{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

Når min hvalp bider.. {{forumTopicSubject}}

jeg har en hvalp på knapt 4 mdr. som er meget glad for at bide i fingre og tæer. Det er altid på en legene måde, men tit for voldsomt til at jeg synes det er sjovt. f.eks. har hun givet mig næseblod ved at springe op og bide mig i næsen.
Så mit spørgsmål er, hvor meget jeg skal lade hende lege, før jeg siger fra, og hvordan jeg skal sige fra når hun bider for hårdt, eller springer op og napper.

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når min hvalp bider..
  • #1   23. okt 2014 Når hun bider piver du - HØJT!!!
    Hun gør det fordi at det gjorde hun med søskende.. En leg der ligger langt tilbage hvor de øver sig på deres voksne liv som "ulv" smiley
    Ser du hvalpe der leger skriger de op hvis en af de andre bider for hårdt - og det er netop det du skal gøre smiley

    Husk aldrig at skæld ud, men ignorere uønsket adfærd, og beløn den ønskede adfærd.. Så slipper hun når du piver så ros hende

    Derudover må du give hende en anden mulighed - nemlig at lege med legetøjet sammen med dig smiley


  • #2   23. okt 2014 godt svar vickiewitt smiley

  • #3   23. okt 2014 Mange tak, det vil jeg prøve :)!

  • #4   23. okt 2014 Bukker og takker smiley

    Det var noget af det første vi lærte på min uddannelse smiley
    Synes det er så vigtigt at lære hundens sprog.. Og vi har med fordel brugt det på vores egne hvalpe smiley


  • #6   23. okt 2014 Det har jeg nu aldrig stødt på.. De fleste ville da stoppe op og tænke "hov, hvad var det"? smiley
    Alle er selvfølgelig ikke ens, prøv hvad der fungere bedst for dig.


  • #10   23. okt 2014 Nej vi er ikke hunde - men vi bliver nød til at kigge på hundenes sprog og dermed også forstå hvordan vi kan forbedre kommunikationen med dem..
    Efter min læring på studier har jeg lavet små eksperimenter.. Og tro det eller lad være, mine hunde reagere faktisk super godt når jeg "snakker hundsk" smiley
    Dsv med kropssprog og mimik, minimal lyd..

    Maj-Britt: Vi behøver heller ikke være enige - jeg ved bare hvad der har fungeret super godt for os smiley


  • #11   23. okt 2014 Jeg er enig med vickiewitt rent teoretisk, men det virkede bestemt ikke i praksis herhjemme. Bodil blev bare endnu mere vild og bidende, hvis vi sagde lyde når hun begyndte på den vilde leg. smiley :D Lad os håbe det virker for dig, Nete.

    Hvis ikke kan mit svar måske bruges smiley : Herhjemme rejste vi os roligt, men i det samme hun begyndte at bide. Legen stoppede simpelthen, hvis hun bed i os. Så ignorerede vi hende lidt og så legede vi videre bagefter - samme tur igen, hvis hun bed mere. Det virkede upåklageligt og jeg tror der gik mindre end 14 dage fra vi indførte denne metode, til hun helt stoppede med at bide i os. Jeg lærte hende det ikke, men i dag henter hun selv, midt i vores leg, noget hun kan bide i, hvis lysten melder sig, for hun er klar over, at vi ikke vil lege, hvis hun bider i os smiley


  • #12   23. okt 2014 ... jeg skal self. ikke kunne sige om det skyldes at vi bare er ekseptionelt dårlige til at tale 'hundsk', så ingen hund i verden har en jordisk chance for at forstå vores hyl smiley :D smiley

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #15   23. okt 2014 Pivelyden virkede ikke her, nærmest omvendt. Men hver hund, forskellig metode.
    http://m.youtube.com/watch?v=ZKjk84OkzcI


  • #16   23. okt 2014 Har selv en hvalp på 15 uger og det bideri vidste jeg skulle stoppes så hurtigt som muligt:-) Hos mig virker det at sige "aaa-aaa", og enten stoppet et stykke legetøj ind i gabet på hende eller som mange andre skriver droppe kontakten til hende.
    Det er tydeligt at det virker, min kæreste vider hun stadig da han ikke har brugt samme metode smiley
    Heldigvis bliver hun bedre og bedre som hun bliver ældre kan jeg mærker:-)
    Med hensyn til hundesprog, så er det tydeligt at hun reagere når jeg bruger det, det er ret sjovt at se at det faktisk virker!


  • #17   25. okt 2014 Vi bruger at ignorere ham når han gør det (også 4 mdr) eller gribe er tyggeben som han så straks kaster sig over - lære ham at det må han gerne bide i, men ikke fingrene. smiley

Kommentér på:
Når min hvalp bider..

Annonce