Alene hjemme træning... Igen! + ? om varmen {{forumTopicSubject}}
Alene hjemme træning er simpelthen mit værste mareridt!
Og jeg er kommet meget sent igang med Baby.
Lavede en tråd herinde tidligere hvor jeg fik en masse gode råd!
Og det har bare gået SÅ godt!
I sidste uge, var han alene 1 time den ene dag, halvanden den næste dag, og 2 timer dagen efter.. Helt uden at pive!
Jeg ville egentlig have ventet med at øge tiden noget mere, men blev rådet til, at øge igen. Hvilket jeg fortryder!
Igår var han alene i næsten 3 timer, og på optagelserne hyler han en smule i slutningen.
Øv øv! Så må jeg jo tage et skridt tilbage.
Men jeg har lige været nede og handle, og det tager max 20 min.
Og da jeg trådte ind ad døren til min opgang, kunne jeg høre han sad og hyyylede inde i lejligheden
Øv hvor er det trælst og hvor er jeg ked af det, på hans vegne!
Skal jeg starte helt forfra med træningen? Eller hvad pokker skal jeg.
Som jeg også skrev, i den anden tråd, frygter jeg sådan, at han skal blive separationsangst!
Og så lige et helt andet spørgsmål!
Baby har jo en del pels. Og om natten kan han simpelthen ikke falde til, pga varmen... Om dagen ligger han gladeligt ude i solen og hygger sig.. Men om natten pruster han helt vildt. Han vandre rundt og kan ikke finde ro...
Hvad gør jer, med langhårs hunde, for at de ikke skal svede ihjel?
Har overvejet at klippe ham, men for filan hvor ville der ærge mig, at skulle gøre det. For jeg syntes simpelthen ikke det er pænt!
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.547
Så det kan altså have betydningen for dem og det er uden for rutinen
mar 2008
Jeg laver den samme rutine hver gang. Sætter musik på til ham, ruller gardinerne for, tager mit tøj på, kysser ham på mulen og så går jeg...
Det har været rutinen hver gang
Han bliver luftet ca 20 min inden han bliver alene, og så får han lov at ligge og slappe af, i 20 min inden jeg går.
aug 2012
mar 2008
Han spiser det ikke, før jeg kommer hjem igen. Uanset hvad det er...
aug 2012
Har hørt om nogen der har haft held med at gå tilbage når hunden peb, så hunden tror man er lige i nærheden.. Men jeg ved ikke.. Synes også den metode kan være "farlig" i form af at hunde så finder ud af man kommer tilbage når den piber, og hvad så med den dag man ikke gør..
mar 2008
Jeg vil heller ikke lære ham, at hvis han piver, så kommer jeg tilbage.. Det syntes jeg er dumt!
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
sep 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 107
Det fungerede ihvertfald for os... Håber det lykkes snart
mar 2008
Han får alt sin mad frossent.
Jeg håber der i næsten måned bliver råd til, at jeg kan købe sådan en børne plastic sandkasse, og så fylde vand i. Så han kan gå derop og køle
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
mar 2008
Men jeg kan simpelthen ikke lade være, at gøre noget ud af det. For det første er der min frygt for, at han skal bliv angst. Og for det andet, har jeg også naboer, der skal tages hensyn til
Da jeg boede på gården, sammen med min mor, var der heller aldrig problemer, fordi hundene var sammen.
Og jeg tror bestemt det har noget at sige!
Har overvejet det køletæpper. Sad og kiggede på dem igår, men jeg syntes de er noget dyre!
mar 2008
Men det er efterhånden et stykke tid siden, min dårlige samvittighed forsvandt.
Men har ikke tænkt over, om jeg var mere nervøs for, at gå fra ham idag, nu hvor han pev igår.
Alene hjemme træning... Igen! + ? om varmen