{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Hvor tit træner i? {{forumTopicSubject}}

Ja simpelt spørgsmål.
Hvor tit træner i med jeres hund?
Hvor lang tid træner i pr gang?
Træner i mere end 1 gang dagligt?
Hvad træner i? (Udover tricks.)
Stopper i først når hunden mister interessen i træningen?

Jeg er begyndt og træne en del mere med Liva. Bla impulskontrol.

Kender i nogle gode impulskontrol træninger?

Jeg Kan uanset HVAD jeg gør ikke få Liva til og stoppe med og hoppe op ad folk.
Hvis jeg f.eks. kommer hjem springer hun op og jeg ignorer hende indtil hun er faldet til ro.
Men skinnet bedrager tit. Selvom hun virker til slappe af, køre hun i løbet af 0,5 op i det høje gear igen. Ignorer hende igen, men det virker bare som en ond cirkel, som hun ikke lære noget af.
Hvad kan jeg gøre ud over og ignorer hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit træner i?
  • #1   6. mar 2015 Hvor tit træner i med jeres hund? -dagligt.
    Hvor lang tid træner i pr gang? -5 min - 9 -10 timer(hvis vi er afsted en hel dag.Men der ligger de jo i bilen en del af tiden..
    Træner i mere end 1 gang dagligt? -Ja
    Hvad træner i? (Udover tricks.) -Spor, lydighed, felt, rondering, C, WP, AG, Løb, Cykel, frisbee, osv.


  • #5   6. mar 2015 Jeg træner flere gange dagligt.
    Vi træner mellem 5 minutter ad gangen til 30 minutter ad gangen afhængig af hunden.
    Vi træner lydighed, spor, problemløsning og træk herhjemme.
    Derudover går jeg i klubben en gang om ugen med den store hvor vi også træner c-arbejde og rondering.


  • #6   6. mar 2015 Jeg synes det er svært at sætte tid på. Vi træner indkald/impulskontrol dagligt på vores ture, derudover tricks hjemme 5-10 min. Ca 3 gange om dagen. Derudover finde godbidder/foder og problemløsning/aktiveringsting. Vi træner også at Mika ikke må hoppe op...vi har trænet på samme måde som dig, det er blevet meget bedre, nogle gange hopper hun bare op i luften uden at hoppe op af os, fordi hun ved hun ikke må smiley hvis jeg kan se at hun er ved at hoppe op, skal jeg bare løfte pegefingeren så gør hun det ikke...hun ved godt det er et no go, men kan ikke altid styre det. Tror bare det tager den tid det tager, vi er godt på vej efter 4 måneder, men det er lang fra perfekt smiley Jeg har planer om at tage "kørekort til hund", som jeg tror til at starte med vil være super for os, der trænes bl.a jo også en del impulskontrol, men har grundet nogle dumme arbejdstider endnu ikke kunne starte...håber på det næste hold passer bedre med tiderne smiley

  • #7   6. mar 2015 Hvor tit træner i med jeres hund? '
    Det er forskelligt, men ca. hver anden dag
    Hvor lang tid træner i pr gang?
    Det kommer an på så meget, men ca 15 min
    Træner i mere end 1 gang dagligt?

    Hvad træner i? (Udover tricks.)
    Lydighed, spor, cykel ...
    Stopper i først når hunden mister interessen i træningen?
    nej, jeg stopper når jeg er tilfreds med det vi har trænet, hvilket ofte er langt før hunden bliver træt


  • #8   6. mar 2015 Hvor tit træner i med jeres hund? jamen jeg træner dagligt når jeg føler for det og jeg kan se hun har masser af energi så hun kan få brugt det.

    Hvor lang tid træner i pr gang? jamen det tager jeg ikke tid på, jeg træner til jeg syntes det er okay og hun lytter, og så stoppe vi mens legen er god!

    Træner i mere end 1 gang dagligt? det er forskelligt, men ikke normalt, vi træner når vi føler for det! smiley

    Hvad træner i? (Udover tricks.) lydighed da vi skal til konkurrence om 2 uger, så vi skal jo lige have trænet. men ellers jagt øvelserne så jeg holder hende ved lige for min far smiley

    Stopper i først når hunden mister interessen i træningen? jeg stopper mens legen er god, så det ikke ender med at vi slutter dårligt af. smiley


  • #9   6. mar 2015 Sikke en masse dejlige svar smiley Vil helt sikkert tjekke det der Kørekort til hund ud.
    Der er en DEL ting som Liva ikke har lært endnu.


