{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

ARGH! (Alene hjemme) {{forumTopicSubject}}

Er ved at blive idiot over min ellers problem fri dejlige vovse..

Vi er lige flyttet i lejlighed, har ellers boet hos min far mens hun var hvalp. Hun er nu 17 mdr.. Derhjemme er der ingen problemer.

Min hundetræner sagde at bange hunde ikk spiser når de er alene, og hun spiser med glæde dåsemad, hvilket hun sagde jeg sku prøve.

Tv´et kører, går tur med hende og er hjemme et godt stykke tid efter, så hun slapper af. Hun har kødben og legetøj, min dyne ligger fremme.. Men intet hjælper..

Hun hyler og gør.. Og har prøvet at gå 5 min, og komme igen.. Der piver hun bare.. men længere tid så hyler hun..

Er ved at gå ud af mit gode skind.. og ved ikk hva jeg skal stille op...

Hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ARGH! (Alene hjemme)
  • #1   22. jul 2008 Sådan som jeg gjorde det med Ludwig var at:

    Jeg gik væk/ud i ca 5 sek. Så hylede han helt vildt. Jeg gik FØRST ind igen når han var nogen lunde stoppet (da han stoppede første gang, talte jeg til 4 og hvis han var begyndt at hyle igen, gjorde jeg det samme) Først når han var stoppet med at hyle lidt, gik jeg ind..

    jeg roste ham ikk, gik ind somom intet var hændt, rydede op osv. Først ca 2 min efter sagde jeg "hej Ludwig"

    Dette fortsatte og sekunderne blev til minutter osv osv.

    Han har ingen problemer med at være hjemme. Det skal så lige siges at det kræver ben hår træning, og hvis man gør det forkert første gang skal der mere til at få det rettet op på bane igen


  • #2   22. jul 2008 Jeg trænede alene hjemme træning flere gange om dagen i 2 uger. og nu har han ingen problemer med at være alene hjemme...

    Din hund ska nok lærer det, det tager tid og ka godt forstå du er frustreret men øvelse gør mester ;o) Good luck


  • #3   22. jul 2008 Går ikk ind når hun hyler.. Venter som i også har skrevet.. Og siger heller ikk noget til hende når jeg kommer ind..



  • #4   22. jul 2008 Sys efterhånden bare jeg har prøvet alt.. og intet virker..

    Er bare stresset over det fordi eg ingen muligheder har for at ha hende andre steder fra næste uge af.. smiley


  • #5   22. jul 2008 Har i trænet alene hjemme efter i er flyttet?

  • #6   22. jul 2008 Nu har jeg selv en hund med alee hjemme problemer, som kom tilbage efter vi flyttede.
    Prøv evt at finde ud af hvad det er der starter angsten. Det kan være du rasler med nøglen tar jakken på eller noget andet. Træn så det mange gange om dagen hvor du f,eks tar jakken på, men bare går rundt med den på uden at forlade hunden.
    Udover det så gør som de andre skriver det, at du går ind og ud af døren mange gange om dagen.
    Vilde aktiviteter inden hunden skal være alene er heller ik en god ide. Lad istedet hunden søge efter sit foder eller læg et spor.


  • #7   22. jul 2008 Var en aktivitetsbold måske en mulighed?? Balto har haft samme problem, så begyndte vi at give ham en aktivitetsbold (med godbidder i) hver gang vi gik, og nu er der slet ingen ting med ham..

  • #8   22. jul 2008 Vi er lige flyttet i lejlighed...

    Start forfra smiley


  • #9   22. jul 2008 Hejsa... Har lige haft samme problem med min... Du skal prøve at blive ved med gå fra hende måske bare et min.. Og hvis hun gør eller piver skal du bare åbne døren hurtig og sig NEJ og så lukker du bare døren igen og bliv ved med at sig nej hvis hun siger noget... Og hvis hun så ikke siger noget går du bare ind som om hun ikke er der.. Og efter et par min kan du snakke med hende igen.... Leg lidt med hende og prøv så at gå igen... Håber det hjælper...

  • #10   22. jul 2008 Lotte- Men så får hunde jo stadig opmærksomhed når den piver og hyler? også selvom det er negativ opmærksomhed. Tror ikk det er den bedste fremgangsmåde.



  • #11   22. jul 2008 Charlotte og Balto- Sjovt, jeg sku lige til at skrive det samme om min Balto.

    Ville også foreslå en aktivitetsbold. Balto kommer selv med sin når vi er ved at tage sko på, det er hans bedste legetøj efterhånden, og han elsker at få sin mad i den.


  • #12   22. jul 2008 Nej endelig ik noget med at gi hunden opmærksomhed når den hyler/gør. Selvom den bliver irettesat er det stadig opmærksomhed, og i princippet opnår hunden det den vil.

  • #13   22. jul 2008 camilla- Præcis mine ord, bare bedre formuleret. :o)

  • #14   22. jul 2008 Det kan godt være at den får opmærksomhed men den finder også ud af at hver gang den piver og gør bliver der sagt nej og at man går igen... Ved bare at det hjælp mig med mig hund!!!!!!

  • #15   22. jul 2008 Lotte- Det er jo kun godt.....Men at skælde hunden ud for at være utryg virker helt hen i vejret for mig.

  • #16   24. jul 2008 Camilla- Også min umiddelbare tanke.

Kommentér på:
ARGH! (Alene hjemme)

Annonce