{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

spiser, piver, slapper, piver, leger, gø'r, sover osv {{forumTopicSubject}}

et lille forsøg på at ridse Djangos alene hjemme film op. de er for lange til at lægge ind, og halvdelen af tiden streamer vi live fra ipad til iphone, så der ser vi ikke alt, men logger på flere gange på en time

for at starte fra starten så vil jeg lige med den her tråd høre jer andre der har filmet hvalpealenehjemetræning (puh langt ord) om hvordan i har oplevet det, især hvis jeres hvalp har pebet lidt eller gøet

Vores rutine
Django får lidt foder i kongaktivitetskegle, eller et længerevarende tyggeben eller tilsvarende, vi går uden det store hurlumhej, Django er i den ene del af baggang adskildt af giter og Sasha (som altid er afslappet og sover) er i den anden halvdel, så for det meste vil han lige kunne se hende

han har lidt legetøj foruden aktivitetslegetøjet, og så har han sin seng som han også bruger om natten


Han starter altid med de første ca 5-10 min med at være optaget af foderet

senere kan han evt lege eller lede efter mere, men ca ved 10 min vil han enten pive eller evt lægge sig lidt.

sådan kan han fortsætte, og her i formiddags da jeg første gang var 6 timer fra ham, var den første time lidt hård at overvære via Iphone, han gøede hvilket han ikke har gjort før, ca i 2-3 min, afbrudt af lidt søgning, og så lidt gø og piv igen. så liller han egentlig stille i kurven, men rejser sig så igen og gøer ca 4-5 min efter. og sådan går den første time ca (vi har holdt øje det meste af en times køretur)

herefte er jeg på marked, men tjekker tlf ca 3-4 gange i timen og lader den køere med lyd hvis der er uro. her gøede han ikke, men havde lige to episoder hvor han sad ved lågen og peb et minuts tid ca.

den sidste 1,5 time hvor jeg er på vej hjem der ligger han og sover på det samme sted

han er som altid rolig når jeg kommer ind (ligesom Sasha)

og her til eftermiddag har han så været alene i 25 minutter uden Sasha da jeg gik med hende.

det gik rigtig godt, med kun piberi omkring 15 min efter jeg var gået, og så lagde han sig og låsammested helt til jeg kom ind af døren


så mit indtryg er egentlig at det går godt, men er selvfølgelig bange for at gøen og piberi kan udvikle sig, og i så fald er der noget der skal ændres? eller ville i bare fortsætte på denne måde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spiser, piver, slapper, piver, leger, gø'r, sover osv
  • #1   17. aug 2013 Jeg har ikke haft hvalp før, så ved desværre intet om det du spørger om.. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du filmer ham? Jeg vil gerne vide om Cocio er urolig når han er alene hjemme nemlig..

  • #2   17. aug 2013 hvis du har to Iphones eller en Ipad og Iphone så er der en gratis App der hedder "pressence" med den kan man sætte den ene af sine Iphona/pads til og så kører den konstant på kamera (så sæt den i oplader) og så kan jeg lige når jeg ønsker det åbne programmet på min, og gå ind i mine enheder og vælge Ipaden, og så logger den på via 3G netværk, og jeg får live billeder og lyd smiley

  • #3   17. aug 2013 Det er dælme smart!! Tusind tak for den ide! Det vil vi straks afprøve!

  • #4   17. aug 2013 velbekomme:) er også en rar ting på arbejde at man lige kan tjekke ind, for fx at afgøre om hunden skal med på kontoret over middag/om man kan blive en time mere/om man skal aktivere mere næste dag eller andet -vi brugte det ogs for at se om vores tæve ville bruge hundehuset i regnvejr, eller om jeg skulle have hende med på arbejde de dage

  • #5   17. aug 2013 Ja, det er ret smart.. Vi har begge to iPhone herhjemme, men jeg tror vores iPad snart skal fornyes, eftersom det er en 1'er uden kamera i.. Pt er iPaden også "på ferie" hjemme ved min svigermor.. Hehe

  • #8   17. aug 2013 Stine H har du filmet dine så du ved de med sikkerhed sover HELE tiden?

    Django er meget afslappet generelt og piver ikke når vi går, det virker som kedsomhed

    i og med jeg giver han noget at hygge med når jeg går, så regner jeg jo ikke med at han sover før han er færdig med det og lige har haft lidt tid til at sikre sig der ikke er mere, at han piver to tre gange her er jeg ikke så bekymret for

    men vil gerne høre fra andre der har filmet gennem lang tid, om deres hunde har gjort lignende og hvad de ellers oplever

    kan sige hvis IKKE jeg filmede, så ville jeg tro der INGEN problemer var for vi oplever en afslappet gabende hund når vi kommer hjem

    og ligeledes en afslappet hund når vi går


  • #10   17. aug 2013 jo, men tænker nemlig også at hvis ikke jeg filmede, så ville jeg tro at det ikke kunne gå bedre, der er ikke engang ødelagt ting når vi kommer hjem efter tre, fire og nu 6 timer.... så det er kun fordi vi vi har haft dårlige erfaringer med en tidligere hund, at jeg går med livrem og seler, men vil netop derfor gerne høre andre om det her er noget andre har oplevet også uden det giver problemer fremover...

    kan dertil sige at da vi overtog Sasha filmede jeg også, og da vi flyttede gjorde jeg igen, og hun er meget god og afslappet MEN når hun lægger sig sylrer hun og grynter så opgivende og lægger sig til at sove. hvis hun rejser sig og går lidt rundt så gentager dette sig når hun igen lægger sig - og så kan hun sove flere timer, men hun skal åbenbart sylre/pive når hun lægger sig



  • #11   17. aug 2013 Nice program, det må jeg få min kæreste til at fungere her også smiley

  • #13   18. aug 2013 Lusen hvordan arbejder i på det? her er det nemlig lidt forskelligt hvornår han piber, den seneste video (filmer af og til men den har kun hukommense til 30 min)

    da peb han ikke, sad bare lidt og kiggede gennem gitteret, men han hyggelegede det meste af tiden, sov dog til sidst...


  • #15   18. aug 2013 har også været meget omhyggelig med at sikre mig han ligger og sover eller slapper inden vi nærmer os huset (Sasha reagerer når vi kommer tæt på)

    og tiden er blevet varieret nogenlunde, lidt besværligt også da flere anbefaler man ikke går fra den meget mere end en gang dagligt smiley


  • #17   18. aug 2013 det har han også taget rigtig fint fra dag et, han er ikke en klister hund, og kan godt gå fors ig selv og ligge. jeg tænkte mere hvis rutinerne når man går mere end 15 min skal være de samme, så ville det blive til mange fyldte kong, eller tyggeben smiley

    hvis jeg handler i 10 min så smider jeg bare en smule små kattetørkost til søge og når jeg har filmet det har der ikke været noget


Kommentér på:
spiser, piver, slapper, piver, leger, gø'r, sover osv

Annonce