{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Alene-hjemme-træning.. {{forumTopicSubject}}

Min "nabo"s hund har ødelagt Cindys rutine i at være alene hjemme..

Jeg har i samråd med ham om dette opslag, da vi begge ønsker at finde en løsning..

Min nabo har tidligere fået en klage over hunden og når den er alene hjemme, finder min hund noget hun kan splitte ad.

Sagen er den at hans hund gør rigtig meget når den er alene hjemme. Bare der er den mindste lyd, så står han oppe i vinduet (en større hund) og gør.

Jeg tænker om det måske er angst? Men jeg har INGEN anelse, det er rent gæt..

Er der nogen der har bud på hvad vi sammen kan prøve for at finde en løsning på dette problem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene-hjemme-træning..
  • #1   29. nov 2012 Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener....

Din nabo´s hund gør - Og når den gør, ødelægger din hund noget. Er det rigtig for stået??

Hvis det er tilfældet, så må din nabo i gang med alene-hjemme træning, og du må i gang med at træne din hund i at ignorere naboens hund.

Hvis det er lige så snart din nabo forlader hjemmet hans hund gør, så må han starte helt forfra med kun at lade den være alene få sekunder, og så ind igen... INDEN den begyndet at gø.

• #2   29. nov 2012 Du har forstået det rigtigt.. Men den begynder først at gø over middag.. Som om den sover, men så kan den ikke mere og så skal der bare gøes af det udenfor smiley

• #3   29. nov 2012 Hmmm.... Så ville jeg foreslå naboen at træne-alene hjemme træning på f.eks. 3 eller 4 timer hvis det er så lang tid den kan være alene hjemme. Altså at nå hjem igen inden den begyndet at gø.

Ved du hvad han laver af aktivering med den inden han går fra den?
    Hvis han ikke laver noget mental aktivering med den, så ville jeg forsøge med det.
    F.eks. sprede morgenmaden ud på græsplænen (Hvis han har sådan én), eller putte det i en flaske så hundn skal arbejde og bruge hovedet for at få det ud.
    Han kan også tage en håndfuld mad med på morgen-gåturen og kaste det ud et sted, hvis han kommer forbi en areal der er til det.

• #4   29. nov 2012 Sagen er efterhånden ligemeget, desværre... smiley

Efter lang tids snakken med ham er der alligevel ikke så meget at gøre.. Han vil ikke have hjælp...

Men nu er vi gået videre og skal begynde at arbejde med hvordan min hund kan ignorere at den anden står og gør smiley

• #5   29. nov 2012 Super god idé smiley

Det vigtigste er at du ikke skælder din hund ud for det. Det bekræfter den bare i, at det er ubehageligt når den gør.
    Få det til at virke som en naturlig del af hverdagen at der er hunde der gør, og ros og beløn hver gang den ikke reagere på det. Uanset om din hund så står, ligger, sidder eller går rundt... Så længe den ikke reagere på det, så ros og beløn smiley

• #6   29. nov 2012 Problemet er at JEG kan ikke høre hunden når den gør..

Men når begge hunde er alene, så har min spist et eller andet herhjemme.. Så jeg går ud fra at hun kan høre den...

Jeg har ALDRIG skældt hende ud over at hun har spist et eller andet mens hun har været alene.. Er godt klar over at man ikke kan skælde en hund ud for noget man ikke tager den på fersk gerning i smiley

• #7   29. nov 2012 Det var ikke så meget der jeg mente du ikke måtte skælde ud... Jeg mener mere når du er hjemme, og skal træne din hund i at ignorere når den anden gør.

Men kan godt se det kan være svært, hvis du ikke kan høre når den gør.

• #8   29. nov 2012 Der er INGENTING når jeg er hjemme.. Man kan hverken høre det eller mærke det på hende når jeg er hjemme...

• #9   29. nov 2012 Ja, så er det ikke nemt at træne.
    Har desværre ikke flere råd lige nu.
    Måske der kommer nogle andre kloge hoveder på banen smiley

• #10   29. nov 2012 Har kontakt til en der kan hjælp.. Men tak smiley

Kommentér på:
Alene-hjemme-træning..

Annonce