793 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Unghund skaber sig, når vi har gæster Unghund skaber sig, når vi har gæster

Hej,

Vi har den her gravhund/border terrier hanhund på 7 måneder - han er rigtig sød, glad for alle mennesker og en rigtig bandit. smiley

Men vi har et lille problem, som vi ikke helt ved hvordan vi skal komme ud af igen.
Når vi får gæster, så bliver Viktor selvfølgelig glad, og vil hilse og det gør folk også - men allerede der, så starter gøeriet, og det stopper først når gæsterne er taget hjem.
Vi har forsøgt alt muligt - aflede med legetøj og kødben, men så snart man kigger væk og over på gæsten så starter det forfra. Så har vi prøvet at lukke ham i haven/ind på et andet værelse, for at han lige kan falde lidt til ro. Så snart han kommer ud igen, så er han lige så vild.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad vi skal gøre - og jeg har snart fødselsdag, hvor vi bliver en 10 stykker, og jeg frygter bare for, at han skal stå og gø, så folk for hovedpine (Det skulle ikke første gang). smiley

Jeg ved ikke helt hvor det er gået galt - han er god til at forstå et NEJ - vi har gået til hvalpetræning med ham - og regner med at starte til unghundetræning i det nye år.

Har I et godt råd til mig? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghund skaber sig, når vi har gæster
  • #2   29. okt 2014 Vi har forsøgt at ignorere ham - men tror gæsterne bliver træt af ham til sidst.

Så når han starter igen, så skal vi sætte ham væk igen med det samme og ikke forsøge med NEJ osv først?

• #4   29. okt 2014 væk hver gang han begynder på at gø, også selvom det er få minutter siden han er kommet tilbage.

• #5   29. okt 2014 Det må vi forsøge - nogen gange når han er op og køre, så løber han fx hen efter sit legetøj når vi rejser os for at sætte ham væk. Har han så glemt hvorfor han bliver sat væk, når det ikke sker på sekundet?

• #7   29. okt 2014 prøv evt at have ham i snor, mens i har gæster, så kan han ikke løbe væk, og i kan nemt føre han til time out.

• #9   29. okt 2014 Det har I ret i - det vil vi prøve - også selvfølgelig gør ham godt træt inden gæsterne kommer smiley

• #11   29. okt 2014 Jeg forstår simpelthen ikke ideen i det i kalder time out smiley for mig er det en fjollet og tidskrævende ting at begynde på;) min løsning ville være snor på og stop alt optræk til stress, det vil sige stop hunden før den begynder at gø, hold den tæt til dig og hav et godt ben klar som den kan slappe af med;)

• #12   29. okt 2014 Problemet er at han er ligeglad med et godt tyggeben mv - han bider lidt i det, smider og starter forfra med gøeriet.
    Har også prøvet at tage hans kurv hen til bordet, så han kan være med men det er heller ikke fordi det hjælper så meget.

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #14   29. okt 2014 Hos os virker timeout rigtig godt smiley Og det skal være konsekvent hver gang han begynder.

• #15   29. okt 2014 Vi forsøger at være mere konsekvent med at sætte ham væk - også vente til at han er stille før han kommer ud igen.

• #17   29. okt 2014 Camilla,jeg ville prøve med en beskæftigelse til ham eksempelvis en klov eller kong med lækker mad i ,frys den og når gæsterne har hilst,giv ham den og så kan han ligge sammen med jer også slappe af med den.. Bare et forslag smiley

• #18   29. okt 2014 Det er ikke tyggeben der skal bruges, brug et rigtigt ben, fx et suppeben smiley
    Hvis man skal bruge time out til noget brugbart, det vil sige hvis hunden skal lære noget af det, så er timing enormt vigtigt, det vil sige i samme sek hunden gør noget man ikke ønsket skal den lukkes ude;) det er simpelthen ikke muligt;) en hund tænker ikke over noget, det vil sige, den kan ikke bruge tiden den er lukket væk i til noget, den står ikke og tænker, ok jeg bliver lukket væk når jeg bliver vild, altså må jeg hellere lade være med at blive vild;) så derfor er time out ikke brugbar, med mindre at man fanger hunden i samme sek den gør noget uønsket, i dette tilfælde altså i samme sek den bare tænker på at blive vild, og så er det ikke det at blive lukket væk der virker men det at blive stoppet i adfærden smiley
    Derfor er time out fjollet, det virker ikke som folk tror det gør og at forhindre uønsket adfærd fx ved at have hunden i snor virker betydelig hurtigere og bedre:)
    Hunde skal ikke "straffes" de skal korrigeres i deres adfærd;)

• #21   29. okt 2014 Jeg må ud og se om jeg kan finde noget lækkert til ham. For det er jo hyggeligst hvis han bare kunne chille med noget lækkert - og være stille - og vi andre så kan have en hyggelig aften.

Tak for jeres gode råd smiley

• #22   29. okt 2014 Har et vennepar, hvis gravhund også bare står og gøer når der er gæster eller de har ham med på besøg. Han stopper virkelig ikke, det er ret underligt og jeg har prøvet at komme med forskellige tiltag også. Det absolut eneste, der virker er at de har ham i snor. Det er lidt underligt for han gør ellers ikke hverken i have eller når vi går hundeture sammen

• #23   30. okt 2014 Tror også det har noget med racen at gøre - nogen gør bare mere end andre. smiley

Tror han kommer i snor næste gang også med et lækkert ben.

Kommentér på:
Unghund skaber sig, når vi har gæster

Annonce