min gamle tøs knurre {{forumTopicSubject}}
hej jeg har en gammel hund på 8 år som jeg har modtaget, der er bare det hun gider ikke min hvalp, hun knurre af hende, og nu hun også begyndt at knurre af min yngste søn, hun har boet sammen med børn fra baby til 7 år. plus 5 andre hunhunde, min hvalp er også hunhund. hvad skal jeg gøre, og kan jeg gøre noget...vi har haft hende i næsten 2 mdr, men det først nu hun begynder på de tegn, vi har været til dyrlæge med hende, og hun er frisk som en havørn. det ikke så meget det at hun knurre af hvalpen, men det at hun også er begyndt med min søn, gør mig bekymret, men vil heller ikke bare skille mig af med hende, da jeg synes hun er for gammel til at skulle skifte hjem igen...
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Så du må sørge for, at dit barn ikke overskrider din hunds grænser. Ellers kan det jo ende med, at hunden må sige kraftigere fra ved at hapse.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.511
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
hunden der har kunne med børn før, altså spædbørn og op burde kunne tolerere at et barn på 11 mdr kravle rundt på gulvet uden at den skal knurre og vise tænder... men så vil det altså sige julie, at jeg skal flytte ud sammen med vores børn, fordi hun knurre når det passer hende, hun må godt snuse og slikke, men hvalpen må ikke, sådan fungere det ikke i mit hjem, hunden skal også respektere os andre, og være en del af flokken, ellers har jeg det personligt sådan, at så ryger den, hvalpen kom først, og især mine børn, dem vil jeg ikke frygte for hver dag, fordi hun skal være sær.jeg har brug for hjælp til at hun bliver vænnet fra det, for det kan ikke være resten af flokken der skal ændre sig for en. hvordan får jeg hende til at respektere at dette er altså ikke kun hendes hjem, de andre skal også være der. især min søn...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
- Når den gamle hund knurrer, så afleder du hvalpen og leger med den.
Hvalpen vil lege, det gider den gamle ikke, og det skal respekteres! Din hvalp, du må lege med den når den bliver for meget for den gamle.
Dit barn skal have lov at kravle naturligvis, og den gamle hund skal have et sted hvor den lades fuldstendig i fred - for både hvalp og barn.
jun 2005
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
jun 2005
Ny familie, nye regler, grænser bliver overskredet, manglende tillid... Hun skal have et sted der er hendes, et sted hvor hun lades helt i fred, og hvor hun så kan blive fulgt hen hvis hun knurrer.
- ikke som skæld ud, bare som et sikkert sted
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.902
min gamle tøs knurre