{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

Lydighed eller agility? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg startede til lydighedstræning med min hund, i vinters, da jeg har planer om at starte til agility. Lydighedstræningen er gået forrygende godt, og jeg tror at vi måske godt kan bestå D-prøven. (Jeg havde ikke mulighed for at stille op til prøven i denne sæson). Jeg har snakket med én af trænerne, til agility, og han troede sagtens at vi kan starte på holdet, men jeg er stadigvæk lidt usikker på, om jeg har nok kontrol, over min hund, til at starte, da jeg jo aldrig kom op til D-prøven (det er ikke et krav, at kunne bestå prøven, for at starte til agility, men man skal bare have en nogenlunde kontrol, over sin hund). Planen har hele tiden været at starte til agility, og på sigt, forhåbentligt starte nogle stævner.

Nu er mit problem så, skal jeg starte til lydighedstræning, eller agility efter sommerferien?

Håber i vil hjælpe.
Knus Camilla & Malou

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lydighed eller agility?
  • #1   20. jul 2013 Hvis du har lysten til at prøve agility synes jeg du skulle gøre det.
    Resten kan man jo så arbejde med ved siden af.

• #2   20. jul 2013 Agility handler ikke om kontrol men samarbejde. Det første år kan man ikke arbejde 100% sammen fordi hunden synes man er for langsom eller den finder noget svært. Og ja der kun en hund løs af gangen. Så ville bare komme afsted, men lærte at komme når jeg kalder og lært hendes bliv først rigtig ved agility

• #3   20. jul 2013 Jeg vil mene man skal have styr på sin hund, i den forstand at den ikke fløjter rundt som det passer den! Indkald skal sidde godt, og man skal have en rimelig kontakt med hunden. Jeg mener desuden at det er fornuftigt at hunden har snust til en bliv.

Der hvor jeg har gået har vi ofte arbejdet på "halve" baner eller små sektioner med svære handlings sektioner (der var to trænere pr. Hold) og så er det i hvert fald forstyrrende når folk ikke har et rimeligt indkald.

• #5   20. jul 2013 Mange tak for jeres (hurtige) svar smiley De har helt sikker hjulpet mig.

• #6   20. jul 2013 du kan gå til begge dele smiley

• #7   20. jul 2013 Linda der er forskel på en sejrsrunde, og en hund der løber over og forstyrrer de andre hunde smiley

• #8   20. jul 2013 Der hvor vi træner er der mange løse hunde af gangen. Og lige ved siden af der hvor vi træner, er der samtidig et konkurrencehold der træner. Så der kan altså sagtens være mange løse hunde omkring en.

Ts- Hvis du har en okay lydighed på din hund, så synes jeg i skal springe ud i det. Det kræver at din hund bliver ved dig når snoren kommer af, og at i har en god kontakt. Udover det, så er jeg helt enig med Kaj smiley

• #9   20. jul 2013 Der hvor jeg træner - det er godt nok konkurrence hold men der er der ofte en del løse hunde samtidig, vi løber også altid på 2 baner.

Hvis du kan styre din hund så den ikke render hen og forstyrre andre når den får snoren af, skal du nok kunne klare dig til agility, alle forhindringer osv. lære du hen ad vejen.

Du skal bare være mere interessant end de andre evt. løse hunde på nabo banen, eller dem der venter på deres tur, god kontakt og lækre godbidder, eller yndlings legetøjet smiley

• #12   21. jul 2013 Mange tak for svarene. Jeg har ikke tænkt mig at gå til begge dele, da jeg har hørt fra flere, at det ikke er en god idé, da hunden bliver forvirret smiley Og hvis jeg skulle gå til begge dele, skulle vi først træne agility i en time, hvorefter der er lydighedstræning i en time. Tror hurtigt min hund ville blive smadret smiley

• #13   21. jul 2013 Man kan sagtens træne mere end én ting. Jeg træner både lydighed, rally og agility. De blander det på ingen måde sammen. Men du har nok ret i at to timer i træk er i overkanten smiley

• #15   22. jul 2013 Nå okay, så blev jeg da det klogere smiley
    Tak.

Kommentér på:
Lydighed eller agility?

Annonce