2.166 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Balance træning? :) Balance træning? :)

Hej HG smiley

Har i nogen idéer til hvordan man kan balance træne sin hvalp? smiley
(han er 15 uger på tirsdag) smiley

Det eneste jeg lige kender til er, at gå på væltede træer, og dreje rundt på dem, men sååå tit kommer jeg desværre heller ikke lige i skoven til at kunne det, så andre idéer modtages med kyshånd! smiley

På forhånd tak! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Balance træning? :)
  • #1   23. feb 2014 Da Lobo var lille trænede jeg balance på legepladser ved at hoppe op på diverse ting og rutsje på rutsjebanen.
    Bare hop op på alverdens ting i byen du kan finde.
    Sten der afgrænser p-pladser, lave halvmure osv smiley

I dag kan Lobo sidder på ting med fjeder under og sit, dæk og stå på halvmure og alle mulige steder smiley

Selvfølgelig med måde og i den rigtige højde men det har i hvert fald hjulpet os smiley

• #2   23. feb 2014 Wow, sidde på ting med fjeder under, dét er imponerende! smiley

Lige nu vil jeg "bare" gerne kunne bruge det til at han kan stå solidt på bagben og dreje rundt og danse, men generelt er balance jo godt for hunden at kunne smiley

Jeg bor ved siden af en legeplads der har bjælker til at forme den og holde sand inde, så dér må jeg da ned og bruge dem! smiley

Tænk at jeg egentlig ikke har haft tænkt på det lol

Rigtig gode råd, dem må jeg skrive bag øret, tak for dem! ^_^

• #3   23. feb 2014 hvalpeknogler brækker let så pas på med højderne (!)

Det er pga vækstzonerne i deres knogler, de er meget bløde og brækker derfor let. Jeg ville købe en balance pude i netto og træne hvalpen i at gå rundt på den hvis jeg var dig smiley

• #4   23. feb 2014 Nogle af tingene skal jeg lige holde lidt på når han stiger op og når han skifter fra sit til stå men han kan sidde og stå på sådan en fjedergynge til børn som står på diverse legepladser jeg skal bare lige holde lidt i den smiley
    Men jeg holder mindre og mindre i den så han er efterhånden rigtig godt smiley

Jeg begyndte at træne med Lobs fordi han ikke ejede balance da han var lille og så fordi han blev bedre og bedre så har jeg bare fortsat smiley

Dette billede er fra en af de første gange han sad på noget med fjeder.
    Denne her står så bare en hel del mere stabilt end de der små gyngehalløjer.

Og ja, endelig ikke for højt op i den unge alder.
    Netop også derfor jeg skrev at det skulle gøres med måde og i passende højde smiley

profilbillede
  • #5   23. feb 2014 Sådan en pude som i videoen nedenunder, kan sagtens bruges til hvalpe. Dog ville jeg være meget varsom med at lave for mange gentagelser med en hvalp.
    Man kan også få en masse andre dimser hundene kan gå og balancere på, søg fx på fitpaws, de laver mange produkter specielt til hunde.
    Man kan dog sagten bruge en stor sofapude eller lign.

http://youtu.be/e-eywONmE2g

• #7   23. feb 2014 Du skal være lidt varsom med at træne at din hund kan stå på bagben og danse så længe han vokser. Det er en øvelse der er rigtig hård ved rygmuskelaturen, så gå varsomt frem smiley Sørg for lige så stille at bygge hans muskler godt op med meget få gentagelser af balanceøvelser. Jeg vill personligt nok vente til han er udvokset med at lade ham stå på bagben.
    En rigtig god øvelse både til balance og kropskontrol, er at bruge en balje du vender på hovedet og lære din vaps at træde op på med forpoterne, herefter lærer du ham at drejer rundt med forpoterne på baljen ( ligesom en cirkuselefant). Det giver en rigtig god bagpartskontrol. Når han kan dreje den ene vej, så kan du lærer ham at drejer den anden vej. Når I er blevet rigtig blærerøve til det, kan du lærer ham, at sætte bagpoterne på baljen i stedet og drejer rundt med forpoterne. En super øvelse, som giver SÅ meget og hundene elsker den.

• #8   23. feb 2014 Mere balancetræning
    http://youtu.be/kDlJvGh-5_Q

• #9   23. feb 2014 En luftmadras er fin balancetræning at gå på.

Et vippebræt er også godt at træne med.

Yogabolde (især de peanutformede) er også super, er det en lille hund, en hvalp eller en med dårlig balance, skal man bare huske at holde og støtte hunden (og bolden), så den ikke falder ned!
    (Den jeg bruger på billedet, købte jeg for en 50'er i harald nyborg... Fitpaws har den også, men de tager omkring 600 for den... Det kan betale sig lige at undersøge hvor man køber det smiley )

profilbillede
  • #10   23. feb 2014 Da Chessie var omkring 3 mdr. var vi på et kursus i kropskontrol, der bl.a. handler om balance, og begge hvalpehold vi har været på, har haft meget fokus på kropskontrol/balance/miljøtræning der er skånsomt for hvalpene.

Der var bl.a. ting som:

- Gå på en stige der ligger vandret, hævet lidt fra jorden
    - Stå på vippebræt og ting der bevæger sig
    - Stå på gymnastikbolde
    - Stå på små runde puder (vist i video længere oppe)
    - Gå på ting (både en lang bjælke, og kasser/spande med lidt afstand imellem)
    - Hoppe op på ting
    - Hoppe ned i ting (fx en kasse eller balje)
    - Elefant og omvendt elefant
    - Stå på skateboard
    - Stå på trampolin mens man hopper på den
    - Agility (balancegang, A-bræt osv.)
    - Gå på luftmadras

Udover at stå på tingene, kan hunden også sidde og ligge og evt. udføre små tricks - fx giv pote, highfive, vinke, sid smuk, neje/bukke osv. :o)

Chessie har altid gået/klatret på alt muligt og Luna har også gjort det lidt, især med halvmure. Bare husk, at når den ikke er så gammel, skal tingene ikke være for høje eller vilde og de må fx ikke stå for meget på bagbenene eller hoppe op/ned fra høje ting osv. Hellere være lidt ekstra forsigtig, end at hunden kommer til skade. :o)

• #12   23. feb 2014 Den her fra IKEA:
    http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50139170/

Så kan du lave elefant øvelsen og alt sådan noget, det fik jeg anbefalet af min opdrætter. Coco har altid haft super balance, men hun er jo også trænet med den siden hun ku' gå smiley

Kommentér på:
Balance træning? :)

Annonce