{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.681 visninger | Oprettet:

Terapihund {{forumTopicSubject}}

I går til hvalpetræning trak vores træner mig til side, og sagde at hun synes vi skal tage optagelsesprøven til terapihund med Chessie. Hun siger at Chessie er en meget speciel hund, der vil kunne komme langt med rette træning. Hun har holdt øje med hende lige fra første gang hun så hende, og hun siger, at hun indtil nu har udviklet sig rigtig flot, og det virker til at fortsætte sådan.

Vi nåede ikke at få snakket så meget om det, så jeg fik ikke ret meget at vide om, hvad en terapihund egentlig er, og hvad det hele går ud på - udover at optagelsesprøven er om et års tid, og at vi skal igennem 16 punkter.

Er der nogen af jer, der har erfaring eller viden omkring dette, og evt. ved hvad det kræver?

Og så kan I lige få et billede af vidunderet, der nu er 5½ måned smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Terapihund
  • #1   19. dec 2013 Der bliver uddannet terapi hunde til psysisk syge, eller til feks soldater der kommer hjem fra krig med posttraumatisk stress, men disse hunde skal bo hos den syge og det kunne jeg ikke lige frem forestille mig at din skulle smiley
    Så det kunne måske være terapi på bo steder for disse mennesker eller måske for ældre, så man kommer ud og besøger disse mennesker med sin hund...?

• #2   19. dec 2013 Sådan som jeg har forstået det, så er det ved tandlæger, læger, sygehuse, plejehjem, folk med læsevanskeligheder osv.
    Så måske er det mere støttehund, hvor hunden skal hjælpe personer, der er bange for noget - fx tandlægeskræk.

Men det jeg gerne vil vide, er hvordan træningen foregår, og hvad sådan en optagelsesprøve helt præcis går ud på. :o)

• #4   19. dec 2013 Min hund fungere som terapi hund, dog har han ingen special træning fået. Og han er en stor hjælp og støtte for mig i min hverdag smiley

Jeg ville også spørge træneren næste gang og så få noget mere Info omkring det, ellers kan du prøve at Google det smiley

• #5   19. dec 2013 Jeg har selvfølgelig også tænkt mig at spørge trænerne næste gang - jeg regner da også stærkt med, at hun fortæller mere om det. ;o)
    Men vi har haft sidste træning inden jul, så det bliver først til januar. Vi vil gerne tænke over det, her henover julen, og kunne derfor godt tænke os at vide lidt mere om det. :o)

Jeg har forsøgt at google det lidt, og har også fundet lidt om det - men det var nogenlunde det, jeg selv vidste i forvejen. Så det er stadig mest omkring optagelsesprøven og hvilken træning man skal igennem, jeg er interesseret i, og det synes jeg ikke rigtig, jeg kan finde så meget om. Og også hvilke erfaringer I har med det. :o)

Men hvis I kender nogle hjemmesider, er I meget velkomne til at linke. :o)

• #6   19. dec 2013 Jeg havde en colliehvalp, for et par år tilbage, fra mit eget kuld. Som skulle være terapihund for en pige på 3 år, som sad i kørestol. Det var godt nok spændende at træne smiley

• #10   19. dec 2013 Trine - Wow, det må også være helt specielt, at kunne følge en af sine egne hvalpe i sådan noget. :o)

Men det er nok ikke helt i den genre, vores skal fungere som terapihund. :o) Vi har ihvertfald ingen planer om at skulle af med hende. :o)

• #12   19. dec 2013 Altså hun har kort fortalt at hun skal fungere som 'støttehund' ved tandlæger, læger, sygehuse, plejehjem, folk med læsevanskeligheder osv. - hvor folk er bange eller nervøse i situationen. :o)

Hvad går deres arbejde som besøgshunde ud på? Og kender du noget til træningen og optagelsesprøven? :o)

• #14   20. dec 2013 Det har jeg læst om før, tror jeg. :o) Men det er, så vidt jeg kan forstå, ikke den slags terapihund/besøgshund min træner tænker på. :o)

Kommentér på:
Terapihund

Annonce