{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  små hunde og lydighed...
  • #1   4. sep 2006 jo, men de små hunde er bedre til at adlyde end store
    smiley smiley


  • #2   4. sep 2006 hæhæ, Mona lige mine ord..........eeej, tror det er fordi de små hunde er nemmere at hjemmetræne......med de rigtige "værktøjer"..

  • #3   4. sep 2006 kan godt tænkes, I har ret i, at der er mange der vælger ikke at gå til træning med deres små hunde, fordi de virker til at være nemmere at styre, og så vil der jo selvfølgelig heller ikke deltage så mange små hunde i konkurrencerne;-)

  • #4   4. sep 2006 er ikk enige i at små hunde er nemmere at opdrage de kan være 100 gange mere stædige end en stor hund tor bare mange at de små hunde ligger hjemme i sofan og får deres vilje for så længe de gørdet er de ikk noget problem

  • #5   4. sep 2006 Mona- Neeej
    Folk har desværre den holdning at små hunde ik har behov for træning.....Jeg har en cocker, og han er faktisk den mindste hund på vores hold. Hvilket også undrer mig


  • #6   4. sep 2006 men uanset om de små er nemme eller svære at styre, så undrede jeg mig nu over at man ikke så dem ved konkurrencen, men det kan også tænkes at dch's lydighedskonkurrence er mest henvendt til de lidt større hunde, da hundene bla. skulle feltsøge på et areal med ret højt græs, og så er det jo ikke nemt at være lavbenet;-)
    ved ikke hvordan konkurrencerne er bygget op ved dkk eller om der er flere små hunde der deltager i deres lydighedskonkurrencer...


  • #7   4. sep 2006 mange af dem fra DCH foretrækker labrador og schæfer o.lign. da de er rimlig lærenemme, derfor ser man flest af dem...

    Jeg hører osse tit trænerne sige, ''ja, den race er ikke så nem'' osv. men det er ikke rigtigt en lille kan lære det samme som en stor.... og selve træningen har alle hunde godt af og deres ejere..


  • #8   4. sep 2006 Enig Mette

  • #9   4. sep 2006 Jeg syntes det er en hver hunds ret at komme til hundetræning og jeg går derfor med begge mine. Jeg ærger mig over at der ikke er flere med mindre hunde der går til hundetræning med dem da det ofte giver mindre racer et ry for at være hystriske - fordi de ofte ikke er vant til at omgå størrer hunde.

    Men det skal da siges at på hvalpeholdet i begisk hyrdehunde klubben i Odense hvor jeg går er der 3 chihuahuaer på.. Godt gået siger jeg bare!!


  • #10   4. sep 2006 er helt enig i at små hunde også bør gå til træning, og miki træner i øjeblikket både ved dch og dkk, men tænkte bare om han så ikke kunne deltage i lydighedskonkurrencer senere (hvis han bliver dygtig nok) fordi han er en lille hund, men nu kan jeg prøve og se i weekenden når dkk holder dm i lydighed, så kan det være der er flere små hunde med også:-)

  • #11   4. sep 2006 Mine må da lege med alle hunde. Jeg må indrømme jeg er forsigtig med muskelhunde racer men hvis bare de er flinke må de gerne lege med dem. I dag har de leget med en brun dobberman ved navn Eddie..

  • #12   4. sep 2006 I 1970erne vandt en mand guld og sølv i verdensmesterskaberne i lydighed, med sine to Papillioner ; )) mod alle de mere "lydige" racer ; ))

  • #13   4. sep 2006 Starte til trænning med Louie her i september (hvis hende damen nogensinde ringer til mig) og regner bestemt med at fortsætte når hvalpeholdet er ovre!! Små hunde har lige¨så meget brug for trænning som en stor hund!!

  • #14   4. sep 2006 Selvføgelig er der også plads til små hunde til dch-lydighedskonkurrencer. Jeg synes bare at vi ser alt for få. Så hvis det er der lysten er, så er det da bare med at arbejde for det.
    Var det i Skive du kiggede på feltsøg ? Beskrivelsen passer ret godt på den konkurrence jeg var med til at dømme !


  • #15   4. sep 2006 Ole R.: Ja, hvordan gik det for gravhunden, kunne den klare sig i græsset??

  • #16   4. sep 2006 Den fik faktisk begge genstande. Den sidste var på vej ind da tiden var gået, og så får den lov til at gøre indbringningen færdig, og får fuld point for genstanden.
    Så godt gået med de små ben i den høje bevoksning :-))


  • #17   4. sep 2006 Jeg smutter nu da jeg skal træne hold kl. 19, men kigger ind senere !

  • #18   4. sep 2006 Ok, Ole, det var da rigtigt flot... Venter og ser med miki til han bliver lidt ældre, om han bliver dygtig nok;-) men ellers kunne det også være sjovt at prøve agillity...

  • #19   4. sep 2006 Træner med Mille 1 gang ugenligt og det har jeg nu gjort i 5½ år :o)

    I vores klub træner der mange små hunde på hvalpeholdene, men når de så har haft hvalpetræningen, så stopper mange, for så har de lært det grundlæggende. Sådan tror jeg det hænger sammen.

    Tror også, at mange med små hunde træner for hunden og hyggens skyld, men undlader konkurrencer, da det ikke er de fleste små hunde, der er så suveræne altid *SS*


Kommentér på:
små hunde og lydighed...

Annonce