{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning... Igen! + ? om varmen {{forumTopicSubject}}

Alene hjemme træning er simpelthen mit værste mareridt!
Og jeg er kommet meget sent igang med Baby.

Lavede en tråd herinde tidligere hvor jeg fik en masse gode råd!
Og det har bare gået SÅ godt!

I sidste uge, var han alene 1 time den ene dag, halvanden den næste dag, og 2 timer dagen efter.. Helt uden at pive!

Jeg ville egentlig have ventet med at øge tiden noget mere, men blev rådet til, at øge igen. Hvilket jeg fortryder!

Igår var han alene i næsten 3 timer, og på optagelserne hyler han en smule i slutningen.
Øv øv! Så må jeg jo tage et skridt tilbage.

Men jeg har lige været nede og handle, og det tager max 20 min.
Og da jeg trådte ind ad døren til min opgang, kunne jeg høre han sad og hyyylede inde i lejligheden smiley
Øv hvor er det trælst og hvor er jeg ked af det, på hans vegne!

Skal jeg starte helt forfra med træningen? Eller hvad pokker skal jeg.
Som jeg også skrev, i den anden tråd, frygter jeg sådan, at han skal blive separationsangst!

Og så lige et helt andet spørgsmål!
Baby har jo en del pels. Og om natten kan han simpelthen ikke falde til, pga varmen... Om dagen ligger han gladeligt ude i solen og hygger sig.. Men om natten pruster han helt vildt. Han vandre rundt og kan ikke finde ro...

Hvad gør jer, med langhårs hunde, for at de ikke skal svede ihjel?
Har overvejet at klippe ham, men for filan hvor ville der ærge mig, at skulle gøre det. For jeg syntes simpelthen ikke det er pænt!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme træning... Igen! + ? om varmen
  • #1   23. maj 2014 Kan det måske være at han kan høre at det er dig der kommer? Vores kan kende lyden af min kærestes bil selvom han er nede for enden af vejen. Og så begynder de at pive, hyle og danse rundt.

• #2   23. maj 2014 Altså efter han begyndte, at finde ud af, at jeg kom tilbage, har han ikke pevet, når jeg er kommet tilbage. smiley

• #3   23. maj 2014 Jeg har oplevet at det er forskelligt hvordan og hvornår vi forlader vores herhjemme. Hun er nu temmelig uproblematisk hvad det angår, men en dag gik vi fra hende en formiddag. Totalt ude af rutine, da dagen jo startede som "vi-har-fri-og-er-hjemme-hele-dagen".. Hun hyyylede nu lige pludselig selvom hun aldrig har gjort det.. Det var HELT forkert at vi gik på den måde og på det tidspunkt..

Så det kan altså have betydningen for dem og det er uden for rutinen smiley

• #4   23. maj 2014 Jeg går hjemme, så det er altid forskellige tidspunkter han er alene på.
    Jeg laver den samme rutine hver gang. Sætter musik på til ham, ruller gardinerne for, tager mit tøj på, kysser ham på mulen og så går jeg...

Det har været rutinen hver gang smiley
    Han bliver luftet ca 20 min inden han bliver alene, og så får han lov at ligge og slappe af, i 20 min inden jeg går.

• #5   23. maj 2014 Vi smider også kiks inden vi går.. Ved ikke om det kan gøre en forskel for baby smiley

• #6   23. maj 2014 Har forsøgt med ALT lækkert.
    Han spiser det ikke, før jeg kommer hjem igen. Uanset hvad det er... smiley

• #7   23. maj 2014 Hmm nej ok..

Har hørt om nogen der har haft held med at gå tilbage når hunden peb, så hunden tror man er lige i nærheden.. Men jeg ved ikke.. Synes også den metode kan være "farlig" i form af at hunde så finder ud af man kommer tilbage når den piber, og hvad så med den dag man ikke gør..

• #8   23. maj 2014 Da jeg startede med at forlade ham, var det mest optimale jo, at nå at gå ind igen, inden han peb. Men hvis han nåede at komme til at pive, så ventede jeg til der blev stille, og så gik jeg ind...

Jeg vil heller ikke lære ham, at hvis han piver, så kommer jeg tilbage.. Det syntes jeg er dumt! smiley

• #9   23. maj 2014 Jeg plejer at give Jessie og min kat frosne rejer eller frikadeller når det er varmt. Og så sørger jeg for åbne vinduer dag og nat. Men jeg får kun morgen/formiddag sol i lejligheden så der er egentlig rimelig behageligt

• #10   23. maj 2014 Vi er også igang med vores unghund og havde en internatshund før vi også trænede det meget med. Hver gang er det på komplet random tidspunkter de begynder at hyle selvom det har gået fantastisk. Vi går bare tilbage til et par gange ud og ind af døren og så en gang eller to i 1 min og så starter vi med det igen vi er nået til, 1 time eller whatever det nu er kommet til.

Det fungerede ihvertfald for os... Håber det lykkes snart smiley - alenehjemme træning er det værste

• #11   23. maj 2014 Buch, der står sol ind i min lejlighed hele dagen smiley
    Han får alt sin mad frossent.
    Jeg håber der i næsten måned bliver råd til, at jeg kan købe sådan en børne plastic sandkasse, og så fylde vand i. Så han kan gå derop og køle smiley

• #12   23. maj 2014 Pyyyh, ja så bliver man stegt når solen står ind hele dagen. God idé med vand bad smiley

• #14   23. maj 2014 Ja Aiko, det er du ikke den første der siger. At du syntes, man gør for meget ud af det. smiley
    Men jeg kan simpelthen ikke lade være, at gøre noget ud af det. For det første er der min frygt for, at han skal bliv angst. Og for det andet, har jeg også naboer, der skal tages hensyn til smiley

Da jeg boede på gården, sammen med min mor, var der heller aldrig problemer, fordi hundene var sammen.
    Og jeg tror bestemt det har noget at sige!

Har overvejet det køletæpper. Sad og kiggede på dem igår, men jeg syntes de er noget dyre! smiley

• #16   23. maj 2014 I starten var jeg meget nervøs for at forlade ham, så det har han helt sikkert kunne mærke!
    Men det er efterhånden et stykke tid siden, min dårlige samvittighed forsvandt.
    Men har ikke tænkt over, om jeg var mere nervøs for, at gå fra ham idag, nu hvor han pev igår.

Kommentér på:
Alene hjemme træning... Igen! + ? om varmen

Annonce