{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.529 visninger | Oprettet:

Hvalp bider KONSTANT {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min hvalp, Eiko, er nu rundet de 6 mdr.

Lige siden han har "helt lille" har han haft tendens til at nappe - som alle andre hvalpe gør.

Han har allerede skiftet alle tænder, men bider stadig KONSTANT - virkelig konstant...

Når man hilser på ham bider han - og når man nusser ham bider ham... Men det ligner "leg", men det gør altså ondt! og er i længden ret irriterende.
Jeg føler kun jeg kan nusse ham, når han ligger og sover i en dyb søvn.

Jeg har prøvet ting som at "bytte" - give ham ting han gerne må bide i.
Så har jeg prøvet at gå fra ham - altså ignorere ham, når han bider/napper/tygger mv.
Jeg gør stadig disse ting - men det endnu ikke virket - overhovedet.

What to do.... smiley

Har i nogle "tricks" eller noget jeg kan gøre?

Mange hilsner
Pernille.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp bider KONSTANT
  • #2   17. aug 2014 Indlær nej

  • #3   17. aug 2014 Jeg havde samme problem med Chessie, da hun var samme alder.

    Hver gang hun bed/nappede, sagde jeg NEJ og gik min vej. Så lærer hun, at alt det gode og sjove forsvinder, når hun bider/napper.


  • #4   17. aug 2014 OKay... Mange tak skal I have! smiley Det er også det jeg prøve - men må bare blive ved og være mere konsekvent.

  • #7   17. aug 2014 Lige præcis smiley
    Mange tak - så ved jeg, at jeg går i den rigtige retning...


  • #10   17. aug 2014 Og hvad gør man så, den dag man vil lære hunden at få vist tænder?
    Man har jo allerede lært den, at berøring af snuden/at man holder omkring snuden er en straf. Den vil forbinde det med noget negativt. Det samme som når man vil lære den at få kigget ører. Igen er det forbindet med straf og derved noget negativt.

    Muligt at det hjælper på napperi, men som Isabelle siger, risikerer man en hund der er utryg og har mistillid. Det er der da ingen der ønsker, er der?

    Jeg kan forstå voldsomme metoder, hvis vi snakker liv eller død i forbindelse med bid. Men det her er altså bare en hvalp der er glad og tror, at den må bide i sine mennesker. Hvorfor skal den direkte straffes for noget, den har lært hele livet, gennem leg med sin mor og søskende?


  • #16   17. aug 2014 Den Vark skriver er også brugbar..

    Læser du så også at hun efterfølgende har haft svært ved at kigge bisser? Hvad brugbart er der så lige ved den metode?


  • #18   17. aug 2014 "Iøvrigt ingen børn der har taget skade af at få en fortjent røvfuld"

    Og hvem vurderer så, at den er fortjent? Tror du ikke, at forældre der tæsker deres børn på daglig basis mener, at det er fortjent? Og det vil du seriøst påstå ikke skader barnet? Holy fucking Christ....

    Jeg tror der findes et barn eller tusinde, der vil være grusomt uenig i dén udtalelse.


  • #19   17. aug 2014 En ting er, at man vælger at tilføre hunden et ubehag for at regulere adfærd - det må man jo selv om.

    Men jeg vil altså opponere mod, at nap i ørene og fastholdelse af snude er noget hunde gør ved hinanden.

    En helt andet ting som jeg har undret mig over længe er, at bideri altid sættes i forbindelse med hvalpetænder og tandskifte.
    Jeg tror personligt ikke på, det handler om det overhovedet. Jeg kan ikke finde noget belæg for de ofte omtalte kløende tænder. Til gengæld kan jeg finde belæg for både kommunikation og for en måde at tilegne sig erfaring med omgivelserne. Det er leg - men det er jo selvsagt ikke så hulens hensigtsmæssigt når det er os mennesker, det går ud over.

    Der er mange veje til Rom - og det varierer ganske betydeligt afhængigt af, hvilken hund man sidder med.
    Jeg har med samme race både kunne nøjes med en lille AH-lyd for at løse problematikken og været i helvede og tilbage i månedsvis uden den store succes.

    Det eneste, jeg i virkeligheden kan give videre er at minde om at hunde gør, hvad der kan betale sig.
    Føler en hund den mindste gevinst ved en adfærd, så gentager de den - og menneskers fysiske reaktioner på en lille tur med gummerne anses af mange hunde som værende det sjoveste i verden....


  • #20   17. aug 2014 Nå ja - så må jeg nok sige, at jeg tror mennesker at mennesker får mest succes med at opfører sig som mennesker i stedet for at forsøge sig som hunde smiley

  • #21   17. aug 2014 Og jeg kan så blive ved.... Pinning er noget hunde bruger som kommunikation. Det er langt mere mentalt end fysisk den irettesættelse foregår - og derfor skal man heller ikke forvente at hunden får det samme ud af en menneskelig efterligning..

  • #24   17. aug 2014 Men vi er enige om at det KAN komme deraf.

    Vi må også tænke på at vi lever i 2014 og en gedigen røvfuld er bare ikke løsningen på særlig meget mere. Så meget klogere er de fleste heldigvis blevet.


  • #25   17. aug 2014 Bugsy - Det er jo netop derfor jeg spørger, hvem der afgør hvornår det er fortjent? Slår man sit barn (eller nogen anden) er det vel ofte fordi man mener det er fortjent.

    Der er sgu også en verden til forskel på stuearrest og vold.


  • #26   17. aug 2014 Jeg vil lige tilføje at vold måske godt kan være en løsning for nogle.

    Men helt ærligt. Hvem vil have respekt i form af frygt for at få tæsk? Jeg ser derimod en afstandstagen, især når det gælder børn og det kan man jo ikke bebrejde dem. Ja jeg gad det godt nok ikke.


  • #27   17. aug 2014 Jeg tror ikke på, at vold løser nogle problemer på den bedste måde - hverken ved hunde, børn eller nogen anden. Det virker da helt sikkert i mange situationer, men det er aldrig den bedste løsning.

  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #28   18. aug 2014 Er helt enig med Vark. Begå aldrig den fejl som Bugsy opfordrer til, du skader hunden i det lange løb.
    Og hvorfor vælge vold når man kan afrette på så mange andre og mere behagelige metoder for både hund og menneske smiley




Kommentér på:
Hvalp bider KONSTANT

Annonce