{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Lydighed og agility {{forumTopicSubject}}

Efter jul skal Mingus og jeg til juniorprøve, hvorefter vi fortsætter på et lydighedshold. Jeg kan bare ikke bestemme mig for jeg skal blive i DKK eller skifte til DCH, som kun ligger 15 km. væk. Har haft en meget dårlig DCH oplevelse hvor man skulle rykke sin hund konstant i halsbåndet og tilmed slå over snuden. Det gider jeg ikke smiley

Jeg glæder mig til at komme til lydighedskonkurrencer, og vil høre om andre herfra konkurrerer i lydighed og/eller agility?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lydighed og agility
  • #1   20. dec 2007 Kenya skal måske lærer agility, og selvfølgelig almen lydighed og så tager vi den der fra smiley

• #2   20. dec 2007 Vi konkurrerer ikke endnu, men jeg går til agility med Bamse :o)
    Ryk i halsbåndet, og dask over snuden er ikke normale metoder i DCH. !!!!

• #3   20. dec 2007 Kiara skal begynde til Agility til januar,
    hun elsker at springe, hun kan slet ikke slappe
    af når hun ser et spring..

I Esbjerg hvor jeg er i DCH er det kun positiv indlæring..
    Og hvis en træner nogensinde ville sige at jeg skulle slå
    Kiara, så ville jeg godt nok snakke med ham/hende, og
    hvis han/hun ikke ville skifte træningsmetode, ville jeg gå
    til bestyrelsen, og hvis det heller ikke hjalp ja så ville jeg gøre
    som du.. smiley
    Så syntes du skal tage chancen.. og så må du jo lære trænerne
    hvordan man træner, hvis de er sådan nogle paphoveder.. smiley

• #4   20. dec 2007 Ricky skal også starte på agility, først i det nye år.
    Så må vise om det kan blive på konkurense plan, eller det "bare" bliver 1-2 timer i ugen hvor vi har det sjovt sammen.
    God jul til alle med 2 og 4 ben.

• #5   20. dec 2007 Kan se agility er populært. Det vil jeg også gerne begynde på, nu hvor Mingus er fyldt 1 år. Vi har prøvet det lidt, uden spring naturligvis, og han synes det er rigtig sjovt. Og lydighed kan måske blive lidt kedeligt for ham i længden.

Jeg ved godt jeg bare har været rigtig uheldig med træneren. Jeg spurgte endda meget ind til træningsmetoder inden jeg begyndte, men kom på et andet hold. Det værste var næsten at hun syntes vi var hysteriske fordi vi ikke ville rykke ham konstant i halsbåndet, men i stedet bruge stemmen til at få kontakt. Og hun nægtede pure at tro på, at det kan give hunden nakkeskader. Dumme ko smiley
    Den DCH afdeling jeg prøver denne gang har forhåbentlig bedre trænere. Jeg har dog et vist forbehold overfor deres lydighedsprogram, hvor man skal lave rundering. Jeg får da aldrig Mingus til at stå og gø ad en mand! Bortset fra det, synes jeg den virker lettere end DKK.

Er det svært at nå langt med en cavalier? Jeg har aldrig set nogen til lydighedskonkurrencer, hvilket undrer mig meget.

• #6   20. dec 2007 Du kan nå så langt som du vil !!
    Men jeg tror at mange køber cavalier mest som selskabshund, og derfor ser vi desværre ikke ret mange til lydighedskonkurrencerne. I agility derimod, ses mange cavalier der klarer sig rigtig godt.

• #7   20. dec 2007 Lille Kenya på 10 uger er startet til hundesvømning i dag, og det lille pjok hoppede bare lige i baljen og pjaskede rundt..

Men vi starter på hvalpe hold i det nye år..

• #8   21. dec 2007 Ole R : Vi gør også vores bedste smiley Det undrer mig bare, for de er jo meget lærevillige. Og Mingus får meget ros af vores træner, hun siger han er langt foran sin alder. Så det er helt sikkert noget vi vil fortsætte med. Agility glæder jeg mig meget til.

• #9   21. dec 2007 Linda : Hvor er Kenya sej! Vi har haft Mingus med i svømmehal en gang, og han syntes bestemt ikke det var sjovt!

