{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.259 visninger | Oprettet:

Aktivering til hyrdehund {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har i nogle uger gået til hvalpetræning i DCH med min Welsh Corgi cardigan. Det har været okay, men har nu forhørt mig lidt omkring at det er godt at indrette sin træning af hunden, eftersom hvilken type den er. I dette tilfælde en hyrdehund.

Men nu har jeg søgt lidt på nettet, og har kun fundet sider der konstaterer at det er svært at aktivere en hyrdehund, og ellers tilbyder træning hvor de skal drive får, kvæg eller andre dyr. Hvilket jeg ikke har interesse i at skulle med min hund.

Så nu ville jeg lige hører, hvad andre med hyrdehunde gør, for at stimulere hundens instinkt? smiley

Håber at hører fra jer.

Cathrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering til hyrdehund
  • #1   29. jun 2014 Ganske almindelig lydighedstræning. Evt på konkurrenceniveau.
    Agility
    Spor og andre søgeopgaver.
    Problemløsning evt som nina ottosson spil.

    Det vigtige er ikke hvad man laver, men at man laver noget både hund og fører synes er sjovt.


  • #2   29. jun 2014 *ib* Said it smiley

  • #3   29. jun 2014 Har selv to hyrdehunde, og fodersøg, og ting de skal bruge hjernen og næsen på især når de er mindre.
    Svømning er også rigtig godt.

    Jeg cykler med mine, de svømmer flere gange i måneden, løber med mig 1-2 gange i ugen (3,5 km), så dyrker jeg agility med dem på konkurrenceplan.

    Når det er en ung hund, skal den mere bruges mentalt end fysisk. smiley
    Det er ikke sundt for en unghund eller hvalp at vade 5 km i en skov, eller en time op og ned af gågaden flere gange i ugen.


  • #4   29. jun 2014 Klikkertræning, spor, problemløsning, foderbolde (jeg bruger en gammel sodavandsflaskke, aktivitetslegetøj, kattenes foderbold), herudover har Lia en masse småopgaver, hun samler ting op, fylder vasketøjskurven, lægger strømper ned i skuffen osv.

    Boldleg, tag-fat, tumlen osv. er også okay, efter min mening, så længe hunden ikke stresser op over det.


  • #6   29. jun 2014 Linka er hyrdehund
    Jeg går lange ture med hende Så kaster vi pind og bold
    Søg efter foder
    Gemmeleg hvor jeg gemmer mig og hun finder mig
    Jeg viser hende fx en ting eller hendes rem Gemmer det og så skal hun finden det Det samme hvis jeg kaster en pind og hun ikke lige ser hvor den lander ,får hun lov til at søge indtil hun har snust sig frem til den
    Nu har jeg Misja som til tider går sig en tur Da ber jeg hende om at finde hende
    Det er rigtigt sjovt smiley


  • #7   30. jun 2014 DcH's program plejer nu at passe hyrderacer helt udemærket smiley Og jeg har da kendskab til et par corgier der træner det program og får rimelig meget ud af det.

Kommentér på:
Aktivering til hyrdehund

Annonce