{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Jagthund indkald HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få min fars jagthund til at komme når vi kalder på hende. Det er totalt tilfældigt hvilke gange hun kommer. Jeg har lige været ude med hende og træne det og det virker så umuligt. Jeg har prøvet alt. med snor, uden snor. Jeg har prøvet at løbe i modsatte retning, prøvet at sige underlige lyde, prøvet med flere ting på en gang. Jeg har prøvet at belønne hende hver gang hun kom, også selvom jeg skulle kalde to eller 10 gange før hun kom. Jeg har prøvet kun at give hende godbid når hun kom efter jeg havde kaldt første gang, jeg har prøvet at sætte mig ned, jeg har prøvet ros i form af både stemme og godbidder og intet virker. Det er især et problem af betydning når hun er med ude på jagt, hun kommer kun hente til os når hun har vildt i munden eller fordi vi tilfældigt stod der hvor hun løb forbi. HJÆLP!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jagthund indkald HJÆLP
  • #1   27. mar 2013 Begynd til hundetræning.

  • #2   27. mar 2013 Slut med jagt til en start.

    regl nr 1) Udsæt ALDRIG hunden for situationen hvor den ikke kommer.
    Dvs: hun skal have snor på indtil hun er med på den.
    Også skal I helt tilbage til begyndelsen. En lang snor på hende, lad hende gå to skridt hjem - kald hende hjem. tre skridt kald hende hjem. etc.
    Også minimer forstyrrelserne til en start. Altså gør det hjemme i huset.

    Og den med afleveringerne... Puha, det er jo en hel videnskab. Men jeg vil påstå at det bliver rigtig svært at træne det ud af hende, fordi hun allerede har fået en rigtig slem vane.
    Men start træningen med dummyerne op hjemme i haven til en start og arbejd jer videre.
    Brug evt baglænskædning. Fordi I har jo tydeligvis ikke styr på apporteringen - da en inkludere afleveringen smiley


  • #3   27. mar 2013 Summarsumarum: Forfra med al træning der vedrører indkald og vildt.
    Slut med at udsætte hende for mulighederne for at ikke at komme ind.


  • #4   27. mar 2013 Det kan jeg desværre ikke. Jeg bor en time fra min far og har ikke mulighed få at gå til træning med hende. Og han har heller ikke tiden. Jeg ved godt at hunden ikke lærer det af sig selv men nu er det heller ikke det jeg vil have, jeg spørger blot efter nogle råd til indlæringen

  • #5   27. mar 2013 altså afleveringer gør hun til perfektion smiley hun er super dygtig til at apportere, men det er også det eneste tidpunkt hun kommer på

  • #7   27. mar 2013 Ah jeg misforstod det smiley Sorry! smiley Men altså ja, den er svær! Bruger i fløjte?

    Jeg vil stadig undgå jagt i et stykke tid. Også give hende godbidder hver eneste gang hun kommer, også bruge ekstra lækre godbidder, som skinkestykker, pølser. Måske prøve at gøre dig super spændende. Fx have lidt legetøj med og leg med hende.

    bum, bum... Det er dælme træls med den jagt del, fordi der er det jo bare drøn vigtigt hun kommer på indkald..


  • #8   27. mar 2013 Nu er det heller ikke jagtsæson pt. så det med at gå på jagt sker ikke lige nu smiley vi bruger også fløjte ja, og der er det også 50/50 chance for at hun komme og lækrere godbidder behøves ikke da hun er helt tosset med dem hun får. Men altid line på må vel prøves

  • #10   27. mar 2013 Du har i forvejen fået nogle rigtig gode råd - og jeg kan godt se dit dilemma, men så længe der ikke er nogen der kan træne det med hende 100% så er det rigtig svært at få bugt med det. Er der evt mulighed for at hun kan bo hos dig i en periode? -Såfremt du selvfølgelig har muligheden for at træne med hende...

  • #11   27. mar 2013 Der findes ingen lette løsninger, så længe i lader hunden vælge selv så vil den kun komme når den er klar til det;), dvs på med lang Line og kald aldrig på hunden med mindre i er helt sikre på den kommer! Find en belønning som hunden er helt vild med, det kunne være leg med dummy fx, at få lov at hente en dummy som bliver kastet hver gang hunden kommer på indkald. Men det vigtigste er altså at i forhindre at hunden får succes med ikke at komme, dvs lang Line!

  • #12   27. mar 2013 Prøv måske med legetøj? Min hvalp kommer stormende når hun ser jeg hiver hendes trækketorv frem (3 sokker jeg bundet sammen)

    Brug måske en bestemt type ekstra lækker godbid til indkalds træning, her er kyllingepølser et hit.


  • #13   27. mar 2013 hun er 2,5 år så lømmelalderen er hun ovre. Jeg skal passe hende når min far skal på ferie så der har jeg helt sikkert tænkt mig at træne med hende som hun aldrig er blevet før smiley jeg gik til agility med hende i efteråret hvor hun var super lærenem, men så snart hun har "frit løb" så er hun ikke til at få til at lystre, men jeg må prøve noget mere med lang line ^^

  • #15   27. mar 2013 hun er en korthåret hønsehund. Hun er god til jagt, det må du endelig ikke tro er anderledes. Hun tager super stand, hun apportere godt, henter og bringer og aflevere. Hvis et dyr er anskudt bringer hun det blidt til ejer. Indkald er bare et problem

  • #16   28. mar 2013 I sønderjylland, tønder

Kommentér på:
Jagthund indkald HJÆLP

Annonce