{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Løbe Muskler? {{forumTopicSubject}}

Vi løber meget når forårs vejret kommer frem (4-6 gange om ugen á 10km, hun løber i trav og slæber altid en pind på ca 2-5kg)
hun løber foran uden snor hele tiden med overskud - så hun er altså ikke presset.

I dag fik jeg lige vejet hende og hun har ca taget 2kg på (Nu 30,4). Vurdere det umiddelbart til at være rene muskler, da hun er blevet synligt bredere både foran og bagi, men stadig lav fedtprocent.

Er det noget der betyder noget? Eller noget jeg skal tage højde for?
Hendes led skulle jo gerne holde i mange år selvom hun er meget eksplosiv smiley
Jeg kan ikke huske om hun tog kg på sidste år.

Jeg mener jeg en gang at have fået af vide, at man skal passe på med Rottweilere der bliver "For stærke" til deres led.
(Hun er Border / Rott blanding

Hun får den samme mængde mad 2x150g afvejet. Der står godt nok på posen (Arion laks) at 20-30kg hunde skal have 220-280g,Men hun får lidt ekstra da hun har naturlig lav fedtprocent og har et aktivt liv.
Der falder dog også lidt rester af en gang imellem, typisk protein holdigt eller noget fedt. Men som regel tager jeg ca 10g fra hendes mad om aftenen istedet så det går nogenlunde lige op.

Hun får ikke nogen former for kosttilskud.

Nyder lige solen inden løb smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbe Muskler?
  • #1   15. mar 2014 Så tynd ser hun ud når hun strækker maveskindet smiley

    profilbillede
  • #2   15. mar 2014 Hvor længe siden er det du har vejet hende?

  • #3   15. mar 2014 1½ - 2 måneder siden vil jeg tro smiley

  • #4   15. mar 2014 Jeg ved godt hun står lidt sjovt på billedet, men for mig ser hun meget muskuløs ud og en smule til den tynde side...men det kan godt være at billedet snyder meget. Dejligt med en hund i god form, men jeg tror ikke at jeg ville være bange for at fodre godt på hånden med det aktiviteteniveu du skriver om smiley

  • #6   15. mar 2014 Jeg synes ikke at 30,4 lyder galt for en BC/Rotte - hun er større end en BC, men mindre end en Rotte. Præcist hvor hun ideelt skal ligge er svært at sige når hun er blanding, men jeg synes ikke at det lyder galt, ej hellere ser det voldsomt ud på billederne.

    Det at i løber så meget synes jeg godt kan forsvare madmængden, og hun ser i hvert fald ikke tyk ud. Næ, ganske fin form, synes jeg.

    Det eneste jeg kan kommentere på er at hun bærer 2-5kg under hele turen, hvilket kan belaste forparten (tænker på albuerne) og evt nakken. Der er tale om op til 16% af kropsvægten, i munden, over længere tid. Det kan godt være dér musklerne er ved at bygges op, men du skal nok også være obs på at det ikke går ud over leddene. Vi skal ikke male fanden på væggen, for det er ikke sikkert at det har anden betydning end øget muskelmasse, men det er værd at tage op med dyrlægen næste gang i alligevel ses.


  • #7   15. mar 2014 @Julie - Det er billedet der snyde lidt, det er kun når hun strækker huden ud. jeg mener faktisk at billedet er fra dengang hun var aller tungest

    @Jytte - Ja, det har jeg også tænkt på Jytte. Hun har stadig et aktivt liv i vinter sæsonen og hun har generelt en naturlig drift til at brænde krudt af. Feks daglig leg på hundelufteren, skoven og stranden 1-3/ugentligt og cykelture op til centeret.
    Samt hop op isen smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=MiQppZ2bF-U

    Men nej, det er ikke lige så meget desideret motion som forår-efterår

    @McFluff - Vægten generelt er jeg ikke bekymret for, men er en smule bekymret for den kraft udvikling hun bliver i stand til når hun bygger sådan på. For det er ret tit hun skyder den af med fuld turbo på en sprint, skarpe sving eller spring.
    Pinden vil jeg også prøve at finde en mindre af, men det falder som regel ikke i hendes smag. Pinden hun løber med i øjeblikket er ikke særlig tung smiley

    Umiddelbart har jeg bare gjort mig tanker om at skifte noget af hendes foder ud med høj Aktivitets foder, så hun ikke får så mange proteiner, men mere fedt og energi.

