{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
430 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring løb {{forumTopicSubject}}

Har et par spørgsmål omkring løb og hund. Gerne specifik på min race smiley

1. Hvor gammel skal hunden være for at må løbe. Vi taler om i mellem 3-5 km 2-3 gange om ugen i skoven.

2. Hvordan træner man hunden bedst muligt op til at kunne løbe?

3. Kan løbe turen "overtage" en gå tur, eller skal man starte med en kort gå tur og derefter løbe?

Info: Bailey er en flat coated retriever på 1 år og vi går omkring 7 km om dagen. Derudover frit løb på marken. Han er derfor vant til at være aktiv.

Vil nødig gå for hurtig frem og gøre noget der kan skade han på længere sigt !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring løb
  • #1   28. mar 2014 Jeg kan ikke svare dig på de spørgsmål du har skrevet, MEN;) Vil selv i gang med at løbe med min pige og jeg har fået anbefalet at købe et mavebælte, en snor med elastik og evt en god sele til vaps:) Blot et lille råd givet videre;)

• #2   28. mar 2014 Har selv kigget på samme :)! Men tak for rådet !!

• #3   28. mar 2014 hvis han er 1 år (man plejer at sige, at man kan starte op ca. dér) , vil han sagtens kunne tåle og løbe mindre ture. især med henblik på, hvad han går om dagen.
    Du træner hunden op til at løbe længere distancer, som du træner dig selv op - lidt af gangen.
    En løbetur vil ikke kunne erstatte en gå tur nej. - Hvis du løber med ham, vil hans kondi kun forbedres, og han vil skulle bruge mere, og mere motion for at få stillet sit fysiske behov. - dog er der også det mentale at tænke på. i kan sagtens løbe en lang tur, komme hjem -og en halv time efter er han klar igen.

• #4   28. mar 2014 Okay ude i vores er det 3 ruter. Vil man kunne starte med gå den korte (tis, snuse osv) og derefter løbe den anden ? Ville det være optimalt og få dækkenet begge behov for mental og fysisk aktivering ?

Godt virke som dumme spørgsmål:)

Kommentér på:
Spørgsmål omkring løb

Annonce