Lydighed eller agility? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg startede til lydighedstræning med min hund, i vinters, da jeg har planer om at starte til agility. Lydighedstræningen er gået forrygende godt, og jeg tror at vi måske godt kan bestå D-prøven. (Jeg havde ikke mulighed for at stille op til prøven i denne sæson). Jeg har snakket med én af trænerne, til agility, og han troede sagtens at vi kan starte på holdet, men jeg er stadigvæk lidt usikker på, om jeg har nok kontrol, over min hund, til at starte, da jeg jo aldrig kom op til D-prøven (det er ikke et krav, at kunne bestå prøven, for at starte til agility, men man skal bare have en nogenlunde kontrol, over sin hund). Planen har hele tiden været at starte til agility, og på sigt, forhåbentligt starte nogle stævner.
Nu er mit problem så, skal jeg starte til lydighedstræning, eller agility efter sommerferien?
Håber i vil hjælpe.
Knus Camilla & Malou
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 427
Resten kan man jo så arbejde med ved siden af.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
Der hvor jeg har gået har vi ofte arbejdet på "halve" baner eller små sektioner med svære handlings sektioner (der var to trænere pr. Hold) og så er det i hvert fald forstyrrende når folk ikke har et rimeligt indkald.
mar 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 16
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Ts- Hvis du har en okay lydighed på din hund, så synes jeg i skal springe ud i det. Det kræver at din hund bliver ved dig når snoren kommer af, og at i har en god kontakt. Udover det, så er jeg helt enig med Kaj
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Hvis du kan styre din hund så den ikke render hen og forstyrre andre når den får snoren af, skal du nok kunne klare dig til agility, alle forhindringer osv. lære du hen ad vejen.
Du skal bare være mere interessant end de andre evt. løse hunde på nabo banen, eller dem der venter på deres tur, god kontakt og lækre godbidder, eller yndlings legetøjet
mar 2013
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
mar 2013
Tak.
Lydighed eller agility?