502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Lydighed og agility Lydighed og agility

Jeg vil rigtig gerne starte agility med min hund, hun elsker nå vi laver ligene ting hjemme bare mig og hende.
Min udfordring er at få hendes opmærksomhed nå der er en masse andre glade hunde, er det noget man skal træne inden man starter til agility vil i mene? Eller skal man bare gøre sit bedste, starte også håbe på det hjælper hen af vejen?

Kunne rigtig godt tænke mig nogen gode råd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lydighed og agility
  • #1   12. maj 2014 Jeg ville starte til lydighed først, som udgangspunkt skal de helt basale ting som opmærksomhed og indkald være i orden til agility.

Jeg startede selv med lydighed, men mange andre på begynder holdet havde ikke gjort det, og for at være helt ærligt er der altså ikke noget mere træls end at skulle sidde og vente på, at vedkommende på banen for kaldt sin hund til sig, fordi den liiige skulle tage sig en sejrs-runde eller besluttede at duerne/haren eller andet var mere spændende.

Samtidig kan du godt forvente, at ikke alle hunde til agility bryder sig om at en anden hund kommer farende lige over i hovedet på dem, når de sidder pænt i snor og venter. Det giver en masse unødig uro.
    Så lydighed først! smiley

• #2   12. maj 2014 På et tidspunkt gik jeg til Agility med min fars jagthund. Hun kunne meget lidt lydighed og ville vildt gerne hen til de andre, jeg gjorde simpelthen det at jeg tænede med snor på de første ca 6 gange, så slap jeg linen men lod hende beholde den på og til sidst jo jeg linen helt af smiley det fungerede fint for os, hun skulle jo bare lærer at når banen stod skulle hun koncentrere sig om mig og når banen blev pillet ned var det legetid smiley

• #3   12. maj 2014 Gik til lydighed med hende da hun var lille, og det ikke fordi hun er slem men det sker at hun ikke kommer nå der er andre.
    Men det nok en meget god ide at tage det igen ja smiley

For det netop det at det ikke er særlig fedt og stå med en hund som bare genere de andre deltager smiley

• #4   12. maj 2014 Tak Louise det var faktisk en smart ide smiley

• #5   12. maj 2014 Jeg vil ikke anbefale at træne med snoren på, det kan give nogle dumme unødige træk i hunden og man risikere at vælte holdere osv. Af med snoren! Og lydigheden i orden. Det er helt klart mit råd.

• #7   12. maj 2014 Hun dækker nå man beder hende om det, så vi må træne det med at komme selvom der er andre hunde smiley

Tak få det smiley

• #8   12. maj 2014 Det er forskelligt fra sted til sted... Nogen steder er man velkommen, selvom hunden tager nogle ture i starten... Andre steder skal hunden være under fuld kontrol fra start, hvis man skal have lov at starte.

Men lydighed er altid godt at starte med smiley

• #9   12. maj 2014 Vi vil starte i DCH (Danmarks civile Hundeførerforening) hvor jeg gik med hende da hun var hvalp smiley

Men har besluttet jeg tager en sæson med lydighed først smiley

• #11   13. maj 2014 Mange tak for det Pernille! smiley

Kan håndtere min hund super fint få både højre og venstre side, kan kalde hende til mig selvom hun er i den anden ende af en mark bare ved at pifte.
    Hun er 2 år og super opdragend, det bare lige det med at man ikke gider komme eller holder fokus nå der er en masse andre hunde om jeg så har små pølsestykker som godbidder. Men andre gange kommer hun uden nogen som helst problemer smiley

Kommentér på:
Lydighed og agility

Annonce