{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

YAY! Det gik godt! Men mangler stadig gode råd.. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Det er gået super godt med at arbejde med Jackie i dag.
Hun har lært at holde koncentrationen, og kontakten mellem hende og jeg er blevet kanon, også når vi er ude.

Det er en fornøjelse at arbejde med hende nu, og viser at alle frustrationerne hen ad vejen alligevel har haft et formål at kæmpe med.

Derudover har alene-hjemme træningen også givet pote, idet naboerne i dag har fortalt mig at de ikke har hørt et muk fra hende i løbet af ugen.

Hun virker til at være mere glad, og åbner sig mere, også overfor min kæreste og gæster.

Højt hurra herfra! smiley
Vi fortsætter selvfølgelig, nu med gejsten i top igen.

.. men ..

Som mental beskæftigelse indenfor, har vi herhjemme en "skattekiste" (en plastkasse med masser af adskilte hamsterrør og andet gejl i plast og træ) som vi lægger godbider i. Hun elsker at rode i kassen og finde disse godter.

Derudover har vi håndklæder og viskestykker hvori der gemmes godbider til samme formål, og lader hende søge efter samme rundt omkring i boligen, i sofasprækker mv.

Det virker til hun elsker disse gemmelege, og det er dejligt at se hende være mentalt træt når vi når til dagens ende.

Hvilke former for mental træning benytter i jer af, ude som inde?
Det er begyndt at blive kedeligt at anvende de samme ting igen og igen. smiley

Derudover, et totalt side spørgsmål..

Hvad kan vi gøre ved, at hun gør af forbipasserende scootere?
Jeg forsøger at holde kontakten mellem os hvis en scooter nærmer sig, og har også ladet hende undersøge disse mærkelige dimser på tæt hold, dog er det kun når de kører.

Jeg har forsøgt med alverdens godbidder, men jeg synes simpelthen jeg mister kontakten til hende.
Det er den eneste ting der stjæler opmærksomheden fra mig på tur, og uanset hvor meget jeg forsøger at tage den igen, så er der ingen reaktion fra hendes side.

Her i Kolding kommer de skydende frem fra gadehjørner af og til, hvor man knapt nok når at reagere før man allerede har "mistet" hende.

Gode råd modtages med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  YAY! Det gik godt! Men mangler stadig gode råd..
  • #1   14. feb 2014 Måske du kan finde nogle optagelser af scooter lyde på youtube og så afspille dem for hunden på lavt lyd niveau imens du giver godbidder, og med tiden kan du skrue mere og mere op.

    Ellers handler det om at kunne kontrollere afstanden til hvad der "trigger" hunden (her scooter) og belønne hunden for at forholde sig i, men den slags er jo pisse svært når man bor i en by hvor de der scootere pludselig dukker op -.-


  • #2   14. feb 2014 I skal have afstand på og så verdens bedste godbidder. Gerne nogle der skal tygges og ikke kan sluges. F.eks tørrede oksesener eller lign. Det kan godt betale sig at få en med en scooter til at hjælpe jer, så i kan kontrollere situationen.

  • #3   14. feb 2014 Tak for svarene smiley

    Min søster har en kæreste som har en scooter. Men hvordan kan jeg benytte den helt præcist?

    Jeg har overvejet at spørge ham om hjælp, men ville man så opnå succes ved at lade ham køre op og ned ad en gade indtil hun holder fokus på mig og bliver oversvømmet med godbider, indtil hun helt ignorerer scootere, eller ville det give bagslag i form af stress over "tvangsindlæggelse" med en scooter?

    Er meget usikker på hvordan jeg skal gribe det an.
    For hun reagerer ikke på dem, når de er slukkede, men jeg er som sagt bange for at presse hende for meget.


  • #4   15. feb 2014 Du skal starte med at have så meget afstand at hun ikke reagere, men hun skal gerne se den. Måske skal du 5 meter væk, måske 20 meter. Det kommer an på hunden. Ros hende når hun ikke reagere. Ryk tættere på lige så stille. Hvis hun reagere, skal du rykke længere væk igen. Ved at bruge godbidder hun skal tygge, kan du se om hun stresser. En stresset hund spiser ofte ikke. Og derud over afhjælper tygning stress smiley

Kommentér på:
YAY! Det gik godt! Men mangler stadig gode råd..

Annonce