• #10   21. dec 2007 Louise:
    Jeg har fået af vide at en af mine hvalpe som først gik på hvalpehold og bagefter til lydighedstræning, faktisk vandt 1. Præmien i konkurrencen over 19 forskellige racer, det var jeg da lidt stolt over at hører. Så de kan godt.

• #11   21. dec 2007 Louise: Synes i øvrigt ikke man skal finde sig i sådanne gammel opdragelses metoder som, at slå hunden, gi den et knæ i maven når den hopper op osv, det brugte man for 10 år siden, man har faktisk fundet ud ad, at positivt belønning kommer man længst med. Det gælder også for os mennesker......ss
    Alle kan meget mere med ros og belønning.

• #12   21. dec 2007 Louise: Ja hun svømmede bare og var helt lige glad... Hehe vi svømmer nemlig med de 2 andre også! smiley Så det er bare super god motion og sjovt for os også... Hundene skal bare vænne sig til det, Indi panikkede også i starten, men springer selv i nu smiley

• #13   21. dec 2007 Gitte og Bo: Jeg vil jo også mene de kan ligeså meget som alle mulige andre racer. Synes bare det er påfaldende at så få bliver brugt til det. Mingus elsker i hvert fald at træne, selvom opmærksomheden ikke er hvad den har været smiley men han er jo også ved at blive voksen.
    Jeg finder mig bestemt heller ikke i den slags metoder, og det fik træneren også at vide! Men det kunne hun slet ikke forstå. Så kunne man ikke få en lydig hund, mente hun. Jeg synes nu Mingus er meget lydig, og jeg bruger hverken skældud, ryk i halsbåndet eller slag.

• #14   21. dec 2007 JEg bruger klikker til Kenya, det virker bare super godt!! smiley

• #15   21. dec 2007 Vi bruger også klikker til de fleste øvelser. I hvert fald i indlæringsfasen.

• #16   22. dec 2007 Lige præcis, eg synes det fungerer rigtig godt!!

• #17   22. dec 2007 Ja, det er super godt. Vi brugte den meget til at indlære "stå", for Mingus kunne ikke forstå at det ikke var ligesom "plads" smiley

• #18   22. dec 2007 Louise : Godt du er en der siger at du ikke vil finde dig i den metode at opdrage hund på, måske der kunne være nogle "første hunde ejer ", som tror blindt på det de siger, da de jo gerne skulle have lidt mere forstand på det som træner, synes det er frygtelig synd. For tror det kan skabe en skyhed ved hunden, men sådanne opdragelses metoder.

Ja det er ærgeligt at cavalieren ikke bliver mere brugt end de gør, for de skulle jo også være framragende jagt hunde, hmm måske så til småvildt...

Vores hunde er helt vilde efter fugle og drøner rundt i haven og tror de kan fange dem der flyver helt oppe i himmelen...gg Meget sjov at se på...gg

Vil godt lige hører jer til mht den klikker, hvordan foregår det, klikker man så som belønning og er hunden tilfreds med det, uden godbid??

Vh Gitte

• #19   22. dec 2007 Hej Gitte !

Klikkeren bruges i princippet som erstatning for ordet dygtig ! Fordelen er at du bedre kan time din belønning, og klikkeren altid har samme "stemme". Den lyder ikke anderledes fordi du måske er træt eller irriteret :o)
    I starten følges et klik altid af en godbid, og får efterhånden betydningen : om lidt får jeg en godbid :o)
    Men du er velkommen til at komme hen og få en nærmere instruktion en dag :o))

• #20   22. dec 2007 Jamen ole det gør jeg da bare så.....gg

• #21   22. dec 2007 Gitte og Bo: Ole forklarer det med klikkeren så fint, så det undlader jeg. Jeg er ikke så erfaren, i og med Mingus er min første hund.

Mingus er også helt tosset med fugle, og han gør nøjagtigt ligesom dine! Han er meget optimistisk. Og han er super god til at støde fugle op fra jorden, som jeg ellers aldrig havde opdaget. Så det kunne være rigtig sjovt at træne decideret jagt med ham. Han er jo også lidt større end den gængse cavalier smiley Og han er ret god til at apportere, idag gemte vi en handske da vi var ude at gå, og da han fik snust sig frem til den, kom han ligeså stolt med den i munden og afleverede! Jeg var pave stolt, for i starten fattede han ikke rigtig at han skulle tage tingene med. Og nu er den der pludselig!

Kommentér på:
Lydighed og agility

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce