{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.378 visninger | Oprettet:

Alene hjemme... Baby {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt der er en del emner om dette, men jeg står lidt i en haste situation!

Jeg har nu haft Baby i snart 2 måneder.
Og vi er ved at træne alene hjemme. Indtil videre har han kunne være alene i 10 min. Han kradser godt nok på døren, men han hverken piver eller hyler. Han sidder bare fint og venter, til jeg kommer tilbage..

Men jeg er nu blevet ringet op af min mentor, og jeg skal starte i aktivering allerede på Mandag! Hvilket jeg selvfølgelig er super glad for, for det er skisme kedeligt i længden, at sidde herhjemme og glo.

Men hvordan pokker får jeg det til at hænge sammen med, at min alene hjemme træning med Baby endnu ikke er færdig? :s

Jeg gør det sådan, at han bliver luftet godt, og så venter jeg en 20-30 min med at forlade ham.
Og når jeg kommer tilbage, går jeg ind, somom der ikke er sket noget særligt.
Det syntes jeg selv er hårdt, da jeg jo hellere end gerne, vil vise ham hvor dyyyygtig han er!

Har i nogen ideer, til hvordan jeg måske kan speede træningen lidt op? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme... Baby
  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #1   27. mar 2014 Her har en rigtig lækker tyggeting (fx tørret kallun) og at lukke hende ind i et mindre rum gjort rigtig meget. Har du en gang, han kan være i?

  • #2   27. mar 2014 Bor i en 1 værelses, så har ikke mulighed for at gøre pladsen mindre. smiley

  • #4   27. mar 2014 Har du prøvet bare at gå feks. 1 time Jeg tror at er man først ude af døren så lægger de sig til at sove smiley

  • #5   27. mar 2014 Har ikke et bur til ham.. Har hans transport kasse, men syntes den er lige lille nok, og den kan han, hvis han vil, ødelægge smiley

  • #6   27. mar 2014 Overvejede at gå fra ham i 20 min idag. Og så sætte mit kamera til at køre, for at se hvad han laver, og om han piver. smiley

  • #7   27. mar 2014 Jeg har aldrig brugt bur Og jeg er så heller ikke kommet hjem hvor der er noget ødelagt

  • #8   27. mar 2014 Det med kamera er en rigtig god ide

  • #9   27. mar 2014 Tror heller ikke Baby ødelægger noget, overhovedet.
    Men han har før tisset i sengen, når han har været alene mens jeg fx har været i bad. Men det er ved at være længe siden han har gjort det sidst smiley


  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #10   27. mar 2014 Et bur kan være en god idé, men han skal i hvert fald kunne nå at blive rigtig godt tryg i buret, før han skal være der. Er dit badeværelse en idé?

    Jeg ville nok også prøve at efterlade ham i lidt længere tid og så sætte kamera op. smiley


  • #11   27. mar 2014 Du kan have skudt dig selv i foden ved ikke at være gået op på mere end 10 min alenetid efter to mdr. Nu er hunden jo vant til dit selskab.
    Jeg ville have indlært alenetid noget tidligere, så hunden vænnes til det fra den er prægbar, dvs efter den er faldet til i det nye hjem.

    Prøv at lave mentaltræning om morgenen, derefter rolig snusetur, så hviletid i 20 min., og så giv et frossent ben med fyld når du forlader hunden. Film og se hvad der sker.


  • #12   27. mar 2014 Jeg havde tænkt mig at tage det stille og roligt med træningen.
    Min gamle hund blev seperations angst, og det kan jeg godt mærke, at har påvirket min træning, og tror også lidt det er derfor han ikke har været alene i længere tid!


  • #13   27. mar 2014 Ja sådan en oplevelse sætter jo sine spor. Det er en hårfin balance mellem at præge hvalpen mens den er prægbar, og ikke at forhaste tingene.
    Men to mdr sammen med dig konstant, kan komplicere tingene.
    Prøv fremgangsmoden ovenfor og se hvad der sker. Du kan jo starte med 5 min, og så dagligt bygge mere på. Men jeg ville ikke springe ud i 8 timer fra mandag allerede. Så kan det gå galt.


  • #14   27. mar 2014 Årh, jeg er næsten i samme situation som dig, dog er jeg ikke blevet sendt ud i noget, endnu, det er heller ikke sikkert jeg bliver det, men jeg har også haft Nanoq i 2 mdr.s tid, og det var virkelig vigtigt for mig han blev tryg ved alting også ved at være alene hjemme, jeg er så heldigvis oppe på 3 1/2 time nu så det går fremad, men frygter virkelig også jeg bliver sendt ud i noget.. Jeg fortryder virkelig jeg har været så pyldret, for han havde været klar til at starte træningen længe før jeg gik i gang. Håber du finder en løsning smiley

  • #15   27. mar 2014 Det er heldigvis ikke 8 timer han skal være alene. Det bliver omkring 5 timer 2-3 gange om ugen.

