Råd og vejledning til renlighedstræning søges! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige fået en hvalp! Hun er 10 og en blanding mellem dsg og cavalier. Både min kæreste og jeg er vokset op med hund, men det er første gang vi har vores egen.
Her kommer så problemet: Vi er usikre på hvordan vi får hende gjort renlig! Vi har haft hende siden onsdag den 3.12.14 og det er kun lykkedes at tisse udenfor 2 gange. Vi tager hende ud efter hun har spist, sovet og leget, men lige lidt sker! Indtil vi kommer ind, så gør hun det. Vi prøver at reagere på at hun snuser og går rundt om sig selv, men vi synes det er vildt svært, fordi det går så hurtigt.. Gode råd, tips, tricks eller noget der kan give os ro i sindet modtages med kyshånd!
// Mollies frustrerede ejere.
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 220
dec 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19
dec 2014
apr 2006
apr 2006
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 965 Svar: 18.281
I skal finde en område hvor I står lidt på samme sted, men hvor hun kan snuse lidt rundt, et område hun bliver tryg ved ... Ikke for mange nye indtryk, for det er med til at forstyrre, og gør hende måske lidt utryg, derfor gør hun det inde for det er det sted hun lige nu kender bedst...
Ude må hun gerne kede sig lidt ...I skal blive ude til hun gør det hun skal og så skal I have de bedste godbidder ved hånden og rose hende til I selv synes det lyder helt tosset ....
Det er træls og det er koldt lige nu, men det er vilkårene....
Når hun alligevel gør det inde så siger I intet .... ingen skæld ud eller mærkelige øv lyde ... bare ignorer og tør op ..... skælder I ud inde tror hun det er fordi hun overhovedet tisser, hun ved ikke det er fordi der er forskel på ude og inde, endnu, så begynder hun bare at holde sig helt, også ude, til hun bare ikke kan mere, og så kommer det når hun ikke kan holde på det mere også selvom det er lige efter man er kommet ind. ...
Men hun finder hurtigt ud af hvor glade og søde I bliver når hun gør det ude og forbinder det dermed med noget godt.
Om natten sover hun ved siden af jer, mine har haft en forhøjning bygget op om kurven, jeg havde tøj og sko parat, lige så snart mine rørte på sig så på med trøjen, og skoene, hunden på armen inden den slev kom ud af kurven og så ud i kulden ....
Nogle sover igennem 5-6 timer hurtigt, andre tager sin tid ...
Tror den hurtigste jeg havde renlig var 11 uger, den længste det tog 4 måneder (til hun var ½ år ) ...
dec 2014
Det synes jeg også vi gør. Det med at skælde ud gør vi heller ikke, det har jeg nemlig også læst andetsteds. Hvor længe kan man blive stående ude? Jeg har prøvet at stå ude 10 minutter hvor hun bare pev og skrabede på døren? Vi holder os til terrassen og det er uden snor. Men hun VIL BARE IKKE /:
I kan nok høre jeg er fortvivlet, er bare bange for jeg gør det forkert..
dec 2014
Med hensyn til at sove har hun klaret det super flot! Og har ikke tisset mellem 22.30-4.30. Og det var så 4.30 i morges hun gjorde det ude første gang. Hun fik skamroser og godbidder, men har tisset inde 8 gange i dag. Pyha, mon jeg overhovedet får hende det lært?
feb 2011
det med terrassen synes jeg så er en dårlig ide, som du selv kan fornemme er hun ret klar over hvor døren ind til trygheden er ...
Kan I ikke finde et sted i nærheden, hvor der er lidt græs og hvor der alligevel ikke sker for meget ....
Da jeg fik min yngste var det i august 2011, de med god hukommelse kan huske at august OG september regnede væk det år
Jamen alt efter hvor heldig man er så kan man skulle være ude alt fra få minutter til ja måske ½-1 time ... jo mere tålmodighed i starten jo hurtigere kommer det.
I gør det rigtige (men gå længere væk fra boligen) men det tager den tid det tager ...
dec 2014
dec 2014
Lige pt ligger hun ved siden af mig med begge ben i luften - man kan ikke andet end elske de her skabninger
Tak for de gode råd - keep'em coming
feb 2011
Det lyder til at jeres nok hurtigt skal komme efter det om natten, og da hun jo lige har sovet længe, så kan du måske der nøjes med terrassen for der gør hun det nok hurtigt for hun skal meget , men ellers ja så prøv at komme længere væk ...
sep 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 579
Jeg tænker at hun måske skraber på døren fordi det er koldt - det kan jo også være det, at hun simpelthen fryser, der forstyrrer hende så hun ikke kan koncentrere sig om at tisse. Jeg ville tage hende ud af hoveddøren og ned på gaden HVER gang hun skal ud - det er hårdt - men sådan er det at ha' hund på 2. sal. Så lærer hun, tror jeg, ret hurtigt også at den dør er udgangsvejen og den hun skal give lyd ved senere hen. Det gjorde vores Bodil i hvert fald
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.905
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
Og ja så ud samme sted hver gang.
Mht mad- sådan en lille hvalp skal have mad mere end 2 gange i døgnet. 3-4 gange i døgnet er mere passende. Og med en madglad hund så sørg for at bruge godbidderne som belønning når der tisses udenfor
Og tror du skal give mere mad hvis den virker sulten.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
dec 2014
Råd og vejledning til renlighedstræning søges!