{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Motion med hunden {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg investeret i nogle rulleskøjter, så jeg kan komme ud i det gode vejr, og har da besluttet at min FB, Nanna, skal med. Jeg skal dog lige øve mig først, da det er NOGET tid siden jeg har stået på inliners, og vil ikke have at prutten skal lege slædehund og trække mig på slæb gennem byen smiley

MEN

Er der nogle gode råd eller godt udstyr man kan tage i brug, når man nu gerne vil ud på en lang rulletur med dyret?
Kan man lære hunden at stoppe/dreje med verbale kommandoer og hvordan?

Håber at få en masse gode tips og tricks ^_^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motion med hunden
  • #1   15. maj 2013 Har din hund lært lineføring?

• #2   15. maj 2013 Lang rulletur med en fransk bulldog? Ikke optimalt racevalg, hvis man vil træne sådan.
    Det kan jeg ikke forestille mig at hunden kan holde til. Mange franske bulldog får problemer med vejrtrækningen ved motion over længere distance.

Hvor gammel er hunden?
    Er den trænet roligt op til at løbe?

• #3   15. maj 2013 SIger det samme som Malene - En FB er nok ikke det smarteste at tage med ud på en lang "rulle-tur". Og slet ikke nu hvor sommeren nærmer sig og det bliver varmere i vejret. (Forhåbentligt ihvertfald ;-))

Men ellers så er mit råd, at tage hjelm og håndledsbeskyttere på. Godt nok ser man ikke smart ud, men sikkerheden vil altid have min 1. prioritet smiley

• #4   15. maj 2013 En god rygsæk du kan hive hunden op i når den ikke kan mere

• #5   15. maj 2013 Altså, nu er jeg heller ikke selv i fantastisk form, så en lang løbetur er ca. 3 km smiley
    Hun har ikke vejrtrækningsbesvær, er to år gammel og vant til at komme ud på længere gåture og løb smiley
    Havde nu heller ikke tænkt mig at rulle med hende midt på dagen hvor solen står højest, men i de køligere aftentimer ^_^

• #6   15. maj 2013 Er der ikke betydeligt mere fart på når man ruller end når man går / løber ?.. Hvis man skal bruge det som motion altså

• #7   15. maj 2013 Tænkte selv på at tage sådan en skål/vandflaske i én med, så hun kan få vand.

Hun kan bestemt ikke være i en rygsæk, da hun er en pige på 10,5 kg, og har aldrig været vant til at være i en taske, da hun hader det ^_^

Vi har gået til hundetræning, så hun går fint i snor.

Det er heller ikke ment som decideret "træning", mere som fx en rask løbetur nogle aftner om ugen, hvor jeg så bare er på ruller :3

• #8   15. maj 2013 Havde ikke tænkt mig at rulle hurtigere end at det passer med at hun kan trave ved siden af smiley

• #9   15. maj 2013 Vi ruller, cykler og trækker med vores hunde. Forud for det, træner man retningsskift, brems, stop og fremad. Basis skal på plads før farten kommer på.

• #10   15. maj 2013 Det er KUN og KUN som småmotion. Jeg sætter mig slet ikke for at rulle et marathon med megafart på. Bare måske de 2 - 3 km en enkelt aften eller to om ugen. Hun er uden stamtavle, så hun er ikke en racetypisk fransk. Hendes næse er alt for lang, og hun snorker slet ikke på tur smiley Hun har også været med ude på rideture uden problemer.

• #11   15. maj 2013 Okay smiley
    Det skulle hun nok kunne klare så.
    Noget vand er nok en god ide, som du siger.

Jeg tror det er vigtigt at du lige finder balancen og lidt km i benene inden du tager hende med.
    Du skal have 100 % styr på at bremse og dreje inden du også skal styre en hund.
    Jeg tror det vil være en god ide at indøve nogle kommandoer..

Løbe
    Stop
    Højre
    Venstre.
    osv.

Du indøver det når du alligevel går tur ved at sige kommandoerne når de skal bruges..
    Feks "gå" når I starter med at gå og "stop" når I stopper op

• #12   15. maj 2013 Hvis du endelig vil have hende med ud og løbe, så skal hun stille og roligt trænes op til det gennem intervaltræning - ligesom man også råder mennesker til at gøre smiley

• #13   15. maj 2013 Jeg er begyndt at cykle med Misha, hun har aldrig lært det, hun kan det bare! Har løbet med hende, men sørger for det kun er i et tempo hvor hun traver, IKKE galop. Det er mere fordi hun har en del krudt og hun bliver ikke så let fysisk træt. Men en lille cykeltur i rolig tempo og måske en gang hvor hun får lov at løbe lidt hurtigere og strække benene og så er hun dejlig træt fysisk når vi kommer hjem. smiley Bruger kommandoen ''kom'' Når hun skal have øje på mig, fordi vi skifter retning. ''Stop'', så stopper hun, går hun i galop, så siger jeg ''traaave'' Så skifter hun i trav og hvis ikke hun helt gør det, så bremser jeg bare lidt op.. Jeg ville ikke tage ud og rulle med hende, fordi det går altså en del stærkere.. smiley Og benene køre rundt (på mig altså), ikke som når man går/løber/cykler, men det kan jo være det fungere for jer smiley Jeg powerwalker også med Misha, der traver hun også ved siden af smiley Det er super dejligt! Og hun kan ikke sådan gå en helt almindelig tur uden at trække nogen gange, men gør vi en af de andre ting, så går hun SÅ pænt smiley Misha har heller ingen vejrtræknings problemer smiley

• #14   15. maj 2013 Einstein er også ved at være i form til at kunne rulle med mig. Nu mangler jeg så bare at være det... Plus vi lige skal have øvet lidt mere i højre/venstre...

• #15   15. maj 2013 Jeg rullede med min amerikanske bulldog og hun havde sele og halsbånd på, lille ryk i halsbånd og en vent komando, gjorde hun kom ned på siden af mig. Og sele var så hun kunne trække hvis hun ville. Vi rullede maks 1km da der var fart over hende og efter min mening er asfalt ikke sundt for hofter og skulder.

Kommentér på:
Motion med hunden

Annonce