{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Hjælp! vores chihuahua laver indenfor!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

jeg har brug for gode råd og vejledning hvordan vi får vores hund renlig.

vores hund er en 5 måneder gammel chihuahua.

problemet er, at hun både pisser og laver indenfor konstant . i starten gik det rigtig godt med at lave udenfor, men det vendte sig hurtigt. vi har smidt 3 store tæpper ud nu, hun tisser i køknet og ude i gangen ved vores sko, og på væres datters værelse.

vi kan være ude med hende i 10-30 minutter uden hun laver noget. men så tisser hun straks indefor såsnart vi er kommet op igen. det er så irriternde!! + noget af vores trægulv er begyndt at blive misfarvet.

vi har overvejet at vende hende til kattebakke for at passe på vores gulv.

hun er ellers en rigtig sød og dejlig hund! håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! vores chihuahua laver indenfor!!!
  • #1   22. apr 2013 er hun undersøgt for blærebetændelse ... første skridt er at udelukke at sygdom er årsager, for er det det, så er renlighedstræning umulig .... det har jo været en kold og fugtig tid, og det er en lille hund ....

• #2   22. apr 2013 "vi kan være ude med hende i 10-30 minutter uden hun laver noget."

1. trin - i bliver ude med hunden indtil den har tisset smiley

• #3   22. apr 2013 det med blærebetændelse har vi ikke undersøgt. vores dyrlæge har tidligere nøvnt at små hunde er svære at gøre renlige. vi har begge haft hunde før, og vi har ikke oplevet noget som dette.

ja, vi ved godt at vi skal vente. men vi kan saftsusme være ude i lang tid. vi skal jo også selv afsted om morgen.

• #4   22. apr 2013 jeg er på hund nr 4 og 5 .... min 5. havde blærebetændelse 3 gange på 4 mdr, jo også især som hvalp en lille hund langt nede ved jorden, kulden og bakterierne ...

Jeg tænkte også det var svært at skelne urenlighed fra sygdom, men netop min erfaring med ikke at have oplevet noget lignende fik mig til at gå til dyrlægen og den havde jo så blærebetændelse ... og så er det jo spildte kræfter, og synd for hunden, det er også smertefuldt, selvom man ikke kan mærke det på dem ... vil også sige at hun endda kunne holde sig det meste af natten så selvom det kan det kan der stadig godt være infektion....

• #5   22. apr 2013 Så må I stå op noget før..... Husk at gå det samme sted hen hver gang. Start helt forfra med renlighedstræningen. Et eller andet sted er den glippet.

• #6   22. apr 2013 Hvordan vil du lære hunden at skide i en bakke, når du ikke kan få den til det uden for ???
    Og som Nina siger, så gælder det om ikke at gå ind, før hunden har besørget... Også husk, at hvalpe skal som regel tisse, når de har sovet, leget og spist - så det er bare at lære dens rytme at kende smiley Gå ud med den ote - det er jo en hvalp, så den kan kun holde sig å timer...
    God arbejdslyst ....

• #7   22. apr 2013 Smydi: det er jo det jeg siger -lære hende bakken at kende, hvis udenfor åbenbart ikke virker. hvis vi går lange ture så vil hun selvfølgelig tisse udenfor. men hvis vi ikke er hjemme, så kan hun bruge bakken.

• #8   22. apr 2013 Kan det tækes at hunden er en smule usikker/utryg udenfor?

Det er ikke helt usædvanligt at en hvalp ikke vil besørge udenfor hvis den er utryg ved at være der. Den vil helst ikke sætte sin duft hvor andre "farlige" dyr kunne finde det.
    Hvis det er sådan noget der er årsagen, kan det hjælpe at finde et bestemt, nogenlunde roligt og uforstyrret "tissested", så det er samme sted i går hen hver gang. Altså ture kan self foregå allemulige steder, men er det luftning for at tisse af, så gå til dette bestemte sted hver gang. Det kan få hvalpen til at blive tryg ved at besørge netop der, og på sigt at besørge udenfor i det hele taget.
    Man kan hjælpe det lidt på vej ved (og ja det lyder ikke specielt lækkert, men det viker altså for mange) at tage en af hvalpens efterladenskaber med og lægge på stedet så det lugter af hvalpen.

En bakke ville jeg ikke overveje -personligt synes jeg det er klamt, så hellere give den en ekstra skalle med renlighedstræningen

• #9   23. apr 2013 man er bare nød til at blive ude til de har tisset og lavet,ellers forstår de ikke at det er der de skal gøre det.
    hvis man vælger hvalp ,er det det der skal til, men heldigvis er det ikke hele livet,men i nogle mrd,det står på. op noget før og ud og bliv på et trygt sted,ikke gå tur...eller gå tur og når i så er på det gode trygge sted,så bliv der til hunden er helt færdig med både tis og bæ....hver gang...

• #11   23. apr 2013 Jeg er fuldstændig enig med de andre i metoden .... men vil stadig råde dig til at få den checket for blærebetændelse .... alle de gode råd kommer man ingen vegne med hvis den har en infektion, og hunden har ondt ...

Når dette enten er afvist, eller behandlet, ja så er der ingen vej udenom det hårde arbejde ... men da først min var behandlet fattede hun det lynhurtigt

• #12   23. apr 2013 Jeg synes det lyder som om hun er utryg udenfor.

Det var min Dina også som lille. Hun ville først kun besørge på terrassen, men efterhånden rykkede hun længere og længere ud i haven, og har nu et tidlig morgen/sen aften toilet i den fjerneste ende af haven, bag noget krat.

Vi går dagligt 2-3 timers tur i skoven, hvor hun først og fremmest besørger nu, men da hun var hvalp, ville hun helst kun besørge her hjemme, hvor hun var mest tryg.

Jeg ville foreslå, at I tager Jeres hund hen til et sted, tæt på hjemmet.
    Det skal være det samme sted hver gang, så hun bliver meget tryg ved det.

Samtidig, kan I gøre det (det gjorde jeg), at hvis hun begynder at se ud som om hun skal tisse på det trygge sted, så sig "tisse tisse tisse tisse", opmuntrende. Og så skamrose hende, når hun gør det.
    Det gjorde vi, og Dina lærte hurtigt, at tisse på kommando

Kommentér på:
Hjælp! vores chihuahua laver indenfor!!!

Annonce