    Må se om jeg kan få lov at tage ham med til intro dagen mandag, eller så må jeg håbe der er nogen der kan passe ham!

    Vil se hvad der sker idag, når han skal være alene i 20 min. Og derefter gå frem med din metode Malene!


  • #16   27. mar 2014 Dit morgen ritual lyder fint, giv et godt ben, lad radioen køre og prøv bare i en halv time, mit bud vil være at alt går fint, så kan du sagtens øge med 1/2 time hver dag;) sæt kamera til;)

  • #17   27. mar 2014 Fyld din monstermouth med hans mad og giv ham den frossen når du går, gør det hver dag, alt kameraet til og se hans reaktion.
    lad ham være alene 20 min. - en halv time - en time et par gange dagligt de næste dage, se hvordan han reagerer på det.


  • #18   27. mar 2014 Held og lykke smiley

  • #19   27. mar 2014 Jeg har en 3 mdr hvalp i pension, han er på 7 dage nået op på ca en time alene uden nogen problemer, det handler om at hvalpen er tryg og at du er tryg og tror på det;)

  • #20   27. mar 2014 Tusind tak! Hvor jeg håber i har ret!
    Er som sagt ret nervøs for, at han skal blive angst for at være alene. smiley


  • #21   27. mar 2014 Er det ikke noget med der findes en app, som kan filme live og man så kan se det på telefonen? Fx sætte iPad til at filme og følge det på iPhone? Synes jeg har hørt om det før, men kan ikke huske det..

  • #22   27. mar 2014 Har ikke en iPad. Men har mit webcam på computeren.
    Vil helst ikke kunne sidde og følge med, for hvis der skulle være noget, så ved jeg med mig selv, at jeg vil smide alt jeg har i hænderne, og hjem til vaps. Og det vil altså koste mig, mine penge smiley


  • #23   27. mar 2014 Da Coco først forstod princippet med, at jeg altid kom tilbage, kom vi op på 6 timer fra ca. 1/2-1 time på ca. 4 dage. Hvis den kan være alene 10min og har prøvet det flere gange, så kan den også være alene 15, og fra 15 ville jeg fordoble til 1/2, og derfra til 1 time, og så to, og tre, og ja, hvis den kan være alene 4 timer, kan den også være alene 7 - jeg gik direkte fra 4 til 7 fra den ene dag til den anden.

    You can do it! smiley


  • #24   27. mar 2014 Vi kæmper!
    Opdatere lige, når han har været alene de 20 min idag! smiley


  • #25   27. mar 2014 Okay, jeg tænkte nu også bare til træningen, så du kunne nå at reagere, hvis der skulle gå panik i det lille pus smiley

  • #26   27. mar 2014 Ja til træningen kunne det måske være en god ide!
    Men tænker lidt, hvis jeg griber ind, mens han piver og "har det hårdt", så kan det vel også skabe konflikter?


  • #27   27. mar 2014 Ja det tror jeg Så vender den sig til at du kommer hvis den piver

  • #28   27. mar 2014 Det er jo så forskelligt, hvad er bedst, at hvalpen panikker og får en enormt dårlig oplevelse eller at hvalp ved der ofte er hjælp på vej, hvis den føler hele verden er imod den? Jeg ville til hver en tid heller gribe ind og gå et skridt tilbage med træningen..

  • #29   27. mar 2014 Jeg mener jo ikke gå skal reagere bare fordi den piver lidt, du kender din hund bedst og ved hvornår det er okay og hvornår det ikke er okay piveri..

  • #30   27. mar 2014 Lige nu, har jeg bare ikke tiden til, at gå tilbage i træningen desværre!
    Så det skulle gerne gå hurtigt, men sikkert frem ad. Og så må jeg håbe, at jeg kan undgå panik!


  • #31   27. mar 2014 Det er bare så ærgerligt at skulle haste, med noget så vigtigt som alene hjemme træning smiley

  • #32   27. mar 2014 jeg har haft Zallie i ca. 1 md. og vi er oppe på 2½ time. hun har hele huset. dog lægger jeg en stol foran ledninger ved pcèn.

  • #33   27. mar 2014 Øv øv øv. Det var ikke en succes desværre! smiley
    Han pev næsten konstant i de 20 mig... Måske sammenlagt stille i 5 af de 20 min... smiley


  • #34   27. mar 2014 jeg kører bare, og ser hvordan der ser ud, når jeg kommer hjem.

