{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Tove N
Tove N
Tilmeldt:
1. aug 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 28

Hvor meget og hvor tit {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget og hvor tit, jer der træner mod konkurrencer, træner i løbet af en uge.

Fortæl også gerne hvad I træner og på hvilket niveau.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget og hvor tit
  • #1   3. feb 2016 Vi træner lidt hver dag, og går til træning 2-3 gange om ugen. Nogle dage træner vi mange gange, andre dage få gange.. Men oftest små intervaller (2-8 minutter).. Håber på at kunne gå op til en ipo1 på et tidspunkt eller en b-prøve smiley

  • #2   3. feb 2016 Vi træner stort set hver dag. du kan se på mine hundes profiler hvilke prøver vi gør det mest i. Men det er pt. DCH, PH og SPH der trænes frem imod.

    profilbillede
  • #4   4. feb 2016 Vi træner til rally konkurrencer. Selve rallytræning er maks 2 gange i ugen - nogen gange skipper vi træningen. Men derudover træner vi dagligt tricks og kontakt.

  • #6   4. feb 2016 Træner DcH's B-klasse og DKK's LP program med konkurrence for øje. Målet er oprykning til DcH's A-klasse i foråret og meget gerne en DM udtagelse i B-klassen. I DKK programmet er målet en 1. præmie i LP2 i løbet af året.
    Jeg træner på hold i DcH en gang om uge og vi er flere fra vores hold, der mødes og træner sammen fast en gang om ugen. DKK programmet træner jeg selv, men har meldt til et hold i marts og april for lige at få helt styr på det nye program. Jeg træner dagligt med min hund. Hvor lang tid af gangen er lidt forskelligt nogle gange 10 minutter andre gange 1 time. Noget kan trænes i stuen, andre gange i haven, nogle gange er træningen puttet ind i gåturene osv. Andre gange igen går vi på boldbanen eller ud på græsmarken og træner. Fx har jeg i denne uge mandag trænet FVF i haven foran stuevinduerne med fokus på bagpartskontrol i venstrevendingerne og spring med apport samt DKK's rundt om keglen øvelsen, tirsdag var vi en tur ude på græsmarken og træne dæk, når hun er på lang afstand af mig, onsdag trænede vi pladspostition under gåturen rundt i byen (stoppede op ca '100 gange' og belønnede megameget for korrekt position), i aften skal vi træne med holdet på en stor p-plads med lys, det bliver FVF, stå/sit, fremadsendelse og rondering, fredag har hun 'fri' så her går vi på marken og leger med en bold og en bidepølle, lørdag holdtræning og søndag skal vi gå spor.
    Og ja, jeg træner meget med min hund, men hvis jeg vil til DM så skal vi helst have den første oprykning ved årets første konkurrence d 3/4 og så skal stuedressuren altså bare sidde i skabet til den tid smiley Alt for mange sjusker med den og det er virkelig dumme point at miste. Glæder mig godt nok til det bliver lyst nok til at vi kan nå at gå spor når jeg kommer fra arbejde smiley For så står der spor-kampange på programmet.


  • Tove N
    Tove N Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 28
    #7   4. feb 2016 Tal for alle jeres svar. Bliver vildt motiveret af at læse om hvordan i træner.
    Hvor gamle er jeres hunde og hvor længe har i trænet med dem?


  • #8   4. feb 2016 Nicki er 1 år og snart 1 måned, vi har haft hende i 2½ måned og har deraf kun trænet i 2½ måned, men hun blev også trænet hos tidligere ejer, mod IPO smiley

  • #9   4. feb 2016 Jeg har trænet med alle mine hunde hele deres liv. (også hende der blev næsten 16 hun var til træning 4 dage før den sidste dag. )

    Min nuværende hund er 6 år og hun er trænet siden hun var 10 uger. Min næste hund er lige pt. stadig i mors mave. Den vil komme i gang før 8 uger da jeg vil have adgang til den fra dag 1. Og jeg vil bruge meget tid derude.

    Jeg træner med motivation, leg, af og til klikker og masser af ros og kys.


  • #12   12. feb 2016 Perle er snart 4 år. Jeg har trænet med hende siden jeg fik hende hjem 8 uger gammel. Før det havde hendes opdrættere 'trænet' lidt med hvalpene: lidt byttedriftlege og fx indtroduktion til bideærmet.
    Den hvalp jeg henter i Sverige til sommer (kryds fingre for løbetid i marts og mindst en han i kuldt - tak smiley ). Starter jeg med så snart jeg får ham ind af døren. Planen er at han skal gå schweiss så han kommer ud på det første blodspor en af de første dage jeg har ham. Lydighed skal han selvfølgelig også og det starter også med det samme.
    Jeg har aldrig ventet med at gå igang med mine hvalpe.


  • #13   12. feb 2016 Jeg træner DKK LP med min labrador på 3 år. Vi træner i kl 3 og mangler 2 1. præmier for at kunne kalde os Dansk Lydigheds Champion hvilket er målet i 2016

    Jeg træner med hende hver dag. Nogle dage er det fis og ballade i 10 min andre dage seriøs træning i måske en time. Jeg får undervisning 1-2 gange om ugen.


Kommentér på:
Hvor meget og hvor tit

Annonce