  • #10   6. mar 2015 Hver gang vi går tur, men går til dicideret træning 1 gang i ugen smiley

  • #11   6. mar 2015 Vi træner hver dag 30 min til en time
    2 gange i uger er vi afsted til hold træning af 1 t 30 min


  • #12   6. mar 2015 Skal man være medlem af DKK for og tage Kørekort til hund?
    Er det kun for DKK hunde?


  • #18   6. mar 2015 Det koster så vidt jeg husker 475 kr. for et års medlemskab i DKK smiley

  • #21   6. mar 2015 Træner dagligt kontaktøvelser, rally, forskellige små agillity ting som f.eks slalom, dirigering. Træner tricks og derudover i klub to gange om ugen med den ældste.

  • #22   6. mar 2015 Hvor tit træner i med jeres hund?
    Dagligt, derudover går jeg til rally om lørdagen, agility om mandagen og svømning om onsdagen med hende.
    Hvor lang tid træner i pr gang?
    I det daglige træner jeg i løbet af en tur, når det lige falder mig ind, tænker ikke videre over det smiley
    Træner i mere end 1 gang dagligt?
    Træner som sagt løbende på turene, og vi går tre ture om dagen.
    Hvad træner i? (Udover tricks.)
    Træner faktisk ikke rigtig tricks. Jeg træner mest pladsposition, da det simpelthen er Coco's største udfordring i livet... Derudover indkald, og så balanceøvelser, hvis vi kan komme afsted med det. En sjælden gang imellem laver vi nogle rallyøvelser smiley
    Stopper i først når hunden mister interessen i træningen?
    Man skal jo helst stoppe, når det går aller bedst, det er selvfølgelig svært at bedømme, men efterhånden kender man jo sin hund, og så sørger man for at stoppe, når hunden har haft en kæmpe success smiley


  • #23   6. mar 2015 Det variere meget her alt efter hvad jeg laver, men har 2 border collier, så ret tit, grænsende til dagligt. Vi kan godt have en dag hvor vi slapper totalt af i ny og næ.

    Albert er rallyhund på konkurrenceplan, var med til DM sidste år og skal forhåbentlig med igen i år. Derudover er han med ude og lave lidt eftersøgning i ny og næ, lidt feltsøg og spor, men kun på hyggeplan.

    Icon hyrder jeg får med og løber agility ved siden af. På et tidspunkt skal Icon stille til hyrdeprøve og efter det tager vi nok mere fat på ag, men lad os nu se hvor det ender smiley

    Dagene er godt fyldt ud her smiley


  • #24   8. mar 2015 Hvor tit træner i med jeres hund?
    Træner med begge dagligt så vidt det er muligt. Bare de får mindst fem minutter. det er målet.

    Hvor lang tid træner i pr gang?
    Det variere og afhænger af hvad vi træner.

    Træner i mere end 1 gang dagligt?
    Nogle dage kun en enkelt gang, andre gange flere.

    Hvad træner i? (Udover tricks.)
    Nu er tricks en vigtig del af vores træning, da jeg bruger dem begge til freestyle. Ellers træner jeg lydighed, rally og agility med dem.

    Stopper i først når hunden mister interessen i træningen?
    Nej,


  • #25   8. mar 2015 Flødebollen - Kender du til forskellige kontaktøvelser ? jeg tror det vil være et super sted for dig og Liva at starte. Og man bygger så meget nemmere videre på gode øvelser, bla selvkontrol, når kontakten er i orden smiley

  • #26   8. mar 2015 labsen. ja vi træner rigtig meget kontakt og impuls øvelser da som du siger vil være rigtig godt for Liva. jeg spørg lidt ind til det fordi jeg har oplevet her efter jeg er begyndt og træne mere at Liva kan blive lidt stresset af det. i går satte hun sig og tissede på gulvet foran mig da vi var færdige.

