677 visninger
|
Oprettet:
Lydighed og agility {{forumTopicSubject}}
Efter jul skal Mingus og jeg til juniorprøve, hvorefter vi fortsætter på et lydighedshold. Jeg kan bare ikke bestemme mig for jeg skal blive i DKK eller skifte til DCH, som kun ligger 15 km. væk. Har haft en meget dårlig DCH oplevelse hvor man skulle rykke sin hund konstant i halsbåndet og tilmed slå over snuden. Det gider jeg ikke
Jeg glæder mig til at komme til lydighedskonkurrencer, og vil høre om andre herfra konkurrerer i lydighed og/eller agility?
jul 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 428
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 35 Svar: 546
Ryk i halsbåndet, og dask over snuden er ikke normale metoder i DCH. !!!!
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 666
hun elsker at springe, hun kan slet ikke slappe
af når hun ser et spring..
I Esbjerg hvor jeg er i DCH er det kun positiv indlæring..
Og hvis en træner nogensinde ville sige at jeg skulle slå
Kiara, så ville jeg godt nok snakke med ham/hende, og
hvis han/hun ikke ville skifte træningsmetode, ville jeg gå
til bestyrelsen, og hvis det heller ikke hjalp ja så ville jeg gøre
som du..
Så syntes du skal tage chancen.. og så må du jo lære trænerne
hvordan man træner, hvis de er sådan nogle paphoveder..
dec 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 251
Så må vise om det kan blive på konkurense plan, eller det "bare" bliver 1-2 timer i ugen hvor vi har det sjovt sammen.
God jul til alle med 2 og 4 ben.
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Jeg ved godt jeg bare har været rigtig uheldig med træneren. Jeg spurgte endda meget ind til træningsmetoder inden jeg begyndte, men kom på et andet hold. Det værste var næsten at hun syntes vi var hysteriske fordi vi ikke ville rykke ham konstant i halsbåndet, men i stedet bruge stemmen til at få kontakt. Og hun nægtede pure at tro på, at det kan give hunden nakkeskader. Dumme ko
Den DCH afdeling jeg prøver denne gang har forhåbentlig bedre trænere. Jeg har dog et vist forbehold overfor deres lydighedsprogram, hvor man skal lave rundering. Jeg får da aldrig Mingus til at stå og gø ad en mand! Bortset fra det, synes jeg den virker lettere end DKK.
Er det svært at nå langt med en cavalier? Jeg har aldrig set nogen til lydighedskonkurrencer, hvilket undrer mig meget.
jan 2006
Men jeg tror at mange køber cavalier mest som selskabshund, og derfor ser vi desværre ikke ret mange til lydighedskonkurrencerne. I agility derimod, ses mange cavalier der klarer sig rigtig godt.
jul 2006
Men vi starter på hvalpe hold i det nye år..
dec 2006
dec 2006
jul 2005
Følger: 95 Følgere: 72 Hunde: 4 Emner: 42 Svar: 551
Jeg har fået af vide at en af mine hvalpe som først gik på hvalpehold og bagefter til lydighedstræning, faktisk vandt 1. Præmien i konkurrencen over 19 forskellige racer, det var jeg da lidt stolt over at hører. Så de kan godt.
jul 2005
Alle kan meget mere med ros og belønning.
jul 2006
dec 2006
Jeg finder mig bestemt heller ikke i den slags metoder, og det fik træneren også at vide! Men det kunne hun slet ikke forstå. Så kunne man ikke få en lydig hund, mente hun. Jeg synes nu Mingus er meget lydig, og jeg bruger hverken skældud, ryk i halsbåndet eller slag.
jul 2006
dec 2006
jul 2006
dec 2006
jul 2005
Ja det er ærgeligt at cavalieren ikke bliver mere brugt end de gør, for de skulle jo også være framragende jagt hunde, hmm måske så til småvildt...
Vores hunde er helt vilde efter fugle og drøner rundt i haven og tror de kan fange dem der flyver helt oppe i himmelen...gg Meget sjov at se på...gg
Vil godt lige hører jer til mht den klikker, hvordan foregår det, klikker man så som belønning og er hunden tilfreds med det, uden godbid??
Vh Gitte
jan 2006
Klikkeren bruges i princippet som erstatning for ordet dygtig ! Fordelen er at du bedre kan time din belønning, og klikkeren altid har samme "stemme". Den lyder ikke anderledes fordi du måske er træt eller irriteret :o)
I starten følges et klik altid af en godbid, og får efterhånden betydningen : om lidt får jeg en godbid :o)
Men du er velkommen til at komme hen og få en nærmere instruktion en dag :o))
jul 2005
dec 2006
Mingus er også helt tosset med fugle, og han gør nøjagtigt ligesom dine! Han er meget optimistisk. Og han er super god til at støde fugle op fra jorden, som jeg ellers aldrig havde opdaget. Så det kunne være rigtig sjovt at træne decideret jagt med ham. Han er jo også lidt større end den gængse cavalier
Lydighed og agility
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside