{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.831 visninger | Oprettet:

ung hund bider gammel {{forumTopicSubject}}

Hej Galleri.

Jeg har disse to skønne hunde. Olsen på 8 år og Perle på 11 mdr..

Mit problem ligger i at Perle bider olsen i benene... Det sker når de løber og leger. typisk når vi er på tur eller leger i haven... Vi har dem derfor mest løse på skift, og har trænet med indkald på perle, nej komando, skæld ud og al mulig... Hun lyster alle de ting til UG, men så snart de slippes løs sammen bider hun..
De går sammen 24 timer i døgnet og spiser og sover nærmest oven på hinanden.. Indenfor er der intet.

Det skal lige siges at der ikke er tale om sådanne bid at der sker skade...endnu, for olsen bliver ældre, og er begyndt at trække sig fra leg. På det sidste har jeg bemærket at han hyler og en enkel gang set ham falde og det er slet ikke okay....

Olsen er en hund der helst ikke siger fra, han er meget god..

Vi overvejer mundkurv på perle, er det løsningen...det sender bare så dårligt et signal, på en ellers dejlig og kærlig hund..

Håber i kan hjælpe, så det ikke bliver et livs langt problem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ung hund bider gammel
  • #1   21. jun 2013 Jeg synes I skal melde jer til noget træning, for at lære at håndtere hunden bedre og få nogle redskaber.
    Det er helt normal adfærd for en hund på et år at "bide" under leg. Vores hunde leger sådan hele livet. De tager fat, men klemmer aldrig kæberne helt sammen.
    Mundkurv er aldrig en løsning. I skal i stedet guide hunden til en anden adfærd. Og det kan I lære på træningspladsen og via arrangeret leg med en adfærdsperson på fx.


  • #2   21. jun 2013 Hun er i lang snor det meste af tiden og når hun er løs lystre hun os med det samme vi siger nej, men tit ender hun i snor igen.. det den måde vi er blevet fortalt vi skal gøre..

    Vi har ikke problemer med komandoerne overhovedet, det sker når de når 10 + meter væk fra os.. og kun i løb...

    Det er som om det er det eneste hun har for øje, olsen er jo jagt hund og afsøger ALT, og det kan hun slet ikke bive fristet af...

    Der er noget hyrdehund i hende, så hun er enorm arbejds syg ( er det et ord ? ) hun yder 100 % i træning... hun vil helst ikke bære , men gerne hente og aflevere...

    Ved godt mundkurv ikke er løsningen, men tænkte det kunne vænne hende fra det...

    Og ja, det er perle og olsen i gallerierne.



  • #3   21. jun 2013 Det gør vi også meget, hun bliver bare meget stressede hurtigt..eller sådan meget mig mig mig mig mig agtig...men så er hun også kun på legen og ikke på olsen, men sætter olsen efter samme pind eller bold går det galt...

    Vi har bare fået afvide at vi skal begrænse bold legen...


    Det altså ikke for at feje jeres forslag af, det kan jeg godt se det lyder som, men det er svært at skrive en hunds adfærd ned syntes jeg...


    Vi går næsten altid to afsted, så vi kan "underholde" hver sin hund...perle vil gerne ha fart på og olsen nyder at få afvide hvor dygtig han er når han finder musen eller henter en pind 5 meter væk..


  • #4   21. jun 2013 Her hjemme, har jeg til sidst valgt at det er mig som siger stop, fordi Emma har virkelig udnyttet sit hvalpelicens kort, Jeg synes ikke det er i orden at en hvalp bare bider de voksne...Og det er lidt underligt fordi det er ikke fordi hun vil dem noget dårligt, hun kan bare ikke lade være, andet end når jeg siger stop...
    PT. tager de så lidt hævn, de venter med at spise deres foder til hun er færdig, så kommer hun listende og skal have deres, men så får hun at vide hvor skabet står henne, og det respekter hun helt og aldeles.


  • #5   22. jun 2013 olsen har svært ved at sige fra, det ligger ikke rigtig til ham... og han vil jo gerne lege, men når det ender med hun bider, kan man se han bliver ked af det... Åerle kan godt stop komandoen... problemet er det først sker når de er ude for min rækkevide, så bliver mit stop til noget råberi...

    hvis perle er i line ( 6 meter ) er der intet, og slipper jeg hende og tager olsen i linen er der heller intet...



Kommentér på:
ung hund bider gammel

Annonce