  • #27   8. mar 2015 Måske er det lidt overvældende for hende. Det kunne måske hjælpe at skære gentagelserne lidt ned og så slutte helt roligt af, men at sætte dig ned og kæle hende imens du taler helt roligt til hende.

  • #28   8. mar 2015 hvad mener du med gentagelser?

  • #29   8. mar 2015 Jeg tror du skal se på Liva som en lille bitte hvalp, der ikke kan rumme så meget smiley Så når du har belønnet hende for 2-3 gange kontakt, så afbryd træningen, sæt dig ned og stryg hende over pelsen helt roligt. På den måde tror jeg meget bedre hun optager træningen og så kan du langsomt bygge på i tid.
    Hvis vi skal sætte tid på, så måske kun træn med hende 1 minut ad gangen, men gør det til gengæld flere gange om dagen.


  • #30   8. mar 2015 okay på det måde. jeg jeg nusser hende meget. specielt mellem ti skifter øvelser. det er nogle få øvelser vi pt arbejder på. men hun hopper rundt som en hoppebold når hun ikke mener det har hurtigt nok. jeg bruger meget klikker til hende da jeg synes hun reagere godt på den træningsform.

  • #31   8. mar 2015 sorry for mine stavefejl. har ikke vænnet mig til min nye telefon endnu smiley

  • #32   8. mar 2015 Fedt at du bruger klikker. Det er også den træningsmåde jeg bruger til mine hunde.

    Hvis hun er meget vil når I træner, kan du med fordel også træne ro. Sæt dig ned på gulvet og beløn Liva for at være helt rolig. Så længe hun er vild, så ignorer du hende blot (ikke sige noget) men lige så snart hun er rolig, så beløn hende med en lækker guf.

    Hvis du kan stoppe træningen inden hun kører op, så vil det være super. Og så lige så stille forlænge. Så du får belønnet for den rolige træning, men undgår at hun kører op smiley


  • #33   9. mar 2015 Jeg træner på hold en gang om ugen med hver hund. De bliver trænet lidt hver dag på gåturene (kontakt, plads, sit/stå, indkald osv) og et par gange om ugen træner jeg sådan decideret med at udvælge 1-3 øvelser eller momenter som vi så træner intensivt. Spor lægger jeg til dem ca 1 gang om ugen.
    Jeg træner DKK's lydighedsprogram (rent dressurprogram) og schweiss med min Irske Terrier og DcH programmet (lydighed, rondering/eftersøgning, frit søg og spor) med min Dobermann.
    Jeg træner ALDRIG så længe at hunden mister interessen for træningen men gør et stort nummer ud af at huske mig selv op at stoppe 'mens legen er god' så hunden slutter med billedet i hovedet af at 'det her var sjovt - mere'. Jeg vil med andre ord gerne have at mine er lidt 'hoppebold-agtige', når jeg slutter en lille træningssceance smiley
    Mht at lære en hund ikke at hoppe op, så handler det om at belønne den for at lade være. Dvs. få belønnet den INDEN den når at hoppe op. Og jo, det kan godt være lidt svært at nå, men det kommer med tiden smiley Jeg har gjort det med min Dobermann (der MEGET gerne vil op og give folk et stort smækkys midt i ansigtet) at hun har lært at det rigtig godt kan betale sig at sitte, når der kommer nogen ind af døren. Så hun tilbyder massere af sit og får kiks for det af enten os eller dem der kommer ind (der står en krukke kiks lige ved døren) smiley


  • #34   11. mar 2015 Jeg har 3 hunde. Jeg træner dagligt alle de småting der hører hverdagen til: indkald, kontakt, sæt dig på din mås og afvent værsgo på at få åbnet havedøren osv.

    Så træner jeg ca hver anden dag derhjemme mere "struktureret". Her om vinteren er det ofte rallyøvelser og tricks med de ældste - om sommeren agility og dirrigereing i haven. Men den bette (4,5 måned) træner jeg impulskontrol, apportering og basisøvelser.

    Jeg træner ikke længe af gangen: 5-15 minutter pr hund. Og jeg stopper mens det er sjovt.

    Derudover træner de to ældste på hold en gang om ugen (agility og rally). den yngste træner to gange om ugen på hold (hvalpetræning og jagt).


Kommentér på:
Hvor tit træner i?

Annonce