Terapihund {{forumTopicSubject}}
I går til hvalpetræning trak vores træner mig til side, og sagde at hun synes vi skal tage optagelsesprøven til terapihund med Chessie. Hun siger at Chessie er en meget speciel hund, der vil kunne komme langt med rette træning. Hun har holdt øje med hende lige fra første gang hun så hende, og hun siger, at hun indtil nu har udviklet sig rigtig flot, og det virker til at fortsætte sådan.
Vi nåede ikke at få snakket så meget om det, så jeg fik ikke ret meget at vide om, hvad en terapihund egentlig er, og hvad det hele går ud på - udover at optagelsesprøven er om et års tid, og at vi skal igennem 16 punkter.
Er der nogen af jer, der har erfaring eller viden omkring dette, og evt. ved hvad det kræver?
Og så kan I lige få et billede af vidunderet, der nu er 5½ måned
jul 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 97
Så det kunne måske være terapi på bo steder for disse mennesker eller måske for ældre, så man kommer ud og besøger disse mennesker med sin hund...?
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Så måske er det mere støttehund, hvor hunden skal hjælpe personer, der er bange for noget - fx tandlægeskræk.
Men det jeg gerne vil vide, er hvordan træningen foregår, og hvad sådan en optagelsesprøve helt præcis går ud på. :o)
jul 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 97
Jeg ville også spørge træneren næste gang og så få noget mere Info omkring det, ellers kan du prøve at Google det
maj 2004
Men vi har haft sidste træning inden jul, så det bliver først til januar. Vi vil gerne tænke over det, her henover julen, og kunne derfor godt tænke os at vide lidt mere om det. :o)
Jeg har forsøgt at google det lidt, og har også fundet lidt om det - men det var nogenlunde det, jeg selv vidste i forvejen. Så det er stadig mest omkring optagelsesprøven og hvilken træning man skal igennem, jeg er interesseret i, og det synes jeg ikke rigtig, jeg kan finde så meget om. Og også hvilke erfaringer I har med det. :o)
Men hvis I kender nogle hjemmesider, er I meget velkomne til at linke. :o)
feb 2012
Følger: 38 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 841
maj 2004
Men det er nok ikke helt i den genre, vores skal fungere som terapihund. :o) Vi har ihvertfald ingen planer om at skulle af med hende. :o)
maj 2004
Hvad går deres arbejde som besøgshunde ud på? Og kender du noget til træningen og optagelsesprøven? :o)
maj 2004
Terapihund