  • #35   27. mar 2014 Er du udenfor på trappen eller noget, når du går fra ham? Min kunne slet ikke have at jeg bare var i opgangen (og det vidste hun bare), det var først da jeg virkelig gik fra hende og ud af huset at det gik fremad.. Men det var eddermame(!!!!) også hårdt, jeg kunne nogle gange høre hende hele vejen ned af trappen, men når jeg så kom tilbage efter 15min var der stille, så det hjalp jo i længden.. smiley

  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #36   27. mar 2014 Hm, øv. Havde han et ben eller lign.?

  • #37   27. mar 2014 Jeg var nede og handle, så var slet ikke i nærheden af lejligheden.
    Han havde en bold med fodder i, 2 stykker kyllinge jerkey, og skinketerne spredt på gulvet..


  • #38   27. mar 2014 Den danske kæmpe
    Jeg var næsten i samme situation som dig, jeg sagde mit job op, da jeg ikke kunne ( som lovet) få nedsat tid, da vi skulle have karma. Karma og jeg gik og hyggede i 2 måneder, og pludselig slog det mig at vi jo også skulle træne alene hjemme (jeg ved ikke helt hvor jeg havde lagt min hjerne), og når jeg gik udenfor døren kunne jeg ikke høre hende, da vi boede på en svalegang op af metroen, derfor besluttede jeg mig for at køre en tur i bageren. Da jeg stod nede i bageren slog lynet pludselig ned i mig, jeg havde glemt at lukke gitteret op til trappen ( vi boede på 2 plan, karma var nedenunder) og jeg styrtede hjem med diverse skræk scenarier om at hun havde forsøgt at komme op af trappen og var faldet ned igen og nu naturligvis mindst havde brækket to ben med mere. Da jeg kom hjem var hun ikke i underetagen, men lå ovenpå i sofaen- et sted der på det tidspunkt var forbudt for hunde.
    Pointe: jeg gjorde vist alting forkert, og da jeg pludselig efter de to måneder blev tilbudt et job med start hurtigt derefter, ja så gik jeg bare om morgenen, som det mest naturlige i verden, og bortset fra at der røg et par dørkarme da hun var omkring de 10 måneder, så ødelagde hun intet, og vores søde naboer sagde flere gange om ugen at de ikke hørte hende. Vi flyttede efterfølgende 2 gange på under 1 år pga skimmelsvamp og skulle genhuses, og vi har aldrig haft problemer, men vi var superbevidste om ikke at virke " åh nej klarer hun den nu" agtige, når vi forlod hende, og jeg tror det handler rigtig meget om ens egen sindsstemning.


  • #39   27. mar 2014 Skift foderbold og skinketen ud med et frossent ben! Det er vigtigt at det er frosset, det tager lang tid at spise og for at fordøje frosne madvarer bruger hunde energi, det vil sige de bliver trætte;)
    Foderbold og godbidder strøet rundt hæver stressniveauet;)


  • #40   27. mar 2014 Jeg bor jo i lejlighed, så det kan jo skabe problemer, hvis han piver og gør.

  • #41   27. mar 2014 Tak Bodil!

  • #42   27. mar 2014 Vi havde og har meget glæde af de der kong, dem fylder vi med rester, og i fryseren, jeg ved at hun bruger ca 1 time på at tømme sådan en, og så er hun endnu mere træt og sover.

  • #43   27. mar 2014 Ok.. Men stadig: Bliv ved! Lad dig ikke slå ud, jeg var selv helt ude af den, de første gange jeg kom hjem til en hylende hund (det skete vidst to eller tre gange..), men jeg blev ved; jeg satte ikke tiden ned, blev bare ved med at gå ca.15 min i flere dage. Det gjorde jeg for, at hun skulle få fornemmelsen af, at jeg altså ikke kom, fordi hun hylede. Nu skal det så straks siges, at det ikke var panik-hyl, men nærmere ked-af-det hyl, har en enkelt gang kommet hjem hvor det tydeligvis var panikhyl og jeg tonsede op ad trapperne til 3. og fløj ind til min lille hund! (Det var så min "elskede" roomie som havde lavet rav i den! smiley ) Men det var SÅ hårdt i starten! Jeg hang i tlf'en flere dage i træk, og med gråd i stemmen klagede min nød til min mor, som i den grad bad mig hanke op i mig selv og blive ved! Og idag er der ingenting! Så at hunden hyler er ikke ensbetydende med den fluks udvikler et eller andet traume, ro på, det skal nok gå smiley

    Ps. lad være med at sidde og pine dig selv ved at lytte til 20min hylen på et videokamera! Har været der, det hjælper intet! Hverken dig eller hunden får det bedre af det!!

