev med at kalde, skal selvfølgelig IKKE være i forbindelse med at I skal ud og gå.
    Kald inde i stuen eller i haven, hvis du har sådan en


  • #3   15. nov 2012 Sæt dig ned på hug, og kald med MEGET overdrevent glad stemme ikke højt, da det kan skræmme den. Klap evt. forsigtigt i gulvet eller på dine lår. Opmuntre med stemme og selvfølgelig rigtig meget ros når den kommer hen til dig

  • #4   15. nov 2012 Tak for de gode råd, de skal helt sikkert prøves af i weekenden smiley

  • #5   15. nov 2012 Han kunne lyde lidt til at have det som vores har det smiley

    Hun løber den modsatte vej hvis hun føler sig lokket. Sådan har hun været lige fra dag 1. Så at ignorere hende i disse situationer har virket bedst. Altså ikke noget med den mindste lokning. Skal ikke forstås som at vi altid ignorerer hende smiley

    Hvis han løber fra dig hver gang du kalder når I skal ud, ville jeg stoppe med at kalde i den situation. Han føler sig måske lokket til at skulle ud i den store verden som måske endnu er lidt utryg. Så i stedet ville jeg bare tage snoren, gå helt normalt hen til ham, evt. sætte dig og nusse lidt med ham hav nogle godbidder i hånden til at give ham. Giv ham snoren på og sige "kom så går vi" eller hvad du nu vil bruge og så helt naturligt uden det store show gå ud af døren smiley


  • #6   15. nov 2012 Man kan ikke forvente at en hvalp på 12 uger har et stabilt indkald. Den har jo intet begreb om hvad det betyder når du kalder på den.

    Hvalpen skal lære at forbinde det at du kalder, med "nu sker der noget fantastisk hvis jeg kommer hen til hende"

    En god ide kan være at bruge noget andet end bare navnet, da man jo ofte går og siger hundesn navn mange gange på en dag. Jeg bruger "Reiki/Gaia HER", så ved de de skal komme, hvorimod hvis jeg blot siger navnet, nøjes de ofte med bare lige at kigge om der mon er noget godt i vente, og snuser så videre hvis ikke det ser ud til det.

    Jeg ville lægge ud med at kalde, når hvalpen alligevel har retning af dig, og så sørge for at belønne med leg, kæl, guffer eller hvad vapsen nu synes er fedt, når den når hen til dig.
    Lad være med at kalde, hvis du kan se hunden er vildt optaget af noget og det derfor er usandsynligt den vil komme (sæt hvalpen op til succes hver gang). Skal du brge den i sådan en situation, ville jeg blot hente den, indtil den har lært indkald.

    Start hjemme i stuen, i haven e.l. hvor der ikke er alt for mange spændende distraktioner.

    Når vovsen har fanget at det giver sjov og ballade at komme hen til dig, så prøv at kalde når den ikke allerede har retning af dig, men stadig hvor der er stor sandsynlighed for de vil komme. F.eks. når den er lidt på afstand, men allerede kigger på dig, eller ihvert fald ikke er optaget af noget.

    Når osse dette virker, kan man gøre det lidt sværere, ved at kalde når den slet ikke er fokuseret på dig osv.

    Altså hele tiden gøre det lige en smule sværere, men stadig indenfor en ramme der giver stor sandsynlighed for succes.

    Lad være at holde guffer/legetøj o.l. synligt. Den skal jo lære at komme til DIG og ikke til belønningen. men sørg for altid at give masser af ros når den kommer.
    Jeg ville IKKE lokke, skabe mig tosset osv, men simpelthen sørge for at sætte en situation op, hvor der er meget stor sandsynlighed for at hunden kommer. Og skulle den så, mod forventning, alligevel ikke komme, ville jeg ganske enkelt hente den (uden belønning).

    Hvis det er tanken at hunden skal bruges til lydighed, eller hvis du bare gerne vil have et hurtigt indkald, kan du med tiden, når hunde er blevet god til at komme, øge kravet så der kun er belønning når den kommer i hurtig løb, men ikke hvis den bare kommer langsomt.







Kommentér på:
Min hvalp kommer ikke når jeg kalder

Annonce