    Vi skal besøge dyrlægen her efter hendes løbetid, så vil jeg selvfølgelig også lige høre hvad de har at sige smiley


  • #8   15. mar 2014 I mine øjne er hun perfekt, flot muskuløs og slank, flot vovse smiley

  • #9   15. mar 2014 Tak MLA smiley Hun er fin fin. Vil bare være sikker på at knogler og led også holder om 15 år ;D

  • #10   15. mar 2014 Jeg synes også hun ser skøn ud.
    Min schæfertæve ser lige sådan ud, når hun står udstrakt.
    Og min træner griner også lidt af mig, og siger at hendes muskler næsten er overdrevet:)
    Det er vigtigt for mig, at hun er skank, og med muskler til at beskytte sine led. Det skal så lige nævnes, at jeg aldrig har gjort noget specifikt, for hverken at træne muskler, eller holde hende så slank som hun er smiley
    Nu har jeg selvfølgelig ikke et ordentligt billede, når jeg skal bruge et:)
    Men man kan lige ane det på det her smiley


    profilbillede
  • #11   15. mar 2014 Men jeg er enig i, at du skal passe på, at hun ikke kommer til at svinge for meget i vægt og muskel masse imellem sommer og vintertid..

  • #12   15. mar 2014 Samme med min tidl. boxertæve, der havde en fremskreden spondylose, hun var sindssygt muskuløs, og ikke et gram fedt for meget.

    profilbillede
  • #13   16. mar 2014 Jeg har en trunte der "lider" af samme problemer som din. Hun kører på solceller, hvilket betyder, at hun allerhelst gik i hi og ikke lavede andet end at snue i sofaen hele vinteren for så at eksplodere i fart og aktivitet når solen kommer frem igen...

    Jeg synes det er enormt svært at hilde den samme muskelmasse på hende om vinteren og bliver nødt til at sætte hende ned i foder, så hun ikke omdanner det til fedt.

    Jeg synes din hund ser superfin ud og ville ikke bekymre mig over at hun havde taget på, så længe det er muskler og ikke fedt


  • #14   16. mar 2014 MLA: Hold nu kæft hvor er hun også smækker lækker! smiley

  • #15   16. mar 2014 Sikke en bøf MLA smiley Tror Sally ville se sådan ud hvis hun ikke havde længere hård og løst ud
    Sally har masser af krudt året rundt, og hun elsker sne og is. Herhjemme er det mere mig der ikke bære samme entusiasme for at dyrke udendørs motion smiley

    Synes godt man kan ane bøfferne på bagbenene C&N smiley
    Og fedt med dobbelt pind smiley

    Jeg har bare ladet mig fortælle at Rottweilere har tendens til at overbygge muskler, som kan belaste led ved max kraftudfoldelse.

    Her bliver der muskel flexet lidt hvis man zoomer ind ( ÆK på røven smiley )


    profilbillede
  • #16   16. mar 2014 Wow.. Der er godt nok muller på hende, hold da op.. smiley
    der var altid fuld skrue på Emma, lagde kræfter i alt hvad hun foretog sig, lalleglad kegle.


  • #17   16. mar 2014 Haha MLA Det kan man jo næsten ikke fornemme på de billeder smiley

  • #18   16. mar 2014 Nej vel?
    smiley


  • #19   16. mar 2014 Har et gammelt klip med Sally der tumler lidt med en Boxer der hedder Ariel smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=SXK_PKcGRZ4


  • #20   16. mar 2014 Åhh hvor de hygger smiley


  • #22   17. mar 2014 Jytte; arhh det vil jeg ikke have på mig, Emma var nu ganske køn.. smiley
    er dette bedre?


    profilbillede
  • #24   18. mar 2014 Hun er da en flot bøf :o)

  • #25   18. mar 2014 hehe tak .. enhver so synes vist bedst om egne grise smiley

Kommentér på:
Løbe Muskler?

Annonce