Unghund skaber sig, når vi har gæster Unghund skaber sig, når vi har gæster
Hej,
Vi har den her gravhund/border terrier hanhund på 7 måneder - han er rigtig sød, glad for alle mennesker og en rigtig bandit.
Men vi har et lille problem, som vi ikke helt ved hvordan vi skal komme ud af igen.
Når vi får gæster, så bliver Viktor selvfølgelig glad, og vil hilse og det gør folk også - men allerede der, så starter gøeriet, og det stopper først når gæsterne er taget hjem.
Vi har forsøgt alt muligt - aflede med legetøj og kødben, men så snart man kigger væk og over på gæsten så starter det forfra. Så har vi prøvet at lukke ham i haven/ind på et andet værelse, for at han lige kan falde lidt til ro. Så snart han kommer ud igen, så er han lige så vild.
Jeg ved ærlig talt ikke hvad vi skal gøre - og jeg har snart fødselsdag, hvor vi bliver en 10 stykker, og jeg frygter bare for, at han skal stå og gø, så folk for hovedpine (Det skulle ikke første gang).
Jeg ved ikke helt hvor det er gået galt - han er god til at forstå et NEJ - vi har gået til hvalpetræning med ham - og regner med at starte til unghundetræning i det nye år.
Har I et godt råd til mig?
mar 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 53
Så når han starter igen, så skal vi sætte ham væk igen med det samme og ikke forsøge med NEJ osv først?
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 734
mar 2014
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 734
mar 2014
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2014
Har også prøvet at tage hans kurv hen til bordet, så han kan være med men det er heller ikke fordi det hjælper så meget.
apr 2013
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
mar 2014
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 108 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.127
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Hvis man skal bruge time out til noget brugbart, det vil sige hvis hunden skal lære noget af det, så er timing enormt vigtigt, det vil sige i samme sek hunden gør noget man ikke ønsket skal den lukkes ude;) det er simpelthen ikke muligt;) en hund tænker ikke over noget, det vil sige, den kan ikke bruge tiden den er lukket væk i til noget, den står ikke og tænker, ok jeg bliver lukket væk når jeg bliver vild, altså må jeg hellere lade være med at blive vild;) så derfor er time out ikke brugbar, med mindre at man fanger hunden i samme sek den gør noget uønsket, i dette tilfælde altså i samme sek den bare tænker på at blive vild, og så er det ikke det at blive lukket væk der virker men det at blive stoppet i adfærden
Derfor er time out fjollet, det virker ikke som folk tror det gør og at forhindre uønsket adfærd fx ved at have hunden i snor virker betydelig hurtigere og bedre:)
Hunde skal ikke "straffes" de skal korrigeres i deres adfærd;)
mar 2014
Tak for jeres gode råd
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
mar 2014
Tror han kommer i snor næste gang også med et lækkert ben.
Unghund skaber sig, når vi har gæster