Alene-hjemme-træning.. {{forumTopicSubject}}
Min "nabo"s hund har ødelagt Cindys rutine i at være alene hjemme..
Jeg har i samråd med ham om dette opslag, da vi begge ønsker at finde en løsning..
Min nabo har tidligere fået en klage over hunden og når den er alene hjemme, finder min hund noget hun kan splitte ad.
Sagen er den at hans hund gør rigtig meget når den er alene hjemme. Bare der er den mindste lyd, så står han oppe i vinduet (en større hund) og gør.
Jeg tænker om det måske er angst? Men jeg har INGEN anelse, det er rent gæt..
Er der nogen der har bud på hvad vi sammen kan prøve for at finde en løsning på dette problem?
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Din nabo´s hund gør - Og når den gør, ødelægger din hund noget. Er det rigtig for stået??
Hvis det er tilfældet, så må din nabo i gang med alene-hjemme træning, og du må i gang med at træne din hund i at ignorere naboens hund.
Hvis det er lige så snart din nabo forlader hjemmet hans hund gør, så må han starte helt forfra med kun at lade den være alene få sekunder, og så ind igen... INDEN den begyndet at gø.
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.102
maj 2007
Ved du hvad han laver af aktivering med den inden han går fra den?
Hvis han ikke laver noget mental aktivering med den, så ville jeg forsøge med det.
F.eks. sprede morgenmaden ud på græsplænen (Hvis han har sådan én), eller putte det i en flaske så hundn skal arbejde og bruge hovedet for at få det ud.
Han kan også tage en håndfuld mad med på morgen-gåturen og kaste det ud et sted, hvis han kommer forbi en areal der er til det.
jun 2012
Efter lang tids snakken med ham er der alligevel ikke så meget at gøre.. Han vil ikke have hjælp...
Men nu er vi gået videre og skal begynde at arbejde med hvordan min hund kan ignorere at den anden står og gør
maj 2007
Det vigtigste er at du ikke skælder din hund ud for det. Det bekræfter den bare i, at det er ubehageligt når den gør.
Få det til at virke som en naturlig del af hverdagen at der er hunde der gør, og ros og beløn hver gang den ikke reagere på det. Uanset om din hund så står, ligger, sidder eller går rundt... Så længe den ikke reagere på det, så ros og beløn
jun 2012
Men når begge hunde er alene, så har min spist et eller andet herhjemme.. Så jeg går ud fra at hun kan høre den...
Jeg har ALDRIG skældt hende ud over at hun har spist et eller andet mens hun har været alene.. Er godt klar over at man ikke kan skælde en hund ud for noget man ikke tager den på fersk gerning i
maj 2007
Men kan godt se det kan være svært, hvis du ikke kan høre når den gør.
jun 2012
maj 2007
Har desværre ikke flere råd lige nu.
Måske der kommer nogle andre kloge hoveder på banen
jun 2012
Alene-hjemme-træning..