{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Min chihuahua vil ikke gå tur! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg havde den ære at købe en chihuahua i fredags. Ved godt jeg ikke har haft ham ret længe og han lige skal falde til men.
Han vil ikke gå tur - overhovedet!
Kennel opdrætteren sagde det også var et problem på kennelen (han er 2 år) men da hun havde en have hun ku lukke ham ud i var det intet problem. Og da hun havde så mange hunde, løftede hun ham bare når de var ude og gå tur så han er ikke rigtig blevet trænet til det.
Nogle gode råd?
Hilsen Allsome og Rosa smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min chihuahua vil ikke gå tur!
  • #1   3. feb 2013 lommen fuld af godbider - og så gå samme sted hen hver gang, sæt ham ned, og så sæt dig lidt fra ham med LØS snor - lok, ros og leg ham hen, så det bliver spændende at gå de par skridt, øg afstanden når han kommer glad og uden problemer, og det bliver du ved med lige så lang tid han behøver. Har du halsbånd eller sele til ham??

  • #2   3. feb 2013 Ja, du har ret. Men han er slet ikke interesseret i godbidder endnu, eller leg fordi han er lidt deprimeret over at ha skiftet hjem, (han har os kun været her siden fredag aften ;)) Jeg har sele, og prøver at lade ham have den på et par timer indenfor så han kan vænne sig til den smiley

  • #3   3. feb 2013 Rosa

    så find nogle ekstra lækre godbidder, måske lidt frikadelle, ost, eller lignende smiley

    det kan måske hjælpe med at vække hans interesse.


  • #4   3. feb 2013 Jaa,har os overvejet lidt leverpostej på rugbrød i små bidder, har købt nogle luksus lakse godbidder - dem gider han ihvertfald ikke have!! Men hvad med antal ture, hvad er jeres råd? Nu går jeg ca 4 gange om dagen, 1 lang tur, hvor han mest er på armen så han kan vende sig til "bylivet" (bor i munkebjerg kvarteret i Odense).

  • #5   3. feb 2013 Rosa

    har ikke selv oplevet problemet, men mangesmå ture, hvor i bare lige er udenfor, går et par meter med masser af godbidder og ros, så han bliver tryg ved omgivelserne, og så lad være med at tage ham på armen. hold fast i han skal bruge sine ben smiley


  • #6   3. feb 2013 okay så. Det er bare svært - han gider ikke engang spise leverpostej den tosse! Men det er nok fordi han liige skal vænne sig til at være her, han har kun været her 2 nætter jo. Men åh det er lidt frustrerende når han ikk gider godbidder! Håber det blir bedre!!

  • #7   3. feb 2013 små ostetern plejer at være et hit hos mange hunde. ellers kan man vist få makrelguf osv på tube, som også skulle være nemt og lækkert.

    du må prøve dig lidt frem og se hvad der frister smiley


  • #8   3. feb 2013 Du har ret :). Men gir ham liige et bar dage mere - det vigtigste er lige nu at han spiser maden fra sin skål (når jeg putter kogende vand over) :). Lille skat savner sin flok jo..

  • #10   3. feb 2013 rosa

    det lyder som en fornuftig plan smiley


  • #11   3. feb 2013 Isabelle
    Har ikk rigtig noget sted der er indhegnet, og når han har været hos mig så kort tid, er jeg bange for han løber væk? Har faktisk sådan et sted jeg kan gå hen, men skal jeg ikk vente til der er gået lidt flere dage? Eller hvad? smiley


    profilbillede
  • #12   3. feb 2013 jeg ville heller ikke turde at have ham fri - slet ikke hvis han ikke er tryg. men en flexline og så giv dig rigtig god tid:) gerne samme sted i laaaaang tid, så han bliver tryg ved det:)



  • #13   3. feb 2013 lad den for himlens skyld ikke være uden snor,der er så mange efterlysninger på hunde,der lige har skiftet hjem og så er de stukket af,flexline,godbidder ,klikker,og tålmodighed.

  • #15   3. feb 2013 Det vil jeg gøre smiley Tak for jeres gode svar smiley Han skal os bare vænne sig til den sele, han vil ikke engang gå rundt indenfor med den. Så tålmodighed er vidst hoved ingrediensen her smiley

  • #16   3. feb 2013 Tillykke med din nye ven, håber han hurtig falder til smiley
    gode råd du allerede har fået, håber de hjælper for det er bare med at starte helt forfra med træning som var han en hvalp.. hvis han slet ikk vil gå med sele så prøv med et halsbånd, min chi han vil ikk gå hvis han har sele på, han vil heller ikk ha jakke på for så går han ingen steder.. held og lykke med ham smiley


  • #19   3. feb 2013 Okay :). Har prøvet halsbånd, det gør ingen forskel, desværre :(.

  • #20   3. feb 2013 Vores har intet problem med halsbånd, hverken kat eller hund, men de har også deres på 24/7 (:

  • #21   7. feb 2013 Det var et spørgsmål om stædighed/tålmodighed! Han vil gerne gå nu, vi gik faktisk 2km idag smiley

  • #22   8. feb 2013 Rigtig godt,tillykke..


Kommentér på:
Min chihuahua vil ikke gå tur!

Annonce