{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Skudtræning {{forumTopicSubject}}

Jeg går til brugsprøvetræning med min golden retriever, og sidst blev der affyret skud, som hun reagerede ret meget på. Derfor vil jeg gerne træne det hjemme, så det går bedre næste gang. Men hvordan starter jeg det? Jeg har tænkt på at finde nogle skudlyde, og så afspille det mens vi hygger med godbider, eller ville I gøre det anderledes?

Op til nytår blev der af og til affyret kanonslag, og et enkelt skud reagerede hun ikke på. Kom der mange skud i træk blev hun bange. Jeg tror på hun sagtens kan lære ikke at være skudræd, det er "bare" et spørgsmål om træning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skudtræning
  • #1   18. apr 2014 Jeg tror du har ret det er bare en spørgsmål om træning Du må til at skyde der hjemme så hun vender sig til det smiley

• #2   18. apr 2014 Jeg startede på en skydebane. Startede 100 meter væk og gik bare og hyggede eller trænede småting med hunden. Så gik jeg tættere og tættere på, og tilsidst stod vi ved siden af

• #3   18. apr 2014 Tak for svar begge to smiley
    Kennel HiJacks: Hvordan trænede du? Fik din hund godbider, når der kom skud, eller reagerede du ikke (ment på den måde, at da der jo ikke er noget at være bange for, så viser du heller ikke hunden nogen reaktion)? Og havde du lavet aftaler med dem på skydebanen, at du kom forbi med din hund?

• #5   18. apr 2014 Vi lavede jo noget andet, så de fik godbidder når de gjorde som der blev sagt. Derfor er det vigtigt at starte langt væk, så det ikke bliver kæmpe brag men bare lidt støj i baggrunden. Jeg aftaler ikke noget, jeg stødte på det tilfældigt og kastede bilen ind til siden. Du kan sikkert bare ringe og høre hvornår de har træning og spørge, det er sikkert pænere gjort end mig der bare dukker op smiley

• #6   18. apr 2014 Tak for svar smiley
    Måtte lige Google hundepropper, først tænkte jeg, det var ørepropper til hunde smiley

• #8   18. apr 2014 jeg har ikke lige læst alle kommentarer. Men evt. en lyd cd. Det kan man bare afspille derhjemme. Men det er svært at træne, men det er vigtigt at du selv er meget rolig og tryg. For din reaktion afsmitter smiley

• #9   19. apr 2014 Gør som Kennel HiJacks beskriver. Træn lydigheds eller apporteringsøvelser, og ignorer skyderiet! Man skal være varsom med at belønne under skudtræning, idet man hurtigt kan komme til at give godbidder for den uhensigtsmæssige adfærd.

Kommentér på:
Skudtræning

Annonce