{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.719 visninger | Oprettet:

Råd søges - Hund "humper" barn? {{forumTopicSubject}}

Nu prøver jeg at spørge om råd herinde.

Problemet er at min hanhund Chico, har det med at "humpe" min søster på 1 år. Han vil simpelthen ikke lade hende være når hun kravler på gulvet.
Jeg fjerner ham og siger nej, hver gang han prøver på det, men det hjælper ikke, lige så snart jeg kigger den anden vej, er han der igen.
Jeg har også prøvet at fjerne ham fra det rum hun er i, 5-10 min hver gang han gør det, men lige så snart han kommer ind, er han efter hende igen.

Han har det samme problem med kattene, han har altid kunne sammen med katte, men her det sidste stykke tid, er han begyndt at være efter dem også.
Ved godt at det har noget med dominans at gøre, min gamle tæve gjorde det også ved "nye" eller fremmede katte, men det var kun en enkelt gang eller to, og så stoppede hun.
Det gør Chico ikke, han bliver ved, og jeg skal være efter ham hele tiden.

Så søger et virkelig godt råd til hvad der kan gøres for at få ham til at stoppe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges - Hund "humper" barn?
  • #1   7. dec 2012 Det har ikke nødvendigvis noget med dominans at gøre. Dit barn skal selvfølgelig ikke have en humpende hund på sig, - og alene af den grund forstår jeg fuldt ud din reaktion. Det skal den bare lade være med.

    Hvis han ikke respektere dit nej og at du fjerner ham, så bliver du simpelthen nødt til at blive ved og ved.

    Har han lært et ordentligt nej i forvejen?


  • #2   7. dec 2012 Lise: Min lillesøster er heldigvis ret god til selv at skubbe ham væk.
    Og jeg fjerner ham selvfølgelig med det samme jeg opdager det.
    Vil lige tilføje at min søster og Chico ALDRIG er alene sammen andet end max. 2 min, men det sker hvis jeg f.eks går i køkkenet eller lignende for at hente noget.
    Jeg bliver ved og ved, men det hjælper bare ikke, det har stået på i 2-3 mdr efterhånden, derfor prøver jeg også at spørge herinde, da jeg godt ved at træning tager tid, men så lang tid burde det bare ikke tage. smiley

    Ja, han har lært et ordentligt nej, og han går også selv lidt væk når jeg siger nej til ham, men han er tilbage ved hende igen næsten med det samme. smiley


  • #3   7. dec 2012 Tazz

    Ok - ja, så ville jeg kun kunne hjælpe dig face-t-face, for jeg kan ikke forklare, hvordan jeg så ville anbefale dig at gøre og samtidig være sikker på, at du udførte det på den rigtige måde. Håndtering er og bliver et håndværk.

    Og som du beskriver dit nej - så har han imo ikke lært et ordentlig nej, for han respekterer det tydeligvis ikke.


  • #5   7. dec 2012 Lise: Hvor kommer du fra?
    Og hvad tager du evt. for at tage ud og hjælpe med sådan et problem?

    Han respekterer et nej i stort set alle andre situationer. Bare ikke her. smiley

    Har tænkt på om en kemisk kastation muligvis kunne hjælpe på det?

    Er godt nok ved at få grå hår over hans opførsel, det ligner ham slet ikke at være på den måde. smiley


  • #6   7. dec 2012 Gabrielle: I stort set alle andre situationer, respekterer han et nej, og gør det ikke igen. Men her fungerer det bare ikke.

  • #7   7. dec 2012 Tazz

    Jeg skriver lige en privat besked til dig.


  • #8   7. dec 2012 Okay, tak. smiley

  • gerda s
    gerda s Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 28
    #9   7. dec 2012 hej
    har du ikke mulighed for at sætte et gitter op ,så han erfor sig selv ,


  • #10   7. dec 2012 Lise: Mange tak for snakken, håber meget at kunne komme op forbi dig med ham en dag.

    Gerda: Jo, det har jeg mulighed for, men det mener jeg ikke er en holdbar løsning, da de jo gerne skulle kunne lære at omgås hinanden i stedet.


  • #11   7. dec 2012 Tazz

    Selvtak *s*


Kommentér på:
Råd søges - Hund "humper" barn?

Annonce