    Pp.s. jeg er ret sikker på, der er noget om snakken mht. din egen stemning, når du skal til at gå - ro på sindet, så får hunden (forhåbentligt) også ro på smiley


  • #44   28. mar 2014 Jeg må bare blive ved!
    Selvom det er forbandet hårdt!
    Forsøger at forholde mig rolig når jeg går, men tror alligevel han kan mærke, at den ikke er heeelt god... Må øve mig i at tænke på slik og regnbuer eller sådan noget lol! smiley


  • #45   28. mar 2014 Nu forstår jeg ikke det er en uforudset situation, for det var noget af det du blev rådet til at få styr på inden du fik hund se tidligere tråd.
    Og om ikke andet burde det være pacet.

    Når det så er sagt ville jeg nok kontakte opdrætter for de må kunne klarlægge hvor du reelt står med alene hjemme træning, da den enten har gået igennem noget eller måske slet ikke, men prægningstiden er jo påbegyndt langt før du fik ham, som du også burde vide når han var 20 uger da du fik ham.


  • #46   28. mar 2014 Jeg har skiftet mentor i mellemtiden og nogle af vores arbejdspunkter blev sat på stand by.
    Og efter jeg har fået ny mentor, går tingene en del hurtigere end jeg have regnet med.

    Ingen er perfekte Ryan, heller ikke mig.

    Hos opdrætter har han jo aldrig været 100% alene, for de andre hunde har været der. Og når jeg er hos opdrætter, er der heller ingen problemer med, at lade hundene være.
    Men det er jo noget helt andet, når han skal være helt alene.


  • #47   31. mar 2014 Iiih hvor er jeg glad!
    Min søster har lige ringet, og sagt hun har fri fra skole idag. Så hun kommer og henter ham, og tager ham med ud, og ordner nogle ting hun skal idag. Så jeg kan hente ham hjemme ved hende, når jeg er færdig!
    Hvor er jeg glad for, at han ikke skal sidde alene så længe, uden at være klar. Har næsten ikke sovet i nat, fordi jeg har været så nervøs smiley

    Så har jeg også mulighed for at koncentrere mig, om det intro møde! smiley


  • #48   1. apr 2014 Igår aftes, var Baby alene i 1,5 time uden at sige en lyd... Jo de første 5 min, men er det ikke relativt normalt?

    Idag var han så alene 4 timer, for mit aktivering er jo startet....
    Jeg kan se på videoen, at han ikke har sovet overhovedet, og han piver og hyler lidt hist og her. Men han virker ikke panikken.

    Tænker det er fordi han ikke er træt nok, at der er så forskellig reaktion?
    Jeg går med ham om morgenen, og så får han lov at søge godbidder i haven.
    Så sidder vi og slapper af i 20-30 min. Og så får han et ben, han kan fordybe sig lidt i, inden jeg går. Men alligevel kom denne reaktion. Jeg kan vel ikke rigtig forvente andet.
    Men jeg har nu alligevel blandede følelser omkring det :s


  • #49   1. apr 2014 Rutiner,rutiner og rutiner..

    Fremover så holder du rutinen hver morgen- også selvom du har fri smiley altså at du står op, lufter ham, slapper af og forlader ham.
    De dage du har fri, så går du bare en tur rundt om blokken og kommer retur når han holder kæft smiley


    Men hold fast i at du forlader ham, så han bliver vant til det smiley


  • #50   1. apr 2014 Okay, så jeg skal ikke tage det så tungt, at han piver? smiley

  • #51   15. maj 2014 En lille update! smiley
    Baby er blevet rigtig god til at være alene!
    Han kan snildt være alene 2 timer uden at pive.! smiley
    Jeg er meget stolt, og sikker på, at det hele nok skal gå nu.
    Jeg har ikke dårlig samvittighed over, at gå fra ham længere, og har en MEGET glad lille vovse, når jeg kommer hjem smiley

    MEN!
    Når jeg filmer ham, kan jeg se, at han ikke falder til ro desværre...
    Han skiftevis sidder foran døren, og ligger sig i sengen.. Og sådan forgår det, i alt den tid han er alene.
    Kommer det med tiden? Eller kan jeg gøre noget for, at han falder ENDNU mere til ro...?

    Han vil ikke spise når han er alene... Hverken lækre godbider, frossen hundemad, eller noget som helst smiley


  • #52   15. maj 2014 Jeg tror det kommer med tiden smiley

    Dejligt det går godt med ham!


  • #53   15. maj 2014 Har fundet sådan noget hundemusik til ham smiley
    Ved ikke om det virker på ham, men det virker på mig hahaha! Er mere rolig når jeg går fra ham, når jeg ved han har det smiley

    Håber det kommer med tiden smiley Er så stolt af ham!


Kommentér på:
Alene hjemme... Baby

Annonce