{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Kristian P
Kristian P
Tilmeldt:
29. jan 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

Min chihuahua vil ikke spise? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Min snart 9uger gamle chihuahua tæve vil ikke spise fra hendes skål. Vi har prøvet at blande hendes tærfoder, royal canin med noget kogende vand som lige er kølet lidt af så det stadig er lidt lunt.

Vi har slet ikke givet hende godbidder i to dage. Vi stiller skålen frem 4-5 gange dagligt og fjerner den efter 20min.

Hun vil gerne spise hvis vi giver hende den sasmme tørfodder fra hånden. Hvis det endelig lykkes os at få hende til at spise af skålen, så SKAL vi sidde ved siden af og rose hende hele tiden! Og selv der er hun meget nervøs! Hun har halen nede mellem benen og ryster! Når hun så har taget 1styks tørfodder bakker hun med det stykke i munden og spiser det væk fra skålen, som om hun er bange for skålen? Der er overhovedet ingen problemer med når hun skal drikke af skålen der står lige ved siden af og er samme type skål?
Der slubrer hun bare i sig med halen oppe og har det fint?

Hjæælp os, hun skal jo have noget mad! smiley

på forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min chihuahua vil ikke spise?
  • #1   31. jan 2013 prøv med at blande leverpostej i mine elsker det



  • #2   31. jan 2013 Hvad hvis du fordeler foder på gulvet?

  • #3   31. jan 2013 Min hvalp på snart 16 uger, vil heller ikke spise når hun får det i skålen, hun vil arbejde for sit foder, så hun får det ude på græsset, og i en flaske med huller i (fungere som en foderbold)

  • #4   31. jan 2013 Det lyder vældig meget som det problem min hund har, han spiser af sin skål, men uanset hvilket mad han får, løber han med det - enten hen på et tæppe eller op i sofaen.
    I begyndelsen, skulle jeg dog også håndfodre ham, og selv det var ikke et hit, jeg købte alverdens ting og sager at blande i, samt diverse ting af barf, men ingen hit.

    Det virkede for mig, som om at han ikke var sulten når jeg serverede hans mad, og så ville han bare ikke spise, han spiser når det passer ham.

    I dag får han vådfoder, ikke så meget som anbefalet, men det som han kan magte og som stadig holder ham pæn, nogle gange tilføjer han så selv tørfoder, der altid står fremme smiley det er det der har fungeret bedst her, han fordeler så selv sit vådfoder over hvornår han vil have det, nogle gange spiser han det hele med det samme + supplerer med tørfoder og andre gange spiser han lidt vådfoder når det serveres og resten dagen efter - nogle gange rører han det slet ikke.

    Vi kan ikke forhindrer ham i at gå når han spiser, og er min far i nærheden spiser han slet ikke


  • #5   31. jan 2013 Fint nok med lidt kogende vand i. Men prøv også at komme en smule skinkestrimler i det. Så ska' du bare se. Det er desværre bare vanedannende he he. Vores vil stadig ha' skinkestrimler blandet i deres tørfoder, selv om de er 3 og 4 år ;o)

  • #6   31. jan 2013 Det kan være at hun ikke får konkurence fra andre, så vil de ikke spise, det har vi prøvet. smiley

  • Kristian P
    Kristian P Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #7   3. feb 2013 Hej alle smiley
    Tusind tak for alle jeres gode svar!!

    Vi hr prøvet nogle stykker af dem, bla. blande maden med kogende vand så det dufter mere og er blødt osv. men ikke de råd hvor man skal blande leverpostej eller skinke osv. mest fordi vi ikke vil vænne hende til det smiley
    Men tusind tak alligevel! smiley

    Lige i dag har hun faktisk spist op to gange! smiley vi har valgt at lave intervallerne mellem måltiderne lidt større og sætte ned fra 4-5 gange fodring til kun 3gange. og hun har spist op 2 ud af 2 gange indtil videre. smiley

    Ann-char: Det kan godt være det er det samme problem der gør sig gældende for os, vi har nemlig siddet ved skålen hver gang hun skulle spise. Hvad har i gjort for at gære noget ved det? smiley


  • #8   3. feb 2013 velkomme til hunde der godt kan få os menske til og forkæle dem :):)

    mine har det også inu med og ikke vil spise nogle dage ...er så begyndt og komme lidt exter godt over ders tørfoder ....
    men også kun ca 1 stk skifte mellem 3 ting ...levposteg rørst rundt mellem fodert ...
    og så entet kogt kylling brøst eller lever ...laver så jeg har til frysern ...skær det i små stk at du kan tage en ud hver dag som du vil bruge ..så skære jeg det ud i mini stk og drøsser ud over fodert ....samt de får lidt lakseolje kun et par dråber hver dag ...det giver er dejlig pels :):)
    du kan godt nu gå over til kun og fodre hunde 2 gang ....
    og husk de spise jo ikke så meget ....en på 2 kg spiser kun ca 50 til 60 gram en hel dag ......og det er med godbider .....

    den ene piger vi har på 3 år spiser ikke lige med det sammen ...hun holde vagt over sit mad .....men kan hun se sit snit til og løbe hen og stjæle fra de andere gør hun det .....der må vi tit stille hendes mad op på boret til sener ....nogle gang spiser hun først næste dag ....hun er den minste af alle vi har ....og var ene barn ....
    det går især galt når hun har fået formage godbider i løbet af dagen .....
    når vi har trænet :):)
    du kan se nogle af de ting jeg har brugt til træning til mine hunde ....
    nogle gang får de ders foder i dem ...hves jeg ikke rigtig har tid til dem en dag ....
    du kan begynde med wc-ruller godbid i mitten og luk ender ind ved og bøje dem ca 3-4 gang ...mine elske og selv få lov til og få dem op ...også godt når vi skal ud af døren ...så er de i gang med noget ...kun noget jeg så har brugt til de har vendet sig til jeg forsvant ....i dag får de bare en godbid ...


Kommentér på:
Min chihuahua vil ikke spise?

Annonce